כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בת ים בשנת 2019: עליה במספר המאושפזים מתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים לעומת חולון

בת ים בשנת 2019: עליה של עשרים ואחד אחוז בהשוואה לשנה הקודמת במספר המאושפזים מתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים

בבת ים אושפזו 17 בני אדם בשנת 2019 בעקבות תאונות אופניים וקורקינטים חשמליים, מדובר בעליה של 21% בהשוואה לכמות המאושפזים בשנת 2018 שבמהלכה אושפזו בעיר 14 בני אדם, בשנת 2017 אושפזו בעיר 14 בני אדם ובשנת 2016 אושפזו 13.

בחולון אושפזו 11 בני אדם בשנת 2019 בעקבות תאונות אופניים וקורקינטים חשמליים, מדובר בירידה של 50% בהשוואה לכמות המאושפזים בשנת 2018 שבמהלכה אושפזו בעיר 22 בני אדם, בשנת 2017 אושפזו בעיר 21 בני אדם ובשנת 2016 אושפזו 20.

1,004 בני אדם אושפזו בבתי החולים בשנת 2019 לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים, זאת לעומת 935 מאושפזים בשנת 2018, כך עולה מדוח של מכון גרטנר שהגיע לידי עמותת אור ירוק. מהדוח עולה תמונה עגומה לפיה בכל שנה חל גידול משמעותי במספר המאושפזים בבתי החולים עקב תאונת אופניים וקורקינטים חשמליים.

מהדוח שהוכן על ידי מכון גרטנר עולה כי מבין הנפגעים בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים בשנת 2019: 697 נפצעו כרוכבי אופניים חשמליים, 60 נפגעו כהולכי רגל ו-247 נפגעו כרוכבי קורקינטים ממונעים.


מניתוח של אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי במהלך שנת 2019 חל זינוק של 230% במספר המאושפזים עקב תאונות עם קורקינטים חשמליים. בשנת 2019 אושפזו בבתי החולים 133 ילדים מתחת לגיל 16 בתאונות דרכים לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים. משנת 2016 אושפזו בבתי החולים 687 ילדים מתחת לגיל 16 כתוצאה מתאונה עם אופניים או קורקינטים חשמליים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הלב נשבר לאחר עוד ילד שנהרג בתאונת דרכים. מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים מבין מדינות ה-OECD. הכלים החשמליים הם לא צעצועים אלא כלי תחבורה לכל דבר ולכן חייבים לסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים שיפרידו אותם מכלי

הרכב ובמקביל חייבים להגביר את המודעות בקרב האוכלוסייה לסכנות שברכיבה על כלי חשמלי ועוצמתי כזה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובמשטרה לא יכולים לעצום עיניים נוכח הג'ונגל והכאוס התחבורתי ששורר בערים, אשר עולה בחיי אדם״.

ניתוח נתוני ההיפגעות משנת 2013 מראה כי אחד מכל שלושה מהמאושפזים בעקבות תאונות אופניים או קורקינטים חשמליים עם פגיעת ראש היו מתחת לגיל 16 ובנוסף, כ- 21% (אחד מכל חמישה) מהמאושפזים בעקבות תאונות אופניים/קורקינטים חשמליים עם פגיעת ראש קשה היו מתחת לגיל 16, כאשר רובם הגדול לא חבש קסדה. הנתונים מראים עד כמה המודעות לחבישת קסדה נמוכה בקרב הציבור.

בכדי לנסות ולצמצם את ההיפגעות הגבוהה בתאונות אופניים חשמליים החלה עמותת "אור ירוק" להעביר הרצאות בנושא שבהן מועברים כל המידע והנתונים שמאפשרים לרכוב באופן בטוח יותר. בהרצאות שמועברות על ידי מומחים מטעם העמותה מוצגים הנתונים הקשים שמחמירים משנה לשנה, התקנות והחוקים אשר נוגעים לנושא, הדרכים לרכיבה בטוחה וחוקית ולאן מועדות פנינו. ההרצאות מועברות בארגונים וחברות שונות וכן בתיכונים ברחבי הארץ. את ההרצאות ניתן להזמין באתר אור ירוק https://www.oryarok.org.il/

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem