כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

היוזמה של שירלי לביא ציון להאכלת חתולי הרחוב זכתה לתמיכת עיריית חולון

חתולי הרחוב בחולון יזכו לאוכל בזכות שירלי לב ציון ועיריית חולון

עיריית חולון החליטה לרכוש אוכל לחתולי הרחוב ולחלק אותו לתושבים שמאכילים חתולים.

כל זאת הגיע בעיקבות יוזמה נהדרת של שירלי לב ציון חברת סיעת חולון מתחדשת בראשותו של שי קינן שזכתה למענה מצד עיריית חולון שנירתמה ליוזמה.

מדובר למעשה על שקי אוכל לחתולי הרחוב וביחד הם יגיעו למשקל של טונה כאשר כל האוכל ירכש על ידי עיריית חולון.

הרעיון המרכזי מאחורי היוזמה של שירלי הוא חלוקת שקיות למאכילי החתולים בעיר וכל זאת כדי שיאכילו את חתולי הרחוב בעיר.

הווטרינר העירוני ד"ר ויקטור חדד הוסיף ואמר : "חשוב לטפל ולדאוג לחיות המחמד גם בתקופה זו, תוך שמירה על ההנחיות למניעת הידבקות"


כאשר לאור המצב, הווטרינר העירוני של חולון, ד"ר ויקטור חדד פירסם , מידע והנחיות לתושבי חולון, באשר להתנהלות מול חיות המחמד בעת הזו. לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO) והארגון העולמי לבריאות בעלי חיים (OIE),  אין עדות לכך, נכון להיום, שכלב, חתול או חיית מחמד אחרת יכולים להעביר את נגיף הקורונה COVID-19 לבני אדם. הנגיף מופץ בעיקר ברסס טיפות שנוצרות כאשר אדם נגוע משתעל, מתעטש או מדבר, ודרך ההגנה הטובה ביותר היא שטיפת ידיים במים ובסבון באופן יסודי ובתדירות גבוהה. 

  • לאחר כל מגע עם בעלי חיים כדאי לשטוף את הידיים היטב, שכן הם עלולים להעביר חיידקים או טפילים אחרים.
  • אדם, שאובחן או שחשוד כנגוע בנגיף הקורונה, צריך לבודד את עצמו גם מבעלי חיים. אין לטפל בחיית מחמד ואם חייבים לבוא במגע עמה, יש לעטות מסכת פה-אף ולהקפיד על רחיצת ידיים.
  • במידה שאדם נדרש להישאר בבידוד בית, אסור לו לצאת החוצה לטיול עם הכלב.
  • מאחר שניתן להתייחס לפרוות הכלב כמשטח, שיכול לשאת עליו את וירוס הקורונה לזמן שאינו מוגדר ולא נבחן עדיין, מומלץ לקלח היטב כלב שנלקח מאדם חולה קורונה או שנמצא בבידוד לפני שמסתובבים עמו בציבור.
  • אדם שמוציא את הכלב לטיול, יקפיד להשתמש בכפפות חד-פעמיות וישטוף ידיים לאחר הטיול.
  • אין להעביר את הציוד (קולר, רצועה וזמם) מכלב לכלב.
  • גם בתרחיש של סגר כולל, מכולות וסופרמרקטים יישארו פתוחים וגם החנויות לממכר מזון לבעלי חיים, כך שאין צורך להצטייד בכמויות אדירות של מזון עבורם. אם תוגבל התנועה, יש לאתר חנויות לבעלי חיים שעושות משלוחים וכן וטרינר מטפל שנמצא קרוב למקרה חירום.
  • מומלץ לשים על קולר הכלב/החתול תג שעליו שם ומספר הטלפון של הבעלים, בעיקר למצב שבו אדם אחר יוציא את הכלב לטיול. חשוב לדאוג מראש שבעל החיים יהיה מסומן בשבב אלקטרוני כחוק, שמאפשר לאתר את בעליו.
  • למאכילי חתולי הרחוב מומלץ להתארגן בתורנויות ולהאכיל בקרבת הבית/השכונה, וזאת מבלי ליצור מטרדים תברואתיים.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem