כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

איך חגגו את יום האשה בחולון,בת ים וראשון לציון?

כך ציינו את יום האשה הבינלאומי בערים חולון,בת ים וראשון לציון

כך ציינו את יום האשה הבינלאומי בערים חולון,בת ים וראשון לציון

חולון-יום האישה הבינלאומי, שצויין אתמול ברחבי העולם, מצוין גם בחולון בשורת אירועים לאורך החודש כולו, בשיתוף המחלקה לקידום מעמד האישה בעיריית חולון.

פסטיבל אישה המסורתי הסתיים אמש בהצלחה בתיאטרון חולון לאחר ארבעה ערבים של יצירה נשית, שבהם השתתפו מיטב האומניות בתחומי המוזיקה, המחול, התיאטרון ועוד. לרגל מלאת 80 שנה לחולון, הוקדש השנה חלק גדול מהפסטיבל ליצירה המקומית הנשית. הרקדניות, הכוריאוגרפיות וחוקרות המחול דבורה ברטונוב ז"ל ונועה אשכול ז"ל זכו למחווה עם מופעי מחול בלתי שגרתיים, שהיו פתוחים לקהל הרחב. אומניות תושבות חולון הציגו ממיטב כשרונן ביריד ססגוני שבו עבודות ציור, תכשיטנות, הדפסים, ויטראז', פסיפס, קרמיקה, חרוזים, מנדלות, סריגה ועוד. במסגרת אירועי הפסטיבל נפתחה גם התערוכה "כרטיס לירח" בגלריית החווה, שמוקדשת ליצירתה של המשוררת והסופרת שלומית כהן-אסיף, יקירת העיר חולון. התערוכה, שהכניסה אליה חופשית, כוללת אסופת שירים, איורים וקטעי וידאו משנות יצירתה הענפות של כהן-אסיף.

כמו כן, עיריית חולון חושפת הבוקר כי 71.5% מכלל המועסקים בה הן נשים. בעירייה מועסקות 1,398 עובדות במגוון תפקידים, בהם גם תפקידים בכירים ביותר, דוגמת: סמנכ"ליות, יועצת משפטית, דוברת ועוד. שיעור הגברים שמועסקים בעירייה עומד על 28.5% ומספרם 558 מכלל העובדים.

רמה אליקים, יועצת ראש עיריית חולון לקידום מעמד האישה: "בישראל של שנת 2020 נשים מהוות יותר ממחצית מכלל האוכלוסייה ומצויות בעמדות ובתפקידים משפיעים, אבל עדיין הן משתכרות פחות וההזדמנויות אינן שוות. חייבים להמשיך את המהפכה, בשבילנו ובשביל הדור שיבוא אחרינו".


בת יםמעל 60% נשים בתפקידי ניהול בכירים בעיריית בת-ים

שיעור חברות המועצה הגבוה ביותר מבין הערים בארץ – 44% מחברי המועצה נשים

יודפת אפק-ארזי, מנכ"לית העירייה: "הנשים שבתפקידי הניהול הבכירים, הסמנכ"ליות וראשות האגפים בעירייה, הן השותפות שלי להובלת השינוי בעיריית בת-ים. שילובם של נשים בשדרת הניהול, מביא לגיוון בדעות ובחשיבה ולייצוג שווה במוקדי קבלת ההחלטות. מהנתונים שמתפרסמים היום מסתמן כי עדיין קיימת תקרת זכוכית בארגונים רבים במדינת ישראל, לרבות ברשויות מקומיות, בכל הקשור לייצוג נשים בתפקידים בכירים ואני יותר מגאה על כך שעיריית בת-ים פורצת דרך ומהווה מודל לגופים נוספים".

יום האישה הבינלאומי, נחגג בעיר בת-ים במגוון רב של אירועים שונים שיחולו לאורכו של חודש מרץ, במטרה להציע לתושבי העיר מגוון אירועים שיתאימו לקהלים השונים בקרב אוכלוסיית הנשים ובכלל. חשוב ביותר להבחין בשינוי שעוברת העירייה בשנה באחרונה, מאז כניסתו של צביקה ברוט, ראש העיר, לתפקידו, כשאחד מסימני המהפך הוא "הכוח הנשי" שפועל לצד ברוט בהובלת השינוי בשטח. בבת-ים נשים בקדמת הבמה בכל תחום עירוני. במועצת העיר הנוכחית בהנהגת ראש העיר, צביקה ברוט, שיא במספר הנשים המכהנות במועצת העיר, 11 חברות מועצה הן נשים: עו"ד סהר שבצוק אנסטסיה, אסייג טל, עו"ד ענבל פלאח-יעקב, אסתר פרון, פרופ' בם לאה, עו"ד גדרון איקונומו רחל, אושרת חבר אזולאי, ברקון ויקטוריה, פיאסצקי-מורג קטי, נגר אילנה וגנין אירנה. מדובר בנתון שיא בייצוג נשים מכל הקדנציות של מועצת העיר מהקמת העיר – ומובילה מבין כל הערים בארץ בייצוג נשים.

בנוסף, בהובלת ראש העיר צביקה ברוט עיריית בת-ים פועלת רבות בנושא קידום מעמד האישה לראשונה התמנתה מנכ"לית לעיריית בת ים, יודפת אפק-ארזי, וגם בשדרה הניהולית של העירייה מעל ל- 60% של נשים בתפקידי ניהול בכירות. בהתאם לנתונים, עיריית בת-ים זכתה בקטגורית ייצוג נשים בתפקידים סטטוטוריים ברשויות מוניציפליות – מדרג המגדר של עמותת כ"ן" בשלטון המקומי. שכן, בבת-ים יש 5 נשים בתפקידים סטטוטוריים מתוך 6 : מנכ"לית, יועצת משפטית, גזברית, מהנדסת עיר, ומבקרת.

צביקה ברוט, ראש העיר: ״בת-ים היא העיר בישראל שבה הנשים הן הדומיננטיות ביותר בשדרת הניהול המרכזית, הן במספר חברות המועצה, וכן בשדרה הניהולית בעירייה. כל אישה שנבחרה לתפקיד הגיעה למקום הראשון מבין מתמודדים רבים על כל משרה בזכות הכישורים, הניסיון ומקצועיות שהוכיחה. אבל היום, ומבלי שתכננתי להגיע לרוב נשי בניהול העיר, יש ערך מוסף אדיר בכוח נשי ניהולי, ולשמחתי רואים זאת התוצאות בשטח". 

ראשון לציון-בראשון לציון לא מסתפקים ביום אחד, עיריית ראשון לציון מציינת את חודש האישה בעיר עם מגוון אירועים, פעילויות, סדנאות, הרצאות וכנסים * ראש העירייה, רז קינסטליך: "עיריית ראשון לציון מובילה את קידומן של נשים בכל התחומים ומחזקת את השוויון המגדרי. אחוז חברות המועצה בעיר הוא אחד מהגבוהים בישראל"

ראשון לציון מציינת חודש שלם שכל כולו מוקדש לקידום נשים ושוויון מגדרי במגוון אירועים, פעילויות, הרצאות והצגות בנושאי קידום האישה והשוויון המגדרי. ראשון לציון היא העיר השנייה בישראל, בקרב הערים הגדולות, בדירוג הערים שבהן מספר הנשים במועצה ובתפקידים בכירים הוא הגבוה ביותר. חודש האישה יתקיים השנה בכל ימי חודש מרץ. בכל שנה המודעות למאבק הנשי עולה, והתרחבותו בעיר רק ממשיכה וגדלה. עיריית ראשון לציון חרטה על דגלה את הקול הקורא לשוויון זכויות בין שני המינים ולשוויון מגדרי. במהלך החודש יתקיימו עשרות שיעורים פתוחים, מפגשים ואירועים, ביניהם – פעילויות להעצמה נשית, הרצאות לזכויות נשים, פסטיבל המוקדש לנשים שבו תשתתף השחקנית גילה אלמגור, מופעי סטנד-אפ לנשים, הרצאות לאורח חיים בריא לנשים, מפגשים בנושא גיל המעבר, הריון ולידה ועוד מגוון של הרצאות, אירועים ופעילויות הקשורות כולן לתחום קידום האישה. בסוף החודש תערך ישיבה חגיגית של הועדה לקידום מעמד הנשים שתתקיים בבניין העירייה. מטרתו של חודש הוא לחשוף עולמות תוכן לנשות העיר ולהעצים אותם. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "עיריית ראשון לציון מובילה את קידומן של נשים בכל התחומים ומחזקת את השוויון המגדרי. אחוז חברות המועצה בעיר הוא אחד מהגבוהים בישראל. ראשון לציון תמשיך להוות דוגמה לקידום מעמד הנשים והשוויון המגדרי בישראל".

סגנית וממלאת מקום ראש העירייה, ליאל אבן זהר, אמרה : ״שוויון הוא דבר בסיסי. כל אדם באשר הוא, אישה או גבר, נערה או נער, צריכים לדעת שהיא או הוא אינם מופלים לרעה בגלל מגדרם. כממלאת מקום הראשונה של ראש העירייה ומנכ"לית לשעבר של עמותת כוח נשים לקידום נשים בישראל, אני גאה להמשיך את ההיסטוריה והמסורת משחר ימי המושבה של ראשון לציון, נשים חזקות בתפקידים בכירים, שפועלות עבור הציבור. בעיריית ראשון לציון יש היום מעל 50% נושאות תפקידים סטטוטוריים, קיימת עלייה בכמות חברות המועצה והדירקטוריות. אנחנו מתקרבות ומתקרבים לשוויון המיוחל, שטוב לכולן וכולם. יום אישה שמח לראשון לציון וישראל.״

קרדיט תמונות:צילום: אלי נאמן + דפנה טלמון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem