כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הודעה מיוחדת של חברת החשמל בעקבות מזג האוויר החורפי

תחזית מעודכנת לסופת אלפיס שעושה דרכה לישראל

חברת החשמל הוציאה הודעה מיוחדת במסגרת מאמציה לטפל בתקלות, במיוחד במזג האוויר החורפי הפוקד אותנו. כידוע, נמשכת גם היום ובכלל זה אמורה להימשך ביתר ימות השבוע מגמת ההתקררות – הגשם חזר בגדול לאחר מספר ימי הפוגה ויש אפילו סימנים של שלג לקראת יום רביעי (התחזית בהמשך).

"חברת החשמל ממשיכה לעבוד גם השבוע במתכונת מתוגברת כחלק מטיפול בהשלכות מערכת הקור הנוכחית. החברה ממשיכה לפעול לחיזוק ותיקון נזקים במערכת החשמל באמצעות צוותי שטח מתוגברים. לצערנו אין אפס תקלות וכי יש להיערך לשיבושים באספקת החשמל. במקומות בהם יש חיבורים פיראטיים המועמסים על רשת החשמל, עלולים להתרחש אירועים של שריפות נתיכים עקב עומס, כפי שקרה בשבוע החולף בחלק מישובי הבדואים והישובים הערבים. מפגעים מתוקנים אולם מחזיקים מעמד לשעות ספורות בלבד. החברה לא מנתקת לקוחות ביתיים חייבים וסיפקה בשבוע החולף כ 200 קודי חירום ללקוחות מונה תשלום מראש אשר אינם עומדים בתשלום בשל קושי כלכלי.

"במקרה של שימוש במכשיר מציל חיים יש לוודא כי קיימת סוללת גיבוי ובמקרה הצורך להתפנות למד"א או בית חולים קרוב. חברת בחשמל תצמצם למינימום עבודות יזומות הכרוכות בהפסקות, למעט במקרים של סכנות בטיחות או חיזוק נדרש לרשת למניעת הפרעות באספקה. מידע ודיווח על ההפרעות ניתן לקבל בפורטל התקלות החדש באתר חברת החשמל:
‏ https://eoutages.iec.co.il/home

תחזית מזג האוויר לימים הקרובים מאת השרות המטאורולוגי הישראלי

תחזית ליום שני 24/01

מעונן בדרך כלל. גשם צפוי לרדת מדי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. שלג ירד בחרמון ובצפון רמת הגולן, ובבוקר ייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי הגליל. קיים חשש קל משטפונות במדבר יהודה וים המלח. קר מהרגיל. הרוחות ייחלשו. לקראת ערב הגשם ייפסק, ובלילה קיים חשש מקרה באזורים המועדים.

תחזית ליום שלישי 25/01

בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה בטמפרטורות, אך הן עדיין תהיינה מעט נמוכות מהרגיל לעונה.


תחזית ליום רביעי 26/01

גשום וסוער בצפון הארץ ובמישור החוף. בחרמון ובפסגות הגבוהות של הרי הצפון ירד שלג. במהלך היום הגשם יתפשט בהדרגה עד לצפון הנגב ושלג יחל ירדת בפסגות הרי הצפון והמרכז. חשש להצפות בערי החוף. בדרום ירד גשם מקומי וקיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. ירידה ניכרת בטמפרטורות ויעשה קר מהרגיל לעונה.

תחזית ליום חמישי 27/01

מצפון הארץ ועד צפון הנגב יוסיף לרדת גשם מדי פעם. בחרמון ובצפון הרמה ירד שלג קל. יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה.

השירות המטאורולוגי: אלפיס (ELPIS) בדרך לישראל

מערכת מזג אוויר נוספת קיבלה שם, והפעם היא תשפיע גם על ישראל – כך לפי השירות המטאורולוגי. ד"ר עמית סביר מפרסמת כי השם הוא אלפיס (Elpis), והוא השם החמישי ברשימת השמות, שאותו תרמה קפריסין לרשימה. אז מה צפוי לנו? קודם כל, מדובר על מערכת קצרה, שתשפיע עלינו ביום רביעי. כרגע עדיין קיימת מעט אי ודאות בנוגע להיקף התופעות, אבל התופעה המשמעותית ביותר שצפויה במערכת היא השלגים. כבר ברביעי בבוקר ירד שלג בצפון רמת הגולן ובחרמון, אבל אחה"צ השלג צפוי להתפשט בהדרגה גם להרי הצפון והמרכז, כולל ירושלים וצפת, עם סיכוי טוב להיערמות של מספר ס"מ (ואולי אף יותר, תלוי בגובה של המקום). אבל, כבר במחצית השנייה של רביעי בלילה השלגים יחלשו, ובהדרגה יהפכו בחזרה לגשם ברוב המקומות.

בנוסף על השלגים, הרוחות יתחזקו ביום רביעי, בעיקר בחצי השני של היום, ואף יתכנו משבים של 60-80 קמ"ש. גם הרוחות יחלשו בהדרגה במהלך הלילה. גם גשמים צפויים במערכת, ואפילו בכמויות גדולות ועם סכנה להצפות מקומיות, אבל כמות הגשם לא צפויה להיות חריגה, והגשם ימשך גם לאחר יום רביעי.

ניתן לעקוב אחרי העדכונים של השירות המטאורולוגי באתר – בלחיצה כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem