כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

גאווה חולונית

יש רב חובל בחולון

אמש (רביעי) נערך טקס סיום קורס חובלים מחזור 142, שבמסגרתו הוכשרו 34 צוערים וצוערות כמפקדים הימיים הבאים של זרוע הים. קורס חובלים הוא ממסלולי הצמרת של צה"ל, שאורך שנתיים וארבעה חודשים ואשר מקנה לבוגריו תואר אקדמאי, רישיון סקיפר, ניסיון פיקוד של חמש שנים ודרגות קצונה.

מבין 34 המסיימים שעמדו על רחבת המסדרים, הכירו את אופיר בן שימול, בן 22 מחולון.

אופיר למד בתיכון איילון, והרחיב מגמות פיזיקה, כימיה וביולוגיה. הוא שיחק כדורסל בליגת הנוער והדריך בתנועת הצופים.
עם סיום לימודיו בתיכון, יצא אופיר לשנת שירות דרך תנועת הצופים בשיתוף עם שתי תנועות נוער אמריקאיות ובריטיות. שם התנדב עם נוער בסיכון בעיר בת ים,
אופיר עסק בהדרכה והסברה לנוער התפוצות על ישראל ואף הדריף בסיום השנה אופיר במחנה קיץ יהודי בארה"ב.

אופיר מספר שהגיע לקורס מתוך האהבה לים, והרצון לשלב תפקיד מבצעי עם פיקוד ועבודה בצוות.

קורס חובלים היוקרתי בנוי מחמישה שלבים הדורשים מהצוער חתירה תמידית למצוינות, כושר גופני ברמה גבוהה, יכולות פיקוד ומנהיגות ויכולת חשיבה חדשנית ויצירתית. הקורס מתחיל אחרי טירונות בסיסית בבה"ד חיל הים.


בשלב הראשון, הבסיסי אורך כשישה חודשים שמתוכם עוברים שלושה חודשים של ימ"פ (ימאות ופיקוד), בהם נפגשים עם האתגרים בים, עוברים אימונים ומסעות. בסיום הימ"פ מוסמכים הצוערים לפקד על סאגים (סירות מנוע גומי)

השלב השני, המתקדם, נמשך שישה חודשים וכולל התמחות במגמות שונות, שהיות בכלי ביטחון שוטף, סדרות חינוך, אימונים פיקודיים והפלגות לאורך חופי ישראל.

השלב השלישי, שלב האקדמיה, נמשך שמונה חודשים בהם רוכשים הצוערים תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. השלב הרביעי, השלב הייעודי, אורך כארבעה חודשים בהם עוברים הכשרה עיונית לתפקיד העתידי. השלב החמישי והאחרון הוא ייעודי שטח, בשלב זה הצוערים מוצבים בתפקידים בשטח, ולומדים את התפקיד לעומק.

במהלך הקורס טס אופיר לאקדמיה הימית של חיל הים האמריקאי באנאפוליס, לשליחות חילופי צוערים. הוא מספר שאת הקורס אי אפשר לעבור בלי החברים: "הקורס מאוד מגבש, הוא מלמד אותך איך לחיות עם אנשים. בקורס רכשתי חברים שיהיו ללא ספק חברים לחיים, ואף הצלחתי גם לשמור על קשר עם חברים מהבית".

סגן אופיר את סיים הקורס , ועכשיו מתחילה דרכו כמפקד בזרוע הים.

בהצלחה אופיר

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem