כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

החל מהשבוע: תוכנית השחמטק נכנסה לכל גני החובה בעיר ראשון לציון

תכנית השחמט העירונית, שנוחלת הצלחה בינלאומית, התרחבה ל-160 גני ילדים בעיר *  התוכנית הדיגיטלית מאפשרת לפתור תרגילים און ליין מכל מכשיר * בגן החובה מוצג המשחק באמצעות מקרן ומאפשר לכל הילדים לתרגל וליהנות * ראש העירייה, רז קינסטליך: "שחמט מקנה לשחקנים כלים חשובים לחיים, נמשיך לעודד את תלמידי העיר להשתתף בתכנית ולשאוף למצוינות"

המשימה הושלמה: כל גני החובה בראשון לציון חוברו לתוכנית הדיגיטלית שחמטק. אלפי ילדים ברחבי העיר החלו מהשבוע ללמוד ולתרגל את משחק השחמט. מדובר בתוכנית שנוחלת הצלחה בינלאומית, אומצה על ידי מדינות רבות בעולם והוכרה על ידי מט״ח (מרכז ישראלי לטכנולוגיה חינוכית) לייצג את ישראל בכנסים בינלאומיים לטכנולוגיה בחינוך.

התוכנית משלבת אפליקציה ללימוד ותרגול שחמט מכל מכשיר, הוא כולל סרטוני וידאו עם אנימציה ושחקן ומערכי שיעור דיגיטליים המאפשרים למורים להפוך את השיעורים למהנים ומעניינים לכל התלמידים הצעירים. המשחק מוצג בגנים באמצעות מקרן כך שכל הילדים יכולים להשתתף, ללמוד וליהנות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אנו בראשון לציון גאים להיות החלוצים בהפצת מידע לעולם בנושא שחמט". עוד הוסיף, "שחמט זה לא רק משחק, הוא יותר מזה- הוא מקנה לשחקנים כלים חשובים לחיים, דוגמת היכולת לחשוב  צעד אחד קדימה לפני כולם, לפתח אסטרטגיה ומעל הכל לסגל תכונות של  סבלנות וכבוד הדדי. נמשיך לעודד את תלמידי העיר להשתתף בתכנית ולשאוף למצוינות".

בעוד פחות משבועיים, ב-1 למרץ, תצא לדרך אליפות שחמטק העירונית, ארצית ובינלאומית לפתרון תרגילי שחמט. כל תלמידי התוכנית, כולל תלמידי הגנים ישתתפו בה. הילדים נהנים משיעור שחמטק בכל שבוע שמטרתו לפתח לילדי גיל הרך כישורי חיים הדרושים להם להצלחה בעולם המשתנה במהירות. מנהלי התוכנית בעיר, לובה ובוריס אלתרמן מספרים כי התוכנית אומצה על ידי מדינות רבות, בין היתר קנדה, קוריאה, הולנד, אוקראינה ורוסיה.


מחזיקת תיק החינוך, מ"מ וסגנית ראש העירייה ליאל אבן זהר, הוסיפה: " אנחנו בראשון לציון גאים בכך שבתוך עשור, מאז השקת התכנית, יש למעלה מ-5000 ילדים אשר לומדים שחמט בעיר. זאת גאווה גדולה לראשון לציון שהעיר מובילה בכמות הילדים שלומדים שחמט, ונמשיך להפיץ את התוכנית הלימודים לערים נוספות בעולם".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem