כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

איך נראים חיי היומיום של בני נוער יהודים וערבים בישראל?

תלמידים ותלמידות מחולון ומיישובי המשולש חברו לפרויקט חוצה מגזרים ותרבויות בעקבות ההיסטוריה והשורשים המשותפים להם.

במסגרת הפעילות החברתית-ערכית של התיכון השש-שנתי "עתידים" בחולון, יצא לדרך פרויקט משותף עם התיכון הקהילתי למצוינות בית-ברל, בו לומדים תלמידים ערבים מרחבי המשולש. יחד הם החלו לחקור את שגרת היומיום של חייהם, של בני משפחותיהם ושל הקהילה בה הם חיים. זאת, מתוך תפיסה שמלאכת התיעוד יוצרת בסיס שוויוני, מכיל ומאפשר לבניית קשר וגשר בין התלמידים, תוך הכרה באחרוּת ומתן כבוד הדדי לשונה.

מנהלת חטיבת-הביניים של "עתידים", גב' גלי חנצ'ס, אמרה כי "בהיותנו בית-ספר קהילתי, אנו מחפשים כל העת דרכים חדשות ויצירתיות לשלב בין פדגוגיה חדשנית ואיכותית לבין עשייה חברתית עם ולמען הקהילה. תכנית 'שורשים נפגשים' של המכללה האקדמית בית-ברל אפשרה לנו לחבר בין הערכים בהם אנו מאמינים לבין למידה משמעותית". רכזת החדשנות והפדגוגיה החדשנית של בית-הספר, גב' יעל דביר-פרי, הוסיפה כי "תהליכי חקר והתנסות חווייתית ניצבים בבסיס התפיסה החינוכית שלנו, ששמה דגש על הקשר בין הפרט לבין סביבתו ועל יחסי הגומלין ביניהם".

הפרויקט יצא לדרך בחסות התוכנית האקדמית-חינוכית "מנהרת הזמן" של המכללה האקדמית בית ברל, העוסקת במערכות ובדפוסי החיים, החברה והתרבות של "האנשים הרגילים". בתוכנית "שורשים נפגשים" לכל מרכיב בזהות האישית שלנו יש שורשים: למשפחה, לזוגיות, ללבוש, לאוכל ולתחביבים. בהתאמה, מתמקד הפרויקט בפרקטיקות השגרתיות, הנתפסות כמובנות מאליהן, מאתגר אותן ובודק את השורשים ואת המשמעויות שלהן.

במפגש הראשון בין בני הנוער, שהתקיים בתיכון השש-שנתי "עתידים" בחולון, חקרו התלמידים משני בתי-הספר תצלומים ישנים מאלבומים משפחתיים. הם שיתפו האחד את השני במחשבות ובסיפורים מאחורי התמונות, דרכם התוודעו להיסטוריה המשותפת שלהם, ושוחחו עם העתיד שיוכלו לבנות יחדיו.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem