כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אזהרה לציבור מאת משטרת ישראל

ניסיונות סחיטה על רקע מיני

משטרת ישראל יצאה באזהרה לציבור – בימים האחרונים מזוהה במשטרת ישראל עלייה ניכרת בהונאות סחיטה מקוונת על רקע מיני ("sextortion"), בעיקר באמצעות הודעות דואר אלקטרוני. מגמה זו באה לידי ביטוי גם בגידול במספר התלונות המתקבלות במשטרה אודות הודעות דרישת כופר באמצעות הדוא"ל.

כך מתבצעת ההונאה:

▪️מתקבלת הודעת דוא"ל בה נטען כי חדרו לתוך המחשב או הטלפון של המשתמש.
▪️בהודעה נטען כי תכנים אישיים אודות המשתמש, כולל תמונות וסרטונים אינטימיים שלו, יפורסמו במידה ולא ישלם כופר, בדרך כלל במטבעות קריפטוגרפיים (לרוב ביטקוין).
▪️לעיתים, להודעה מצורפים גם נתונים אישיים של המשתמש, דוגמת סיסמאות ישנות ממאגרי מידע שנפרצו ודלפו לרשת (דבר המחזק, כביכול, את האפשרות שאכן אירעה פריצה).
▪️נדגיש, כי ברוב המוחלט של המקרים, מדובר בהודעת "דואר זבל" אלקטרוני גנרית, ומומלץ להתעלם ממנה. שולח ההודעה פועל ב"שיטת מצליח", תוך שליחת מספר רב של הודעות לשלל קורבנות פוטנציאליים – בהנחה שלפחות חלק מהם יפלו בפח וישלמו את סכום הסחיטה.

חשוב לציין: אם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך שאכן המחשב או הטלפון שלכם נפרץ – יש להניח כי מי ששלח את ההודעה אינו מחזיק במידע האישי שלכם.

בכל מקרה בו אתם חושדים כי מכשירכם נפרץ, ניתן לדווח למשטרת ישראל באמצעות הגשת תלונה מקוונת באתר שלנו.


דוגמא לניסיון סחיטה שנשלח באמצעות הדוא"ל

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem