כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חולון: כך יצרה הקורונה קהילה שכולה נתינה

עשרות מתנדבים, גברים ונשים, חילונים ודתיים, שעסוקים רק בחסד וקירוב לבבות

חולון: כך יצרה הקורונה קהילה שכולה נתינה

עשרות מתנדבים, גברים ונשים, חילונים ודתיים, שעסוקים רק בחסד וקירוב לבבות

בשקט בשקט, מתחת לרדאר, קמה לה באמצע חולון קהילה המונה למעלה ממאה חברים, שעסוקים רק בחסד. קהילת 'זה לזה'.

תקשיבו סיפור: בשנה שעברה, ביום הכיפורים, כאשר ההתקהלות היתה מסוכנת כל כך, החליט הרב שמואל רסקין מחב"ד בשיכון ותיקים ונוה רמז בחולון, לקיים את תפילות יום הכיפורים במקום בבית הכנסת – ברחוב. כך בשעת נעילה, עמדו במרווחים בטוחים זה מזה למעלה מאלף איש. האוירה היתה מיוחדת, הוא מספר לgoitem, והיתה תחושה שאפשר ליצור כאן משהו, מה'ביחד' האמיתי הזה.

ואז נזכרתי בסיפור שהתרחש מאות מטרים משם שבוע קודם: מתנדב מבית חב"ד הלך מידי יום לבקר שכנה מבוגרת שהתגוררה בקומה מעליו. לשאול בשלומה מעבר לדלת, ולהשאיר לה משהו מתוק. יום אחד עולה המתנדב, דופק בדלת. ואין תשובה. הוא מתקשר אל המספר של השכנה, ושומע את הצלצול מהעבר השני, הוא מבין שהיא שם. הוא דופק ודופק, ומזעיק את ילדיה ואת המשטרה. הוא הציל את חייה!


סיפרתי את הסיפור לפני הקהל, וביקשתי להקים יחד ארגון, שכולו יהיה מחשבה על מישהו אחר. אכפתיות מהגורל של השני. לא עברו שעות בודדות וקבוצת וואטסאפ הוקמה, ועד עכשיו חברים בה 117 פעילים, תושבי ותושבות השכונה.

תחום החסד לא רחוק מפעילות בית חב"ד, שכן כבר 9 שנים שבית חב"ד – השוכן ברחוב אהרונוביץ פינת רמז – מפעיל בית תמחוי המספק מזון לאנשים המתקשים לבשל לעצמם. בית התמחוי, היחיד מסוגו בעיר, צבר לו מוניטין ואנשים מכל קצות העיר באים מידי יום לקבל מנת מזון.

מידי שנה מחלק בית חב"ד למשפחות הזקוקות לכך, תמיכה לקראת החגים וחג הפסח, הוא מקיים סעודות חג ושבת למשפחות יחידניות, ומסייע בהזדמנויות נוספות כמו ברכישת  תחפושת לפורים או תיק לתחילת שנת הלימודים.

זה היה תמיד. כעת, בעקבות הקמת הקהילה, הפך מרכז חב"ד לכוורת, שמתנדבים ומתנדבות יוצאים ונכנסים. מעגל הנתמכים גדל משמעותית, וכיום מחלק בית חב"ד קרוב ל5000 מנות בחודש, לצד מיזמים עונתיים שונים.

הנה דוגמה: במלחמה האחרונה, כאשר חולון טווחה במטח רקטות מעזה, הביאו מתנדבי זה לזה למרכז חב"ד (השוכן במקלט ציבורי) עשרות משפחות ששהו במקום וקיבלו בו אש"ל מלא. כולל ארוחות ונקיון, וכמובן שינה. ובמידת הצורך גם דאגו למיטות עבור אלו שהתקשו בכך.

קהילת המתנדבים התגבשה במהירות, והיא מקיימת גם פעילויות פנימיות בתוכה, והיא פונה לקהל הרחב ומזמינה אותו להצטרף אליה, לעשות טוב.

*

בראש הקהילה עומדים בני הזוג שמואל ומלכי רסקין (בני 36 ו35 בהתאמה), משליחי חב"ד בעיר חולון (בחולון יש כיום שלושים ושלושה זוגות של שלוחי חב"ד המקיימים פעילות בשכונות וענפים שונים). לזוג שבעה ילדים, הגדולה בת 12 והקטנה בת חודשיים.

"המטרה שלנו" מדגישים בני הזוג, "היא לא רק שאף אחד לא ילך לישון רעב. אלא הרבה מעבר לכך: שכל תושב כאן בשכונה, יהיה חלק מהמעגל הגדול של הנתינה. זה לא רק החובה שלנו לתת לאחר, אלא גם הזכות שלנו להיות חלק".

*

מיזמי הנתינה כולם מבוססים אך ורק על תרומות. המעוניינים לתרום מוזמנים ללחוץ כאן:

תרומה בית חב"ד שיכון ותיקים ונווה רמז חולון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem