כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

השנה של אווה

שנת הקורונה שלי

**אווה קפלן עובדת כבר 6 שנים כאחות ומובילת תחומים בהנהלת הסיעוד במכבי שירותי בריאות.  בשנה האחרונה לקחה חלק משמעותי בניהול המקצועי
של מבצע חיסוני הקורונה. "זו הייתה שנה בה עבדנו כולנו סביב השעון", היא נזכרת. "למרות הלחץ והקושי הרגשנו שאנחנו חלק מדבר גדול". 
ראיון מיוחד לרגל שבוע האחות הבינלאומי

 
"השנה האחרונה הייתה שנה מאתגרת ומורכבת במיוחד", מספרת אווה קפלן מראשון לציון, אחות במכבי שירותי בריאות ומובילת תחומים בהנהלת הסיעוד במחוז ירושלים והשפלה. "כדי להתמודד עם תנאי המציאות המשתנה, שכפתה עלינו הקורונה, היינו צריכים להגדיר מחדש תהליכים מקצועיים ולהטמיע אותם בשטח במהירות וביעילות. תחומים שהיום נראים לנו חלק מהשגרה, היו מאתגרים במיוחד בזמן אמת.
במסגרת תפקידי כמנהלת פרויקטים הכשרתי צוותי מחסנים, כתבתי נהלי עבודה בהתאמה לצרכי השטח והנחיות משרד הבריאות, ביצעתי בקרות לוגיסטיקה בכל הקשור לאחסון החיסונים ודרכי השימוש בהם והייתי אחראית על פעילותה של ניידת חיסוני הקורונה, שנשלחה לשכונות בהן קיימת בעיית נגישות ומיעוט אמצעי תחבורה. מדובר ביוזמה יוצאת דופן, שהנגישה את החיסונים לכלל האוכלוסייה תוך שמירה על איכות ומקצועיות השירות".
 
קשיים לצד הצלחות מרגשות
"שנת הקורונה הייתה שנה רצופה רגעים קשים ומורכבים, אך לצד אלה חווינו גם רגעים נהדרים של עבודת צוות, מחויבות ותקווה כשהשיא היה עם תחילת מבצע החיסונים", היא מוסיפה. "התחושה שלי ושל צוותי הסיעוד הייתה שיש נקודת אור בתוך האפלה. הייתה הנאה גדולה וסיפוק לראות איך מבצע החיסונים שהתחיל משרטוט פשוט על הנייר קרם במהירות עור וגידים בשטח".
"אני חושבת ששנת הקורונה והשותפות שלי במבצעי החיסונים גרמו לי להתמודד עם נושאים בהם לא נגעתי מעולם, למדתי לאתגר את עצמי, ליזום ולהשפיע, ובהחלט הרגשתי תחושה של עשייה ומשמעות". ואכן, לצד כל העומס והלחץ אווה המשיכה לפעול ולחשוב על העתיד. "אני מתמחה בתחום מין, מיניות ומה שביניהם", היא מספרת. "החלום שלי הוא לפתח את התחום הזה במסגרת מכבי. זהו תחום רחב מאד, שפוגש את כולנו בכל שלבי החיים ובכל מצבי הבריאות ואני חושבת שזה תחום שיצבור תאוצה בשנים הקרובות".
בנוסף, אווה שותפה יחד עם סרגי איצקוביץ, גם הוא אח מסקטור הסיעוד במכבי, במיזם ייחודי, שעתיד לשפר את פני מערכת הבריאות. "במכבי נתנו לנו את ההזדמנות להתפתח ולפתח את המיזם שלנו ואני מקווה שבעתיד אוכל להחזיר לארגון על התמיכה בי".
 
עכשיו זה זמן המשפחה
"כמובן שהשנה האחרונה השפיעה גם על המשפחה שלי, ובלי התמיכה שלהם לא הייתי מצליחה לעשות את התפקיד שלי כמו שצריך וזו הזדמנות להגיד להם תודה ענקית".
"אצלנו האחיות אף פעם לא משעמם, והמשפחה יודעת את זה", אווה מחייכת ומסכמת. "אבל למרות הכל אני רוצה לאחל שהשנה הבאה תהיה שנה 'משעממת'. שנוכל לעסוק בנושאים שבשגרה ובעיקר לעשות טוב".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem