כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חניכי תנועת הצופים פותחים את הלב למען ניצולי השואה

מיזם "היה נכון, עשה נכון! יפגיש חניכים מתנועת הצופים עם ניצולי שואה ברחבי הארץ. החניכים ישפצו את בתי הניצולים וישמעו את סיפורם האישי וזאת על מנת לאפשר להם לקיים איכות חיים טובה יותר ולהמשיך ולשמר את זכר השואה. 

המיזם "היה נכון, עשה נכון!", הינו שיתוף פעולה חדש ומיוחד של ארגון פתחון לב ותנועת הצופים שבבסיסו עומד הרצון לחבר בין הדור הצעיר שלאו דווקא מכיר מקרוב את הסיפורים האישיים על השואה לבין הניצולים המבוגרים הזקוקים לסיוע ובכך לשמר את זכר השואה באופן אקטיבי ומעניין. המיזם הינו יוזמה של  איש העסקים משה רפפורט ובשיתוף מיכאל מיליס שפועלת למען ניצולי השואה שנים רבות ויוזמת פרויקט "ארוחות חג לניצולי שואה". 

במסגרת המיזם, אשר החל לאחרונה בערים חולון ובת ים ויימשך בשבועות והחודשים הקרובים בכל הארץ, חניכי תנועת הצופים, הפועלת לחינוך ולחיזוק הערכיות של בני הדור ישפצו את בתיהם של הניצולים וכן ישמעו, ממקור ראשון את סיפורם האישי של אלו שהקימו את המדינה שלנו. 

איש העסקים משה רפפורט, שכיהן כחבר הנהלה ויו"ר הידידים של פתחון לב, הגה ויזם את המיזם בשיתוף מיכאל מיליס שעוסקת במשך שנים רבות בתמיכה בניצולי שואה ויחד עם חברת "פמי פרמיום" העוסקת במתן שירותים, ניהול מערכי תפעול ובקרה על פרויקטים מורכבים.

הבחירה בחג החנוכה כמועד להתחלת המיזם המיוחד, נבעה מהרצון  להעניק נס לכל אחד מניצולי השואה ולהדליק אור קטן בליבם של כל נער ונערה. למרות שכמות ניצולי השואה שעוד חיים במדינת ישראל  הולכת ופוחתת מידי שנה, ניראה שרבים מאלו החיים, לא מצליחים לחיות בכבוד הראוי להם ומוצאים עצמם במצבי הזנחה ובדידות. 


המיזם החינוכי התאפשר עקב שיתוף הפעולה בין תנועת הצופים והחניכים הצעירים שיתנדבו מטעמם וכן ארגון פתחון לב, הפועל לשבירת מעגל העוני, בין היתר על ידי מתן סיוע הומניטארי לניצולי שואה, קשישים ומשפחות נזקקות. ניצולי השואה שבתיהם ישופצו במסגרת המיזם מקבלים סיוע מהארגון לאורך כל השנה ואין ספק כי שיפוץ זה ישפר את אורך חייהם ויאפשר להם לחיות בכבוד הבסיסי המגיע להם. 

קלי כהן, מזכ"ל תנועת הצופים: "אנו גאים בנוער שלנו על הענות לכל אתגר ועל כך שלהגיש סיוע הוא ערך עליון עבורם. שיתוף פעולה של הדור הצעיר והדור שהקים לנו את המדינה הוא קסום ומייצג את תמצית הטוב שיש לנו פה. בהזדמנות חגיגית זו נאחל חג אורים שמח לכולם.

אלי כהן מנכ"ל ארגון פתחון לב: " החשיבות הגדולה של המיזם הזה אינו מתבטא רק בשיפור החיים של ניצולי השואה ושיפוץ ביתם. ערכי המוסר ועוז הרוח באים לידי ביטוי והחדרת המסר לדור הצעיר כי כבוד האדם באשר הוא אדם קודם לכל. אני שמח שחניכי הצופים יוכלו לשמוע ממקור ראשון כיצד גבורה ואומץ של יחידים יכולים לנצח רוע וחושך אינסופיים. חובתנו בארגון  פתחון לב אינה רק לסייע לנזקקים ולשבור את מעגל העוני אלא גם לשמוע אותם ולהנחיל לדורות הבאים ערכי סולידריות ואמפתיה. אנחנו גאים במיזם עם הצופים, המבוסס על ערכים משותפים.

קרדיט צילום:איציק בירן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem