כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

גאווה לראשון לציון

סמ״ר שגב מזרחי קיבל את פרס פיקוד הדרום לחדשנות וגבורה

פרס פיקוד הדרום לחדשנות וגבורה תשפ״א

אתמול (ג׳), נערך טקס פרס פיקוד הדרום לחדשנות וגבורה בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי.
בטקס הוענקו תעודות הצטיינות לחיילים אשר פעלו בנחישות, חתירה למגע וגבורה במהלך אירועים מבצעיים בשנה האחרונה.

בנוסף הוענקו פרסים לשישה מיזמים שונים התורמים תרומה ייחודית ומשמעותית למשימתנו הצבאית, ומעידים על חשיבה חדשנית, דמיון ויצירתיות בקרב יחידות ומשרתי הפיקוד.

הוענקו תעודות הערכה ופרס כספי ליחידות אשר הצטיינו במסדרים שבוצעו במהלך השנה ובחנו את התנהלות היחידות מבחינה לוגיסטית.

מדברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי:


״שנת 2020 הייתה שנה שקטה יותר בעוטף עזה, עדיין לא הסתיימה צריך לומר, אך היו בה פחות סבבי לחימה, פחות רקטות ואנו רואים הישג גדול בהתפתחות היישובים בעוטף. אמש קיבל הפיקוד, עם שותפינו, את אות ההצטיינות המבצעית מהרמטכ״ל על מבצע ״חגורה שחורה״ וקיבלה אוגדת עזה עם יחידת יהל״ם אות זה על הישגים בהתמודדות עם אתגרי התת קרקע, אותם ציינו גם כאן. הישגים אלו תרמו לשקט, הרתיעו את האויב ופגעו ביכולתיו. עזה אינה יציבה, עלינו להמשיך ולהתכונן, להמשיך לחדש ולהתאמן לקראת האתגרים הבאים.״

לוחמי ולוחמות גדוד קרקל זכו בפרס גבורה על סיכול הברחה חמה אשר התרחשה בגזרה.
בתאריך 20.3.20, סיכלו לוחמי קרקל הברחה אלימה. האירוע כלל ירי חי אל עבר הכוח, ואלו השיבו באש והצליחו לסכל את ההברחה, ללא נזק או נפגעים לכוחותינו.

סמ״ר שגב מזרחי מראשון לציון התגייס לחיל הגנת הגבולות בנובמבר 18 וקיבל את השיבוץ לגדוד קרקל. אוהב בזמנו הפנוי לגלוש ולצאת עם חברים, ומספר שהאירוע עליו מקבל אות גבורה יהיה זכור לו תמיד מהשירות.

״זיהינו רכב צמוד לגדר המערכת שעל פי התצפיות אינו תקין, ומיד לאחר מכן זוהתה התקרבות מבריחים מן הצד האדום שהעלו סולמות על הגדר והחלו בהעברת שקים, הרמנו מטול תאורה והמבריחים החלו בירי מדויק לעברנו.
פתחנו בנוהל מעצר חשוד, והתצפיתניות הכווינו בהמשך לירי חזרה מדויק שבעקבותיו נהרגו שלושה מבריחים וסוכלה ההברחה. אני יכול לומר שזה אירוע יוצא דופן לגזרה, וגאה להגיד שהכוח שלנו היה מתודרך טוב. הכי חשוב זה השיתוף פעולה והעבודה ביחד ככוח אורגני אחד. סמכנו אחד על השני וזאת הייתה התוצאה״.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem