כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

יהי זכרו ברוך

העיתונאי רוני דניאל נפטר

הלם בעולם התקשורת! העיתונאי ואיש התקשורת רוני דניאל (73) הלך היום (שני) לעולמו, לאחר שלקה בדום לב. הוא הותיר אחריו אישה – שלומית, ושלושה ילדים. הקריירה של רוני דניאל נמשכה 50 שנה. ב-28 השנים האחרונות עבד כפרשן הצבאי בערוץ 2 ולאחר מכן של חדשות 12. יהי זכרו ברוך.

ריאיון ל"ידיעות אחרונות" לפני כשנתיים נשאל לגבי תוכניותיו לגיל הפרישה. דניאל השיב: "טיפסתי על כמה וכמה הרים. הייתי בסהרה שלוש פעמים. ועוד יהיה לי זמן לעשות את כל הדברים האלה. אני לא לחוץ. עכשיו זה לא שאני קם כל בוקר עם צליל מנדולינה בלב. זה לא. לפעמים לא ממש טוב לי בראש. אבל בסה"כ? כל עוד אני קם בבוקר ואוהב את עבודתי והולך אליה ברצון והמעסיקים שלי רוצים אותי, אני אהיה שם. מתי אני אלך? כשיהיה משהו שידליק לי את הנשמה ואת המוח יותר. החיים הם פשוטים. אל תסבכו אותם יותר מדי". "המוות לא מפחיד אותי", אמר בריאיון ל"ידיעות אחרונות", ב-2009, "כלום לא מפחיד אותי. אני דואג רק לבני משפחתי".

רוני דניאל נולד בבגדאד שבעיראק. אביו נפטר כשהיה בן חודשיים. בשנת 1950 בגיל שלוש, עלה לישראל עם אמו. גדל בקיבוץ מעוז חיים. באוקטובר 1965 התגייס לצה"ל לגדוד 906 של הנח"ל. עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. בתום הקורס שב לנח"ל והיה למפקד מחלקה. במלחמת ששת הימים לחם בקרב אום-כתף בחזית המצרית, נפצע מרסיסים אך חזר לחזית. בשלהי שנות השישים היה למפקד פלוגה ולחם במלחמת ההתשה. במלחמת יום הכיפורים, זמן קצר לאחר שחרורו מצה"ל, נלווה ככתב קול ישראל לגדוד 51 במבצע קינוח. מאוחר יותר מונה על ידי יורם יאיר למפקד גדוד מילואים של גולני, בהמשך שירת כמג"ד בחטיבת הנגב וכסמח"ט במילואים. היה בעל דרגת סא"ל במילואים.

העיתונאי יאיר שרקי צייץ בטוויטר: " כולם יכתבו על רוני דניאל העיתונאי והפרשן הבכיר, אבל בשבילי הוא כמו דוֹד שנהג בי מהרגע הראשון בפרגון ובחברות שהתפתחה לשיחות טלפון ארוכות על צבא ויהדות ועל שכול, הקנטות (ועצות) על זוגיות, מתכונים (כן כן) רכילות ברנז׳אית וגם בדיחות קבועות. כמעט תמיד על סיגריה מגולגלת כבר מתגעגע"

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לו: "רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו. רוני לא היה רק פרשן צבאי. הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד. ביקר כשצריך, נתן מילה טובה כשהגיע. הוא יחסר לכולנו על המרקע, ובלבבות. תנחומיי למשפחה וחיבוק גדול. יהי זכרו ברוך".


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem