כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

האם עיריית חולון דואגת לעסקים הקטנים

העסקים הקטנים נגד עיריית חולון

לאחרונה התפרסמו כמה מקרים ברשתות החברתיות בהם נטען כלפי עיריית חולון כי אינה מתחשבת בעסקים הקטנים בעיר כאשר אחד הסוחרים ברחוב סוקולוב טען כי העירייה אינה עוזרת לבעלי עסקים ואף חתך את ידו לאות מחאה ובעלי עסקים שטוענים שהעלו להם את הארנונה ולא התחשבו בהם בזמן הקורונה.

שאלנו את עיריית חולון מה היא עשתה למען העסקים בתקופת הקורונה וזו תשובתה.

בעיריית חולון מודעים למצבם של בעלי עסקים רבים בעיר (ובמדינה), שנקלעו למצוקות כלכליות בעקבות מגבלות הקורונה ולכן היא פעלה במגוון דרכים לסייע להם כבר מתחילת המשבר בחודש מרץ ככל שהתאפשר לה במסגרת החוק. בין היתר, דחתה העירייה במספר חודשים תשלומי ארנונה, אגרות ודמי זיכיון, העלתה קמפיין נרחב לעידוד תושבי העיר לרכוש את מוצריהם רק בחולון, סבסדה את הפטור מארנונה לשלושה חודשים בעשרות מיליוני ₪ והחליטה להעניק אותו באופן מיידי ולא כהנחה שתתפרס על פני שנה שלמה,  ועוד. בנוסף, אישרה מועצת העיר שני תיקונים לחוק העזר, שיאפשרו לפטור את בעלי העסקים מתשלום אגרת הוצאת שולחנות וכיסאות למרחב הציבורי למשך 3 חודשים וכן למתן הרחבה של השטח הציבורי להעמדת כיסאות ושולחנות ללא תוספת תשלום. בנוסף, אפשרה לחנויות שמוכרות גם ירקות ופירות להציגם בשטח הציבורי ללא תשלום.

בין העדויות שפורסמו ברשתות החברתיות היתה זו של אביב יחיאל וכך הוא כתב

אני אביב יחיאל בן 25 חולוני כל חיי.
בעלים של העסק ״קממבר״.
לפני שנה החלטתי ללכת אחרי החלום שלי ולפתוח חנות באיזור התעשיה חולון של כריכים וסלטים בהרכבה וקייטרינג חלבי
אחרי המון בירוקרטיות מתישות מצד משרד הבריאות ועיריית חולון (שהפסדתי כסף של שנה שכירות למקום כן?) הגיעה הקורונה! ואחרי תקופת הסגר הראשון שאני בהפסדים עצומים פתחתי את החנות..
העירייה היקרה שלנו לא רוצה לוותר לי על תשלום ארנונה בתקופת הקורונה ושלא נדבר בכלל על תקופת השיפוץ של המקום ובמקום זה העלתם לי את התעריף.
בנוסף מעל לשבועיים שאני מנסה לפנות לעירייה בשביל לבדוק מי יכול לאשר לי שילוט של קוקה קולה. (עירייה שלא מקבלת קהל לא עונה לטלפון ושכחו בכלל שיש להם מייל)
כבר חודשיים אני עובד ללא שלט וכמובן שאין קול ואין עונה…
נפגעתי קשות מהקורונה השקעתי את כל הכסף שלי ונשארתי בלי שקל ועם עסק צולע
אז אני שואל מוטי ככה אתה מעודד את הדור הצעיר של חולון להתפתח?להתפרנס בכבוד?


תגובת עיריית חולון לטענותיו של אביב יחיאל:

עם כל ההבנה למצוקתו של בעל העסק, הרי שהוא אינו מדייק בטענותיו, בלשון המעטה. בהתאם להחלטת הממשלה, ניתן פטור מלא מארנונה ל-3 חודשים (מרץ – מאי) לסוגי העסקים שעמדו בקריטריונים שנקבעו בתקנות כגון משרדים, תעשייה, שירותים, מסחר, בתי מלאכה ועוד. העסקים שלא היו זכאים לפטור (שפורטו בתקנות) כללו, בין היתר, בנקים וחברות ביטוח, מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת, חנויות אופטיקה, נכסי מדינה, קופות חולים, חברות ממשלתיות ועוד. העירייה אינה יכולה להעניק פטור מארנונה בניגוד לחוק או לתקנות וכל מי שהיה זכאי לפטור, קיבל אותו. העירייה גם אינה רשאית לפטור מארנונה עסקים (או דירות פרטיות) שנמצאות בשיפוץ. באשר לשלט – בעקבות הפוסט שהעלה בעל העסק, נעשתה אליו פנייה מיידית מנציג המחלקה לחזות העיר ומשיחה איתו התברר כי הוא כלל אינו מבין את הליך התקנת השילוט הנושא פרסום של חברת קוקה קולה וסבר ללא כל בדיקה שהיא זו שצריכה לשאת בתשלום אגרת השילוט.

בכל מקרה, הוסבר לו ההליך הדרוש להוצאת היתר לשלט המבוקש, נשלח אליו בדוא"ל טופס בקשה להצבת שילוט, כאשר באופן יזום נציגי המחלקה דאגו למלא עבורו את כל הפרטים והנתונים הנדרשים, צירפו את הדמיות השילוט כפי שנתקבלו מחברת קוקה-קולה ומשחתם בעל העסק על כתב הבקשה כבר ניתן אישור להתקנת השילוט המבוקש.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן