כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אלימות במשפחה-טור אישי

עו"ד אלינור ברגר בטור אישי על אלימות במשפחה

אלימות במשפחה

אלימות במשפחה, יש כאלה שהמונח הזה רחוק מהם שנות אור, יש כאלה החושבים שהיום בשנת 2020 זה בכלל לא קיים ויש כאלה שיודעים טוב מאוד מה המונח הזה אומר. יש כאלה שרואים את המונח הזה ורואים שחור מול העיניים: בעל מכה, אישה עם סימנים מאושפזת בבית חולים, סנדרום האישה המוכה שאומרת שזה בגללה, גבר שמתבייש להודות שהוא סובל מאלימות בבית, קללות וגידופים מהאישה שאותה פעם אהב. יש כאלה ויש כאלה.

אלימות במשפחה היא רעה חולה שקיימת בשנת 2020 וכעת, בסגר שנכפה עלינו בשל מגפת קורונה אם פעם היה מפלט שהאנשים שסובלים מכך בבית סבלו כמה שעות ביום כי יצאו לעבודה, סידורים ובכלל החיים היו לכאורה "נסבלים" כיום המשפחה הגרעינית נמצאת 24/7 בין ארבע קירות והקורבן ו/או הקורבנות נאלצים לחיות בטרור כל שעות היממה ללא שום הפוגה או מזור.

לאחרונה, אשתף אתכם כי פנתה אליי אישה שבעצמה לא הבינה כי היא חיה באלימות, אפשר לא להבין כיצד אדם לא מבין שהוא נתון באלימות שכזו, אך בל נשפוט, לעיתים אותו אדם לא רוצה לקרוא לכך התעללות או אלימות בשל ההשלכות שהוא או היא מבינים כי הכרה כי הם סובלים מאלימות במשפחה, תגרור פירוק המשפחה, פירור הנישואים, נזק ללכאורה לילדים כפי שהם חושבים וזאת למרות שהנזק לילדים נעשה מעצם החשיפה לאלימות עצמה ועוד ועוד. אותה אישה אשר פנתה אליי חוותה אלימות ולא בפעם הראשונה לדבריה. כאשר ביקשתי לדעת בעבור מה פנתה אליי או יותר נכון מה היא אותה אלימות, היא שיתפה אותי במעשי בעלה שכללו חוץ מגידופים וקללות קשות, זריקת אוכל ומריחתו על פנייה, הפלתה על הרצפה ובעיטה בה כאשר היא על הריצפה. היא מיאנה להבין כי זוהי אלימות לשמה ועלה בשיחתנו האשמה עצמית ברורה וחוזרת: אולי אני עשיתי משהו שעצבן אותו, אני חושבת שאני לא רוצה לעצבן אותו ולהגיש תלונה, אני לא רוצה להזיק לו ועוד.

אותה אישה לצערי גם לאחר שיחות רבות לא השכלה להבין כי היא קורבן ולא הבינה שלא יירחק היום שגם בנה שצפה במתרחש עלול לעשות אותו הדבר לה ולאנשים אחרים שכן זהו המודל אותו הוא רואה.


סיר הלחץ הזה, שנוצר בשל משבר הקורונה שמכריח קורבנות להימצא עם האדם שעושה להם נזק באותו הבית או החדר, הסיר הזה, מבעבע ומבעבע עד שלסוף יתפוצץ, וכאשר יתפוצץ הדם יהיה פזור על כל הקירות ועל כל שאריות החיים שעוד יהיו בנמצא.

*הכותבת הינה עו"ד בתחום דיני המשפחה, ומגשרת משפחתית, בעלת משרד המתמחה בדיני משפחה: גירושים, הסכמים, אלימות במשפחה, צוואות, ירושות, ייפוי כוח מתמשך,בגישור משפחתי ועוד.

03-6433963 , http://www.elinorbergerlaw.co.il/

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem