כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בגינה של נתנאלה

טור הקולינאריה של רואי פרסול

בגינה של נתנאלה-טור הקולינאריה של רואי פרסול

לא קל להפתיע את הישראלי הממוצע. כולנו כבר חרשנו חצי עולם, השתזפנו בחופים שנראים כמו גלויה בתאילנד, הרגשנו על גג העולם בניו יורק, טיפסנו על ההימלאיה בנפאל וראינו לאוורסט את הלבן שבעיניים.

היינו בכל המסעדות הטרנדיות, אכלנו סושי ביפן, לובסטר בצרפת ופונדו בשווייץ. ואם יש איזו חוויה שלא סימנו עליה וי עדיין, (נניח, דובאי), כל החברים שלנו שכן סימנו וי דאגו להזכיר לנו את זה בפייסבוק ובאינסטגרם. ראינו הכל, התעדכנו בזמן אמת, been there done that.

זאת הסיבה שהופתעתי שבית קפה נסתר אחד בנס ציונה הצליח להפתיע אותי. כן, לא מסעדה טרנדית חדשה ומצועצעת בתל אביב, לא בר אוכל ליודעי סוד שפתח השף ההוא מהריאליטי.

"ציונה", כך נקרא המקום הקסום ברחוב ויצמן 18 בנס ציונה, הוא הרבה יותר מבית קפה. שביל קטן וירוק מוביל אתכם מהרחוב הראשי של העיר הקטנה לתוך עולם חדש מופלא, הירוק מקיף אתכם מכל הכיוונים, וגינה נסתרת מתגלה לפניכם. תחת עץ פיקוס עתיק שמשרה צל מרענן, ולצד צמחייה טרופית שמשלבת אלוקסיות וקלוקסיות (אוזני פיל), כבר מרגישים שהטמפרטורה ירדה בכמה מעלות, ואשכרה אפשר לשבת בחוץ בחודשי הקיץ וליהנות מבריזה נדירה.


מבט חטוף על הלקוחות במקום ועל הצוות המקסים מבהיר שמדובר במקום שהוא בית, מפלט קסום עם קריצה לאירופה. הכניסה הסודית מהרחוב הראשי של נס ציונה והמעבר החד מהעיר לתוך הקסם של המקום, מאפשרים להירגע, לקחת פסק זמן ופשוט להיות וליהנות. בקפה ציונה עובדים מהלב, באהבה גדולה לאנשים, בנגיעות קטנות, בתשומת לב לכל פרט, הכל נעשה בעבודת יד, נרקם ונשזר אל תוך מארג שלם של טוב ויפה, נעים וצבעוני, שילוב מושלם בין ישן לחדש.

כשדיברו אז בישראל על תרבות אירוח וקפה, התכוונו לרוב לגעגועים לאירופה: לקפה האיטלקי העז והמשובח, לשיק הספרותי של היושבים בבתי הקפה באזור סן ז'רמן בפאריז, לבורגנות האנינה שמתגודדת ליד ספל קפה מהביל ומאפה תפוחים טרי בווינה או בבריסל. את כל אלו מנסה ציונה ללכוד באג'נדה שלה: באווירה, במנות, בגישה, בהגשה. על כל הדבר הזה מנצחת נתנאלה, בעלת המקום שגם ייסדה אותו לפני תשע שנים, ואפשר להרגיש את טביעת האצבע שלה בכל מנה בתפריט.

ועכשיו המסעדנית נתנאלה פניגר מרחיבה את אומנות האירוח בקפה ציונה עם השקת ה"קומה למעלה" חלל אירועים עם חווית אירוח נינוחה כמו בבית, לצד מנות קיץ חדשות.

"אני מרגישה שנולדתי לארח, עבורי זאת שליחות, עם משמעות וערכים", אומרת נתנאלה.

"הקומה למעלה של ציונה" הוא חלל אירועים שנולד מתוך הצורך להגדיל את חווית האירוח המשפחתית הנינוחה, כזאת שגורמת לך מצד אחד להרגיש בבית, ומצד שני מטופל היטב, עד הפרטים הכי קטנים.

המתחם הנפרד משתרע על 150 מ"ר, ומציע מגוון אפשרויות לאירוח משפחתי, פרטי או עסקי ומכיל עד 80 אורחים. האווירה בקומה למעלה היא נגישה ונעימה, מעניקה תחושה של אירוח ביתי ללא המאמץ. כמו במסעדה הותיקה למטה, האיכות והשירות ללא פשרות בשימוש בחומרי גלם משובחים, הקפדה על טריות ואופן ההכנה. העיצוב משלב נוסטלגיה וכפריות, לצד אורבניות וחדשנות.

לקיץ הקרוב מציעים במסעדת קפה ציונה מגוון מנות חדשות בתפריט ביניהן: טונה אדומה טרייה, פסטו כוסברה ואגוזים, צ'ילי ומשמשים טריים (62 ₪)ארטישוק מטוגן ויוגורט חמצמץ (48 ₪) פילה בר ים, פולנטה מסורתית וירקות צלויים (96 ₪). לצידן מככבות המנות האהובות כמו תפוחי האדמה שרופים על מצע איולי שמנת, סלט אולימפוס, ניוקי הסלק המפורסם, קבב דגים עם סלט עגבניות חריף, בראד פודינג עם גלידת ברולה ופירות יער וקוקטיילים מיוחדים, מושלמים לקיץ מבית היוצר של ציונה. תפריט היין של המסעדה רחב ומארח יקבים ישראלים מובחרים ומיוחדים, ויינות מעולים מהעולם.

https://www.zionacafe.co.il

קרדיט:מורן מעיין,גליה ניר

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem