כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

באש ובמים: עובדי "מניב ראשון" עברו הכשרות בטיחות

"היו בעבר מקרים שעובדים נקלעו לשריפה וסייעו לכבות את האש"

עובדי חברת המים "מניב ראשון" עברו סדרת הכשרות מקצועיות בנושאי בטיחות
במסגרת ההיערכות למצבי חירום ולהתייעלות העבודה השוטפת * מנכ"לית החברה, סאלי לוי: "ההכשרות הן חלק בלתי נפרד מתוכנית העבודה שלנו ומיועדות להגביר את המוכנות של עובדי החברה לכל תרחיש בשגרה ובחירום"


מוכנים לשגרה, ערוכים לחירום: עובדות ועובדי "מניב ראשון", חברת המים של העיר ראשון לציון, עברו לאחרונה הכשרות בטיחות מקצועיות בנושאי התמודדות עם מצבי אש, הסמכה לעבודה בגובה, עזרה ראשונה ועוד. הנהלת החברה רואה חשיבות רבה בהכשרות הבטיחותיות השומרות על בריאותם של העובדים ומעניקה להם כלים לטיפול במגוון רחב של תקלות תוך שמירה על כללי הבטיחות.
העובדים, שחלקם מתמודדים במסגרת עבודתם השוטפת עם מצבים מסכני חיים, השתתפו בתרגיל כיבוי אש שכלל סימולציה של כיבוי מתקן באמצעות מטף, דרכי מניעה, מאמצי כיבוי אש ועוד.
הכשרה נוספת שקיבלו העובדים בשבוע שעבר עסקה בהתמודדות עם סכנות העבודה בגובה ובעומק. הכשרה זו נועדה להעניק דגשים וכלים נוספים לעובדי מחלקת התפעול הנדרשים לעבוד גם בשוחות עמוקות על מנת להבטיח את זרימת הביוב התקינה מבתי התושבים.
המפגש של עובדי חברת המים מניב עם מצבי חירום, למשל שריפות, אינו יוצא דופן. לא פעם נתקלו עובדי החברה, הפרוסים ברחבי העיר באירועים שדרשו את התערבותם המיידית. כך למשל עובדי הביובית נתקלו בשלוש שריפות משתוללות בתוך שנתיים ופעלו לכבות את האש. בכל אותן הפעמים, הם היו במקרה הראשונים בשטח ועם מכלית מלאה במים. ערנותם ותושייתם של העובדים בצד ההכשרות שקיבלו, מנעה אסון והתפשטות השריפה.
יצוין כי ההדרכות שעוברים עובדי חברת המים מניב, נעשות בתיאום מלא עם עיריית ראשון לציון, רשות המים הממשלתית וגופי חירום שונים.

ממונה הבטיחות בחברה, יוסי ברוקס, מסר: "מדי שנה אנחנו מעבירים לפחות ארבע הדרכות מקצועיות קבועות בתחום הבטיחות הכוללות בין היתר גם הענקת עזרה ראשונה וביצוע החייאה. חשוב לציין שיש לחברה שני מכשירי דפיברילטור למרות שהחוק לא מחייב אותנו בכך. ההדרכה האחרונה עסקה בעבודה בגובה ובעומק. לצערנו שמענו לאחרונה על שתי תאונות עבודה קטלניות בשוחות ביוב במקומות שונים ברחבי הארץ ואנו פועלים כל העת על מנת למנוע תאונות שכאלו במניב".

מנכ״לית חברת המים ״מניב״, סאלי לוי, ציינה כי: "ההכשרות המקצועיות הן חלק בלתי נפרד מתוכנית העבודה שלנו ומיועדות להגביר את המוכנות של עובדי החברה לכל תרחיש בשגרה ובחירום ולסייע בהצלת חיי אדם. נמשיך להעניק שירות מקצועי לתושבי ראשון לציון גם בשגרה וגם בחירום תוך הקפדה על כללי הבטיחות".

"מניב" היא חברת המים, הניקוז והביוב של תושבי ראשון לציון. החברה הוקמה בשנת 2002, והייתה הראשונה שזכתה לרישיון הפעלה במסגרת חוק תאגידי מים וביוב. "מניב ראשון" עומדת בחמישה תקני ISO ונחשבת למצטיינת בישראל במסגרת המדד הממשלתי של תאגידי מים.


קרדיט צילום: מניב ראשון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem