כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

גאווה מבת ים

הכירו את בוגר קורס צוללן מחזור 119, סמל מ', המתגורר בעיר בת ים

השבוע כשלושים צוללנים סיימו בהצלחה את קורס צוללן מחזור 119. הקורס אורך כשנה וחודשיים והוא אחד מהקורסים הייחודים והיוקרתיים ביותר בצה"ל אשר אליו מתמיינים כל שנה מאות מועמדים לשירות הביטחון. הקורס הינו קורס התנדבותי, מאתגר, מקצועי וערכי אשר מורכב משני שלבי הכשרה ובסיומו מוענקת לבוגרים דרגת סמל, רישיון צלילה שני כוכבים וסיכת צוללן.

הכירו את בוגר קורס צוללן מחזור 119, סמל מ', המתגורר בעיר בת ים

מתחביביו לנגן על גיטרה, להתאמן עם חברים ולרוץ. לפני הגיוס היה בתנועת הנוער אחריי כחניך ומדריך.

שייטת 7 הינה יחידת לוחמה עילית, המהווה את כוח התקיפה התת-מימי העיקרי של מדינת ישראל ומשמשת כלי אסטרטגי חסר תחליף לביטחון המדינה. השייטת הוקמה בשנת 1959 והיא פועלת במחוזות קרובים ורחוקים מחופי ישראל- זאת לצד גמישות מבצעית גבוהה.

עם סיום הקורס עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש תפקידי לחימה בצוללות הזרוע בהתאם למגמה המקצועית אליה שויכו.


מ' רצה להגיע לעשות שירות משמעותי וחוויתי שמותאם לאורח החיים שלו. במהלך ההכשרה גילה כמה שייטת הצוללות והכשרת הצוללן בפרט מדגישה ומעודדת משפחתיות ותמיכה אחד בשני, אחד למען כולם וכולם למען אחד. 

במהלך הקורס לומדים הלוחמים להתמודד עם מצבי לחץ ועייפות, להכיר את הצוללת על כל פרטיה ולדעת כיצד להפעיל את המערכות עליהן הם אמונים. במהלך הקורס מכירים הלוחמים את הים מקרוב תוך שהייה מרובה בו, אימונים גופניים אינטנסיביים והכרות עם הצוללת ועם הפעילות החשאית.

המסלול מורכב מטירונות, ואחריה שני שלבים: בסיסי וייעודי. בעוד השלב הראשון, הבסיסי, מתמקד בחוסן מנטלי ופיזי שלב ייעודי מכוון ללמידה על הצוללת ועל מערכותיה. בסוף ההכשרה מוסמכים הצוללנים החדשים לתפעל ולתחזק את המערכות עליהם הם אמונים ולהתחיל את עבודתם בתוך צוותי הצוללות כלוחמים במעמקים.

החניכים בקורס מתחלקים למספר מגמות ייעודיות בצוללת – מכונה, אלחוט, נשק, סונאר, מהו"ב (מערכת הספק ובקרה) או גנ״ק (גילוי, ניווט וקשר).

אחרי יותר משנה וחודשיים של מסעות, הפלגות ולמידה אינטנסיבית, עמד סמל מ'  על רחבת המסדרים בטקס הסיום בבסיס חיפה של זרוע הים ולאחר מכן יתחיל את שירותו המבצעי כצוללן בשייטת 7.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem