כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ובחרת בחיים – כשאמנות פוגשת בריאות"

תערוכה ייחודית ומרגשת פרי יצירתם של אמנים ניצולי שואה

ובחרת בחיים – כשאמנות פוגשת בריאות"
*תערוכה ייחודית ומרגשת פרי יצירתם של אמנים ניצולי שואה תוצג במקביל ב- 12 מרכזים רפואיים של מכבי שירותי בריאות במחוז ירושלים והשפלה
*במרכזים הרפואיים של מכבי בראשון לציון יוצגו עבודותיהם של אלי וגו ושמחה לוריא תושבי העיר.
**את התערוכה יזמה רוני עצבה, עובדת סוציאליות במחוז, שבמסגרת תפקידה נפגשה עם ניצולי שואה והתוודעה ליצירותיהם
 
מיזם חדש ומרגש במכבי שירותי בריאות, יציג לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה שחל השבוע, תערוכת עבודות אמנות פרי יצירתם של אמנים ניצולי שואה. התערוכה, שכותרתה "ובחרת בחיים – כשאמנות פוגשת בריאות", כוללת פסלים, ציורים, צילומים ושירים, וחושפת בנגיעות צבע וחומר את עולמם הייחודי של הניצולים ושוזרת יחד פסיפס של סיפורי חיים, זיכרונות ותקוות. התערוכה הינה יוזמה מיוחדת של רוני עצבה, עובדת סוציאלית במכבי, שמרכזת את תחום ניצולי השואה ונחשפה ליצירות האמנות כחלק מעבודתה עימם. התערוכה תוצג במקביל ב- 12 מרכזים רפואיים ברחבי מחוז ירושלים והשפלה, בערים חולון, ראשון לציון, בת ים, רמלה, מודיעין, מעלה אדומים וירושלים, כשבכל מרכז רפואי תוצג יצירת אמנות של ניצול שואה תושב העיר.  התערוכה תוצג בין התאריכים 6.4-16.4
בראשון לציון יוצבו יצירותיהם של שני אמנים אלי וגו (במרכז הרפואי ברח' הנחשול 30) ושמחה לוריא (במרכז הרפואי ברח' רוטשילד 15 קומה 3).
אלי וגו יליד סלובקיה, נלקח יחד עם אחותו הצעירה למחנה עבודה כשהיה בן 12 בלבד.   בקיץ 1944 כשהוא בן 14, ברח מהמחנה יחד עם קבוצה נוספת של יהודים בעקבות מרד שפרץ במקום. כשהמרד נכשל הוא ובני המשפחה ברחו עם אנשים נוספים להרים והתחבאו במשך כחצי שנה בבקתה של משפחה מקומית שהצילה את חייהם. לאחר תלאות רבות עלה לארץ בתום המלחמה והתחתן עם ילידת הארץ, כי חשוב היה לו 'למחוק את זכר השואה'. אלי הנדסאי מכונות במקצועו עבד כל השנים בוועדה לאנרגיה אטומית ובאוניברסיטת בר אילן. כשפרש לגמלאות, רשמה אותו רעייתו לחוג ציור בראשל"צ ומאז הוא מצייר. אלי מרבה לצייר נופים ואנשים ולדבריו הציורים שלו לא קשורים כלל לתקופת השואה.

שמחה לוריא נולד בשנת 1941 בגטו שבלי שבליטא. בזכות האומץ והנחרצות של אימו ז"ל ניצל יחד עם אחיו ושני בני דודיו מציפורני הנאצים. עלה לארץ עם משפחתו אחרי המלחמה.
עד לפרישתו לפנסיה עבד כמנהל מכירות במפעלי התעשייה האווירית. שמחה מעיד על עצמו שלכל מקום אליו הוא הולך הוא לוקח עמו מצלמה  את תמונות השחור לבן הוא מפתח ומדפיס בביתו, כך שיש לו שליטה על האור והצל. את התמונות בתערוכה הוא מקדיש למשפחתו הקרובה
ד"ר חגי פרנקל, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות: "כארגון בריאות מוביל אנו פוגשים את החברים שלנו מגיל ינקות ועד בגרות. כחלק מהדאגה שלנו לשיפור איכות חייהם אנו שמים דגש על הבריאות הפיזית והנפשית כאחד. התערוכה הייחודית, פרי יצירתם של אמנים ניצולי שואה, מעניקה לכולנו את ההזדמנות לחזות בעולמם הפנימי של ניצולי השואה החיים בקרבנו ולתת להם את ההכרה וההערכה שהם ראויים לה. אני מזמין את הקהל המגיע לסניפים לצפות ולהתרגש יחד איתנו".
 
ליאת זך- פוקס, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית במכבי שירותי בריאות, מחוז ירושלים והשפלה:  "העובדות והעובדים הסוציאליים שמים דגש במהלך כל השנה על איתור יזום של ניצולי שואה בכלל וניצולי שואה עריריים בפרט (כחלק מתוכנית בשיתוף הרשות לניצולי שואה) על מנת לזהות את צרכיהם ולסייע במיצוי זכויותיהם. השנה בחרנו לציין את יום השואה במחווה לניצולים, אשר בחרו בחיים ומביעים את רגשותיהם- הכאב, השמחה ומה שביניהם- ביצירה. ניצולי השואה שמציגים את עבודותיהם מתרגשים מאוד, וכך גם אנחנו".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem