כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בעקבות עתירת עיריית ראשון לציון: לא יגיעו חולי קורונה לראשון לציון

אין עדיין אישור לאכלס חולי קורנה בראשון לציון

בעקבות עתירת עיריית ראשון לציון:
משרד הבריאות יידרש להסדיר כחוק שימוש במרכז הגריאטרי "מלבן" לפני שיוחלט האם לאפשר אשפוז חולי קורונה קלים

בית משפט השלום בראשון לציון דן היום בצווים שביקשה עיריית ראשון לציון נגד משרד הבריאות שתכנן לפתוח מחלקות לחולי קורונה במרכז הגריאטרי "מלבן" בעיר. נציגי משרד הבריאות הודו בדיון כי אין היתר משירותי הכיבוי לאכלס את המחלקות וכן לא הוסדר השימוש במרכז גריאטרי כבית חולים. ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך אמר בדיון: "אי אפשר לצפות מאתנו כרשות מקומית שנפר את החוק".
במהלך הדיון הסוער בביהמ"ש השלום בראשון לציון, התברר שנציגי משרד הבריאות תכננו להשתמש במחלקות המרכז הגריאטרי "מלבן" לאשפוז חולי קורונה קלים בזמן הקרוב, ללא ההיתרים הנדרשים, בניגוד לחוק וללא תיאום עם העיריה. "לא נתקלתי במשרד כזה בריוני שחושב שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה", אמר ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך.
"מדובר במרכז גריאטרי ולא בבית חולים", אמרה יועמ"ש העיריה, עו"ד אינסה גולדנברג, "במקום מאושפזים כ-80 קשישים, כשאנו יודעים היום לאור הנחיות משרד הבריאות, שמדובר באוכלוסייה בסיכון גבוה". סגן ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר אודי קלינר אמר בדיון: "הנחת העבודה שלנו היא שנגיע לתחלואה משמעותית, של אלפי חולים בתוך זמן קצר, רבים מהם יהיו במצב קשה".
עיריית ראשון לציון ביקשה צווי מניעה וסילוק נגד משרד הבריאות שהשתלט ללא תיאום על מבנים ריקים בשטח המרכז הגריאטרי השייך לעירייה. בתביעה קובעת העיריה שהמשרד עושה שימוש במבנים ללא חוזה ואף לא משלם תמורתם וכי ההשתלטות על המחלקות הנוספות, אליהן הוכנסו מיטות בחשכת הלילה, נעשתה גם היא במחטף, ללא תיאום.
השופט פירר דרש ממשרד הבריאות להעביר את הנוהל שעליו הוא מתבסס בתוך 24 שעות וקבע כי בעקבותיו ולאחר הידברות של המשרד עם העיריה, היא תודיע בראשית השבוע הבא האם היא עדיין עומדת בדרישתה לצו המניעה נגד המשרד.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem