כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חדש בראשון לציון: גילוי מוקדם של נגיף קורונה בשכונות העיר דרך הביוב

ראשון לציון תהיה בין הערים הראשונות בישראל שיטמיעו את מערך הניטור במערכת קווי הביוב העירונית

חדש בראשון לציון: גילוי מוקדם של נגיף קורונה בשכונות העיר דרך הביוב

ראשון לציון תהיה בין הערים הראשונות בישראל שיטמיעו את מערך הניטור במערכת קווי הביוב העירונית, הודות לשיתוף פעולה בין משרד הבריאות ובין חברת המים והביוב העירונית "מניב ראשון". ראש העירייה, רז קינסטליך: "מגייסים את כל המשאבים העירוניים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח את שלום הציבור"

הגל החמישי מאחורינו? בראשון לציון לא לוקחים סיכונים מיותרים ונלחמים בקורונה גם מתחת לאדמה: בימים אלו מקדם משרד הבריאות מערך ניטור לאומי לאיתור של נגיף הקורונה במי שפכים, זאת לצורך זיהוי מוקדם ומיקוד של מוקדי התפרצות הנגיף. חברת המים והביוב העירונית "מניב ראשון" תשתף פעולה עם המערך ותפעל על מנת להבטיח את יעילותו בתחומי העיר ראשון לציון.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "מגיפת הקורונה כבר הוכיחה לנו כי היא מסרבת להיעלם מחיינו בקלות ודווקא בשל כך חובה עלינו לגייס את כל המשאבים העירוניים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח את שלום הציבור. ניטור השפכים היא עוד פעולה חשובה במסגרת המאבק הכולל שלנו בנגיף ותאפשר היערכות מהירה ויעילה יותר במלחמה המתמשכת מולו".

המערך שפועל בתמיכתה של הרשות הממשלתית למים וביוב, יתריע מבעוד מועד על התפרצות אפשרית של קורונה ויאפשר היערכות מהירה של כלל הגורמים ברשות המקומית לצורך קטיעת שרשראות ההדבקה. כמו כן הוא יאפשר איתור וריאנטים שונים של נגיף הקורונה גם כאשר רמות התחלואה באוכלוסייה נמוכות.
הניטור יתבצע במספר אופנים, נקודות דיגום קבועות בקווים מאספים של השפכים ונקודות אקראיות במידת הצורך כאשר כלל הדגימות יועברו למעבדות המאושרות על ידי משרד הבריאות.
במידה ותימצא תחלואה ברשות בזמן שאין בה תחלואה קלינית קיימת, יבוצע הליך של "עליה במעלה הזרם" בהתאם לנקודות אשר סומנו מראש לצורך דיגום מצומצם יותר של אוכלוסייה בפילוח שכונתי/אזורי על מנת לקטוע כמה שיותר מהר את האפשרות לשרשראות הדבקה. פעולה זו תבוצע גם היא בשיתוף פעולה של שירותי בריאות הציבור משרד הבריאות והרשות המקומית.


סאלי לוי, מנכ"לית "מניב ראשון": "תושבי ראשון לציון יזכו כעת לשכבת הגנה נוספת מפני נגיף הקורונה בזכות ניטור השפכים שנבצע יחד עם משרד הבריאות ורשות המים. נמשיך לפעול ככל הנדרש על מנת להבטיח את בריאותם של התושבים".

צילום: מניב ראשון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem