כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

טור דעה – חשיבות הבידוד כחלק מהתמודדות עם נגיף הקורונה

כל מה שרציתם לדעת על הבידוד הביתי

ד"ר שלי שומילוב-קליפר סגנית המנהלת הרפואית במכבי שירותי בריאות מחוז ירושלים והשפלה בטור דעה- חשיבות הבידוד כחלק מהתמודדות עם נגיף הקורונה

וירוס הקורונה, שהפך בימים אלה לנושא החם והמדובר ביותר במדינה אפילו יותר ממערכת הבחירות שבפתח, הינו וירוס שמועבר מאדם לאדם באמצעות מגע טיפתי, כלומר באמצעות רסיסי רוק או נזלת העוברים בעיטוש או שיעול, ממש כמו נגיפי מחלת השפעת.

למעשה כיום, אין חיסון או תרופה לנגיף מלבד מתן טיפול תומך ותרופות לשיכוך כאבים וחום, ועל כן ישנה חשיבות מרובה ביותר להקפדה על נושא הבידוד, זאת על מנת שלא נמשיך להעביר את הנגיף ונדביק אנשים נוספים בעיקר נשים בהריון ואנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה.

ולמה בידוד? כי אם לא נהייה במגע עם אנשים אחרים בסביבתנו לא נפיץ את המחלה ובסופו של דבר נביא לעצירתה. הדבר לא שונה מהפעולות שאנו נוקטים כאשר מדובר בילד עם דלקת עיניים מדבקת, אותו אנו לא שולחים לגן או כאשר אנו חולים בשפעת ולא מגיעים לעבודה עד חלוף המחלה.

יש לציין כי בשנת 2002 בזמן התפרצות נגיף הסארס היתה הנחייה להקפיד על בידוד וככל הנראה שמירה על כללים אלה סייעה בסופו של דבר לדעיכת המחלה.


על מה חשוב להקפיד בזמן הבידוד?

בזמן הבידוד מומלץ להקפיד על מעבר אוויר קבוע, חלונות פתוחים ומיעוט שימוש במזגן בכדי שתהייה סירקולציה טובה יותר של האוויר בחדר.

חשוב להדגיש כי אדם שנמצא בבידוד אין משמע הדבר כי הוא נושא את הנגיף וכי הבידוד עצמו אינו מעיד על סכנה, אלא מהווה צעד מניעתי, בטיחותי ואחראי הנוגע לשמירה על בריאות המשפחה.

אמנם לא תמיד נוח ומתאים לקחת פסק זמן שכזה באמצע מירוץ החיים, אולם מכיוון שמדובר כאן במחלה מסכנת חיים זוהי האחריות והחובה שלנו להישמע להנחיות משרד הבריאות ולמנוע את הפצת המחלה.

ובינינו , אם אנחנו כבר חייבים לשהות בבידוד כדאי להפיק מהשהות בבית את המיטב, לשמור על מצב רוח מרומם, לנצל את הזמן לעשות דברים אותם רצינו לעשות ולא הספקנו ובעיקר לבלות עם המשפחה הקרובה וליצור זיכרונות טובים.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem