כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

היום ומחר תתקיים שביתה במחאה על האירוע במרפאת בריאות כללית

בכל בית חולים תופעל ועדת חריגים מקומית, וכן תופעל בהר"י ועדת חריגים ארצית.

היום ומחר תתקיים שביתה במחאה על האירוע במרפאת בריאות כללית

בעקבות אירוע האלימות החמור שאירע במרפאת שירותי בריאות כללית בבאר יעקב, החליטה מזכירות ההסתדרות הרפואית (14.6.2022) לפתוח בשביתה כללית בת יומיים כבר בחמישי ובשישי הקרובים, 16-17.6.2022, בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה. העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר בתום הישיבה: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".

פרופ' ציון חגי חזר על הדרישה לתגבר גם את מערכי האבטחה במרפאות הקהילה, שכן היום התברר פעם נוספת שהצוותים הרפואיים חשופים לאלימות במערכת הבריאות כולה.
רקע לשביתה:

ידוע, ביום 24.1.2022 הכריזה הר"י על סכסוך עבודה קיבוצי עקב האלימות הגואה במערכת הבריאות כנגד הרופאים והצוותים הרפואיים.
ביום 19.5.2022 נקטה הר"י בשביתת אזהרה בת 24 שעות במחאה על אירוע האלימות שהתרחש בבית חולים הדסה הר הצופים.
ביום שלישי אחה"צ (14.6.2022) אירע מקרה אלימות נוסף, חמור ואכזרי, במהלכו הוכתה קשות רופאת משפחה במרפאת כללית בבאר יעקב על ידי מטופל אלים אשר חבט בראשה במוט ברזל ושבר את ידה.
למרות האלימות הגואה, ולמרות ריבוי מקרי האלימות, אין מעסקים ואין משרד הבריאות עושים דיי למיגור אותם מקרי אלימות.
בעקבות שביתת האזהרה ביום 19.5.2022,ניתנה החלטת ממשלה בה הוחלט להמשיך ולהפעיל את התוכנית הלאומית להתמודדות עם אלימות כנגד סגל רפואי ולהרחיבה ל – 28 בתי חולים ואולם אין בכך די והיא בבחינת מעט מדי ומאוחר מידי.
תוכנית זו אינה מיושמת בפועל ולא כל שכן, אין בה כדי ליתן מענה כלשהו להגנה על הצוותים הרפואיים במרפאות הקהילה.
מההסתדרות הרפואית נמסר:אנו נמשיך ונפעל למיגור האלימות כנגד הרופאים עד אשר המעסיקים ומשרד הבריאות יעמדו בחובתם לדאוג לקיומה של סביבת עבודה הולמת ובטוחה לרופאים ובכלל זה, יציבו שוטרים ומאבטחים במוסדות הרפואיים, יפעלו לתיקון החקיקה וימצו את הדין עם הגורמים האלימים.
לפיכך במצב שנוצר, לא נותר מנוס אלא לנקוט בשביתה כללית נוספת.
לכן שביתה כללית תתקיים ביום חמישי 16.6.2022 החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד ליום שישי 17.6.2022 – בכל בתי החולים עד השעה 13:00 ובכל מרפאות הקהילה עד השעה 12:00.
במהלך השביתה בתי החולים יופעלו במתכונת שבת וחג למעט התחומים שהוחרגו, וכן יושבתו מרפאות הקהילה של קופות החולים, למעט מרפאות תורניות לטיפול במקרים דחופים.
בכל בית חולים תופעל ועדת חריגים מקומית, וכן תופעל בהר"י ועדת חריגים ארצית.


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem