כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

'היאמהות': תערוכה קבוצתית במרכז עזריאלי חולון

תערוכה חדשה תיפתח ביום חמישי 01.07.21, בשדרת העצים שבמרכז עזריאלי חולון.

'היאמהות': תערוכה קבוצתית במרכז עזריאלי חולון

תערוכה חדשה המציגה את נושא האימהות דרך מדיות מגוונות ותפיסות אמנותיות שונות, תיפתח ביום חמישי 01.07.21, בשדרת העצים שבמרכז עזריאלי חולון.

תערוכת קבוצתית חדשה תיפתח ביום חמישי 1.7.21 במרכז עזריאלי חולון. התערוכה עוסקת באימהות, ונקראת 'היאמהות', שם המעיד על מורכבות הנושא. עבודות האמנים יוצגו בשדרת העצים שבמרחב הציבורי, בבריכת הנוי ובחלל לובי בניין D. סיור בין מוצגי התערוכה יפגיש את הצופה עם שלל יצירות מגוונות המציגות את הנושא הן בהיבט הגשמי והגופני, והן בהיבט הקונספטואלי.

האמנים המשתתפים: אגתה ווייצ'רובסקה גילרמן, אולגה ירושלמי, אירה קרוחמל, דורון אדר, ורד פרנטא, יאנה גורליק, יורם דרורי, יעל סונינו לוי, ניהאד דביט, ספיר ברונזברג לוי, צ'נצ'ל בנגה, רעיה כהן, שירי פרייס, שרית אמיתי הראל, תמר שליט אבני.

האם אני האמא שבתמונה? האם אני אחרת? האם מותר לי להיות אמא אחרת? האם ישנו דפוס אחיד של אימהות? האם כולנו זהות כשזה מגיע לאימהות, או שמא אנו שונות זו מזו באופן שאינו יכול להיות מיוצג בתמונה אחת בלבד? בשיר אחד? בתערוכה אחת?


אוצרת התערוכה אלינור לזרוב פלאטו מסבירה שלאורך מרבית ההיסטוריה האנושית היה תפקיד האשה ברור בכל החברות, התרבויות והשבטים. האשה הייתה אחראית על הבאת ילדים לעולם, גידולם וחינוכם. הבית היה הממלכה שלה ותפקידה המרכזי היה להיות אם. עם המהפכה הפמיניסטית שהחלה לפני יותר ממאה שנים נולדה האישה החדשה, זו שיש לה יותר מתפקיד אחד – להיות אמא. כיום אישה יכולה לבחור איזה סוג של אם היא רוצה להיות, אם בכלל. מושג האימהות כיום איננו עוד יער אחד אחיד ומונוליטי, אלא שדרה ובה עצים שונים, גבוהים ונמוכים, רחבים וצרים, ירוקים, כתומים וצהובים. הזיקה של נושא האימהות לעצים היא רחבה מאוד, מסבירה האוצרת לזרוב פלאטו, בכל התרבויות משולה האם לאדמה, זו המזינה ומצמיחה את העצים, שגם הם כמו האם, מאחדים את ענפיהם, ומשמשים עוגן יציב לפירותיהם.

התערוכה מציגה קשת של אמנים ואמניות שחוברים לכדי יצירה רב-תחומית במרחב הציבורי שבמרכז עזריאלי חולון. היצירות השונות מאתגרות, כל אחת בדרכה, את תפיסת האימהות של האמן למול מושג האימהות. לעיתים נחשפות ביצירות האימהות האישיות, ולעיתים זוהי רק השתקפות של אם פנימית, האם שייחלו לה, זו שבדמיון וזו שבמציאות, וזו שכעץ משתרגת בחייהם.

האוצרת, ילידת חולון, ביקשה, בתערוכה שמדברת על אימהות לחזור לעיר הולדתה, כך נוצר הקשר עם מרכז עזריאלי חולון אשר נותן חסות לאירוע. מרכז עזריאלי חולון הינו פארק עסקים ומתחם מסחר ובילוי ייחודי, הכולל בניינים בעיצוב מודרני, בתי קפה, מסעדות, פאבים ורחבת פארק. סביבת העבודה המיוחדת כוללת פעילויות רבות, אירועים ותערוכות המשרתות את אלפי העובדים והמבקרים במתחם. שיתוף הפעולה בתערוכת 'היאמהות' עם מרכז עזריאלי חולון והסיבות בגינה התערוכה מוצגת במתחם טמונות במאפייניו המיוחדים ובשילוב של בנייני משרדים לצד עצים.

פתיחה חגיגית תתקיים ב-01.07.21 בהשתתפות המוזיקאי שלום מור ובהשתתפות אמנית המחול והפרפורמנס מיכל אייזנמן ארואס.

במהלך 14 ימי התערוכה מתוכננים אירועים מיוחדים במתחם. ביום שני בבוקר 5.7, יארח קפה לנדוור את מליסה בר-אילן, יועצת הנקה, מטפלת ב-SE ומנחת מיינדפולנס להרצאה ושיחה עם אימהות. ביום חמישי בערב 8.7, אפשר יהיה לפגוש את האוצרת והאמנים בשיח גלריה שיקיימו ברחבת המתחם. ביום שני בערב 12.7, מתוכנן ערב מיוחד בפאב אוסקר ויילד – "אימהות על הבר" בהשתתפות: הדס רגולסקי, עיתונאית, עורכת "onlife", סימונה באט, עורכת ומבקרת ספרות, ובליווי מוזיקלי של "קרוסלת הירח" – לי גאון וניר פופליקר.

להרשמה ותיאום יש לפנות בטל – 052-3636105

התערוכה תינעל ב- 14.07.21

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem