כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בעקבות מות תינוק: ריקול לשני מוצרי סימילאק

"שיווק המוצרים הרלוונטיים הופסק

בעקבות מות תינוק: ריקול לשני מוצרי סימילאק

  • מנהל המזון והתרופות האמריקני והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן חוקרים ארבעה מקרי אשפוז של תינוקות שצרכו מזון לתינוקות סימילאק. באחד המקרים, התינוק מת – כך מדווחים היום (ראשון) כלי תקשורת בארצות הברית.

המוצרים החשודים בזיהום יוצרו באותו מפעל השוכן במישיגן בארצות הברית. לפי החשד, יתכן שחיידקי סלמונלה וקרונובקטר נמצאו בהם. יצוין עם זאת כי מדובר בתרכובת ספציפית שנמכרת רק בבתי המרקחת ולא ברשתות השיווק. "אף אחד מהמוצרים שהופצו לא נמצאו חיוביים לנוכחות של קרונובקטר סקאזקי Cronobacter sakazakii או סלמונלה ניופורט Salmonella Newport בבדיקות היצרן טרם שחרורם. המוצרים נבדקו ואושרו גם על ידי משרד הבריאות לאחר הגעתם לישראל", נמסר מטעם סימילאק ישראל בתגובה.

עוד נמסר: "אבוט ישראל מבצעת איסוף וולונטרי של שני מוצרים אבקתיים, אלימנטום ו-HMF (מעשיר חלב אם), שיוצרו באתר Sturgis, מישיגן, ארה"ב. זאת בעקבות ארבע תלונות בודדות שהתקבלו מצרכנים בארה"ב, הקשורות לקרונובקטר סקאזקי (Cronobacter sakazakii) או סלמונלה ניופורט (Salmonella Newport), שצרכו פורמולה אבקתית המיוצרת במפעל זה. חשוב לציין כי אין כל קשר לשאר מוצרי אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק, והם אינם מושפעים כלל ממהלך זה.

"אבוט מבצעת בדיקות איכות מקיפות לכל אצווה של תרכובות מזון לתינוקות, כולל ניתוח מיקרוביולוגי לפני השחרור לשיווק. כל מוצרי תרכובות המזון לתינוקות נבדקו לסלמונלה Salmonella ולקרונובקטר סקזאקי Cronobacter sakazakii, ולפתוגנים אחרים והם חייבים היו להימצא שליליים לפני השחרור לשיווק. אף אחד ממוצרי התזונה האחרים של אבוט או מוצרי סימילאק המופצים בארץ לא מושפעים ממהלך זה והם בטוחים לצריכה".

"שיווק המוצרים הרלוונטיים הופסק. אבוט תפנה לבתי המרקחת ולבתי החולים כדי לאסוף את המוצרים. המוצרים הנ"ל משווקים בבתי מרקחת ובאישור רפואי. כל מוצרי סימילאק האחרים המשווקים ברשתות אינם מושפעים ממהלך זה".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem