כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ונדליזם של בני נוער

בני הנוער טוענים עשינו זאת משיעמום

משבר הקורונה ותקופות הסגר הממושכות, חוסר מסגרות הלימוד בבתי הספר – הוביל לעליה חדה במספר מעשי הוונדליזם שבו לוקחים חלק בני נוער וילדים.
בשבועות האחרונים מזהים בחברה לבטחון של עיריית ראשון לציון, תופעה מדאיגה של אירועים בהם מעורבים בני נוער אשר פועלים מתוך שעמום וגורמים לנזק לרכוש במרחב הציבורי וכן גורמים נזק וונדליזם לרכוש פרטי.
בין היתר, נרשמו אירועים של ציור גרפיטי, השחתת תחנות אוטובוסים, פריצות למבני ציבור ובתי ספר, התגודדויות של חבורות צעירים בפארקים וגנים, תוך גרימת מטרדי רעש.
במספר מקרים דווח על הפעלת נפצים ויצירת בהלה וכן הפעלת נפצים בסמוך לניידות הפיקוח של החברה לביטחון.
בעקבות העלייה באירועים הללו, התאימה החברה לביטחון את פעילות הסיורים ברחבי העיר, במטרה לצמצם את האירועים ולהגיב במהירות במקרה שמתקבל דיווח שכזה.
אתמול סמוך לשעה שבע בערב במסגרת פעילות של פקחי החברה לבטחון, שמעו הפקחים רעש של ניפוץ זכוכיות ודפיקות פטישים מחצר בית הספר סלמון בעיר. הפקחים נכנסו לתוך בית הספר והבחינו בחמישה נערים בני 14-15 שעל פי החשד פרצו לאתר בניה סמוך, לקחו פטישים וכלי בניה וחדרו אחר כך לחצר בית הספר הסמוך תוך שהם עוקרים את הגדר ההיקפית והחלו בניפוץ הספסלים, חלונות וחלק מהקירות.
הפקחים הצליחו לעכב שלושה מהנערים אשר הודו במעשה וטענו כי עשו זאת מתוך שעמום.
במקביל, באירוע אחר נתפסו מספר נערים אשר ציירו גרפיטי על תחנות אוטובוס ושלטי חוצות בשכונת אשלים בעיר, גם במקרה זה סיפרו הנערים כי עשו את המעשה מתוך שעמום בשל המצב.
בחברה לביטחון של עיריית ראשון לציון מבקשים מההורים לקיים שיחות עם בני הנוער במטרה להסביר להם את האתגר במצב הקיים. לשמוע את מצוקתם של הנערים ולנסות לסייע להם כדי להימנע ממצב בו הילדים פועלים באופן שבו הם מפרים את הסדר הציבורי, גורמים נזק לרכוש ואף מסכנים את עצמם ואת עוברי האורח במעשיהם.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem