כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הלוחמת בחזית הקורונה

לילך מואב, מנהלת מרחב חולון במכבי שירותי בריאות בראיון מיוחד על הקורונה

הלוחמת בחזית הקורונה
לילך מואב נכנסה לפני מספר חודשים לתפקידה כמנהלת מרחב חולון במכבי ומאז מטפלת באינטנסיביות רבה בכל נושא בדיקות וחיסוני קורונה.

"החודשים האחרונים היו מאתגרים מאד עבורי", מספרת לילך מואב, מנהלת מרחב חולון במכבי שירותי בריאות.
"הגעתי לנהל מרחב גדול, שמשרת כ- 115,00 חברים, ואחד הדברים הראשונים והחשובים שעשיתי היה להקים את מתחם חיסוני הקורונה. תוך זמן קצר מאד הקמנו את מתחם החיסונים ברחוב אילת, שכלל בהתחלה 10 עמדות פעילות. כשראינו שיש היענות רבה וקצב החיסונים גבר, עם כניסתן של קבוצות גיל נוספות לקטגוריית המתחסנים, עבדנו בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם העירייה והאחראי על אולמות הספורט ועברנו למתחם בריזה בעיר. במקום יש כיום 17 עמדות חיסון ואנחנו נותנים שירות לאלפי חברים, שמגיעים מידי יום להתחסן".

תושבי חולון מגיעים להתחסן

"ההיענות של הציבור בחולון להתחסנות נגד הנגיף היא גבוהה מאד", מספרת לילך בגאווה. "חיסנו כבר כ- 64,000 חברי מכבי ולמעלה מ- 80% מהמתחסנים הם חברים מעל גיל 60. מבחינתי, זהו נתון מאד משמח, משום שאני מאמינה שעם הגברת קצב החיסונים ושמירה על ההנחיות נוכל לראות שינוי מגמה במצב התחלואה".
"במהלך היום אנו נתקלים בהרבה רגעים מרגשים ומקבלים הרבה מחמאות על השירות שלנו", היא מוסיפה. "למשל לאחרונה הגיעה להתחסן מטופלת שביקשה ממני להחזיק לה את היד בזמן החיסון כי היא מאוד חששה והודתה מאוד על התמיכה. אני מתרגשת כל פעם מחדש לראות את הצוות המדהים שאיתי, שנתקל באין ספור רגעים כאלו ומטפל בחברים ברגישות רבה מתוך הרגשת שליחות".

המחיר המשפחתי של הקורונה


"לעבודה האינטנסיבית שלי יש השפעה גם על הבית והמשפחה", מוסיפה לילך. "לילדים לא קל עם העובדה שהם כמעט ולא רואים אותי במהלך היום. יחד עם זאת, גם הילדים וגם בעלי מאוד מפרגנים וגאים במה שאני עושה ומבינים את החשיבות האירוע ואת גודל השעה. הם התרגלו לכך שהם לא יודעים מתי אני יוצאת בבוקר מהבית ולכך שלא בטוח שאחזור בשעה שהבטחתי. עם זאת, למרות כל העומס, אני משתדלת למצוא את זמן האיכות שלי עם המשפחה כך שגם אם הוא לא ארוך הוא לפחות מהנה".

חולמת לחזור לשיגרה
"אני מקווה שנוכל לחזור לשגרת החיים שהכרנו, שהילדים יחזרו לבית הספר ולחוגים, שנוכל לצאת לטייל בארץ ובעולם" היא מסכמת. "רמת התחלואה בחולון נכון לעכשיו היא גבוהה ועל כן אני קוראת לכל מי שעדיין לא התחסן להגיע להתחסן ובמקביל קוראת לתושבים לשמור על עטיית מסכות וריחוק חברתי. רק כך נוכל להוריד את התחלואה ולהחזיר את תושבי חולון לשגרת חיים נורמלית".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem