כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בת ים-צמצום מנייני התפילה בעיר ל- 50 איש וביטול כלל האירועים העירוניים המתוכננים לשבועיים הקרובים

ראש העיר קיבל החלטות בצל משבר הקורונה

בצל הקורונה: ראש העיר צביקה ברוט הורה על צמצום מנייני התפילה בעיר ל- 50 איש

ראש העיר צביקה ברוט הוציא הבוקר הנחיה לצמצם את מספר המתפללים בבתי הכנסת בעיר, ולא לערוך מנייני תפילה העולים על 50 איש.

בנוסף חתם ראש העיר על שורת הנחיות, בהן קריאה לאנשים מבוגרים שלא לצאת לבתי הכנסת, זאת לאחר שקיים הערכת מצב והתייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות ועם הרב הראשי.

בין ההנחיות החדשות הונחו המתפללים שלא להתפלל בקבוצות שמעל 50 איש, לא לנשק ספרי תורה, סידורים ומזוזות, להתפלל במרחק גדול מהרגיל אחד מהשני, ולא ללחוץ ידיים בשום מצב. בנוסף הונחו אנשים מבוגרים להישאר ולהתפלל בבית, והציבור התבקש להשתמש בטישו בזמן שיעול או התעטשות, ולרחוץ ידיים היטב בסבון ומים.

אל הנחייתו של ראש העיר, שתפורסם החל מהיום בכל בתי הכנסת בעיר, הצטרפו גם הרב הראשי לבת-ים אליהו בר שלום, הרב הראשי לקהילות אשכנז יעקב רוז׳ה, סגן ראש העיר אורי בוסקילה, המשנה לראש העיר רפאל ברנז, ויו״ר המועצה הדתית בנימין אלחרר.


לדברי ברוט, ״למרות שמדובר בהוראות שמשבשות את שגרת החיים, הן נועדו לשמור על החיים עצמם. חובה על כולנו לקיים את ההוראות הללו, שהן הוראות מצילות חיים. בתי הכנסת עלולים להיות מסוכנים מאד להפצת וירוס הקורונה בפרט לאנשים מבוגרים, ולכן אנחנו מבקשים מהציבור שיתוף פעולה מלא. אין סיבה לבהלה, אבל צריך הרבה סבלנות ושיתוף פעולה כדי להגן על חיי התושבים שלנו – בפרט המבוגרים היקרים שבהם. אנו ערוכים לכל תרחיש, ונדע לתת מענה לכל צורך״.

ברוט הוסיף כי רבני הקהילות והגבאים בבתי הכנסת מחויבים לוודא את העמידה בכללים החדשים, וכי בתיאום עם הרבנים – צוותי השיטור והפיקוח של העיריה יסייעו באכיפת ההוראות החדשות.

ראש העיר צביקה ברוט הורה הערב לסגור את היכל התרבות, את האודיטוריום העירוני, ואת אשכול הפיס. כמו כן הורה לבטל את כלל האירועים העירוניים המתוכננים לשבועיים הקרובים

ברוט: "אנו מבקשים את שיתוף הפעולה של הציבור, חשוב להקפיד להימנע ממגע מיותר, לחיצות ידיים, וחיבוקים. נמשיך לתת מענה לכל תושב הזקוק לכך, דרך המוקד העירוני 107 הפעיל 24 שעות ביממה"

כמו כן ברוט קיים מאז אתמול דיונים עם גורמי המקצוע הבכירים במשרד הבריאות, וערך אתמול הערכת מצב נוספת עם בכירי העיריה בהם גם מ״מ ראש העיר אלי יריב. במקביל הוא שוחח עם נציגי משרד החינוך, ועם יו״ר ועד ההורים העירוני ורד דנינו.

בסיום הערכת המצב, ועל רקע הנחיות משרד הבריאות החדשות, הורה ברוט על סגירה מוחלטת של האולמות העירוניים, ועל ביטול אירוע אשת חיל, ואירועים נוספים שתוכננו בימים הקרובים.

בנוסף קבע ברוט כי כל אירוע בית ספרי שאינו חלק ממסגרת הלימודים הרגילה יחויב במתן אישור ממנהל אגף החינוך בעירייה.

מוקדם יותר הורו ראש העיר ומנכ״לית העיריה, יודפת אפק-ארזי, על רכישת כמה מאות של ערכות מגן מיוחדות – אשר יאפשרו לעובדי העיריה הדחופים להמשיך ולתת שירות ומענה לתושבים גם במידה ותהיה התפשטות של נגיף הקורונה.

ברוט ציין הערב כי ״אנחנו ערוכים לכל תרחיש ואין שום סיבה להיות בפחד. אנחנו נוקטים בצעדים הללו ליתר ביטחון, וכדי לצמצם את מספר הנחשפים לקורונה״.

ברוט הוסיף כי ״אנו מבקשים את שיתוף הפעולה של הציבור, וחשוב להקפיד להימנע ממגע מיותר, לחיצות ידיים, וחיבוקים. אמנם מדובר בשיבוש של שגרת החיים שלנו, אבל היא נועדה לשמור על החיים של כולנו. אנחנו נמשיך לתת מענה לכל תושב הזקוק לכך, דרך המוקד העירוני 107 הפעיל 24 שעות ביממה״.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem