כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

יוזמה חדשה: עיריית ראשון לציון נלחמת בצואת הכלבים בעזרת שימוש במאגר DNA

ראשון לציון היא העיר השנייה בארץ בכמות הכלבים הרשומים

יוזמה חדשה: עיריית ראשון לציון נלחמת בצואת הכלבים בעזרת שימוש במאגר DNA

כחלק ממהפכת הניקיון בעיר, עיריית ראשון לציון יצאה במכרז שמטרתו איתור בעלי כלבים שלא אספו את צואת כלבם, בעזרת דגימות DNA. צעד זה מצטרף לשורת צעדים שכבר נקטה העירייה, על מנת למגר את התופעה כגון ה״קקנוע״ וחיוב הבעלים לאסוף צואת כלבו. ראש העירייה, רז קינסטליך: "דואגים לכך שהתושבים יוכלו לנוע בסביבה נקייה".

עיריית ראשון לציון ממשיכה לפעול למען ניקיון העיר. כחלק מהמאבק במפגע צואת הכלבים, העירייה יוצאת בימים אלה במכרז להקמת מאגר DNA של כלבי התושבים המוחזקים ברישיון. במסגרת המיזם, שעלותו נאמדת בכארבעה מיליון ₪, ייערכו בדיקות גנטיות לכלל הכלבים בעיר, ובהמשך צואת הכלבים ברחובות תישלח לבדיקת מעבדה. באופן זה יהיה ניתן לדעת מי בעלי הכלב ולקנוס אותו.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "בחודשים האחרונים אני מוביל יחד עם מנכ״ל העירייה, את מהפכת הניקיון בעיר, בכדי לדאוג שהעיר שלנו תישאר ותישמר נקייה. תופעת מפגע צואת הכלבים הינה, לצערינו, שכיחה מידיי ועלינו למגר אותה על מנת שהולכי הרגל יוכלו לנוע ברחבי העיר ללא חשש. אני מקווה כי הפעולות שלנו יביאו לכך שצואת הכלבים תיאסף על ידי כל בעליהם, ובכך נשפר את המרחב הציבורי למען תושבות ותושבי העיר".

"צואת הכלבים שלא נאספת ונשארת ברחובות העיר מהווה מטרד ופוגעת באיכות החיים של של כולנו, ולכן יש לעשות לזה סוף", אמר מקסים בביצקי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון "כחלק מהמאבק שלנו, אנחנו נתחיל בקרוב במיזם שיעזור לנו למגר את התופעה. אנחנו רואים חשיבות עליונה בשמירה על ניקיון העיר".


ראשון לציון היא העיר השנייה בארץ בכמות הכלבים הרשומים. לפי נתוני האגף הווטרינרי בעיר, ישנם בראשון לציון כ-15,000 כלבים המוחזקים ברישיון בתוקף. עם כניסת המיזם החדש, יחויבו בעלי הכלבים בבדיקת DNA במעמד חידוש הרישיון. בעלי כלבים חדשים יבצעו את הבדיקה במעמד קבלת הרישיון.

כזכור, עיריית ראשון לציון ביצעה בתקופה האחרונה שורת צעדים על מנת להילחם בתופעת צואת הכלבים ברחובות העיר. במסגרת הצעדים הוקם הקקנוע – קטנוע לאיסוף הצואה ברחבי העיר. בנוסף, לפני מספר שבועות הודיעה העירייה כי בעל כלב יחויב לאסוף את הצואה, בנוסף לקנס העומד על 730 ₪.

בשנת 2021 התקבלו במוקד העירוני כ-1,800 תלונות על צואת כלבים ברחבי העיר, ובוצעו 860 סיורים מתוגברים כדי להילחם בתופעה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem