כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ילדה בת 10 בלעה מגנטים

במהלך ניתוח תוספתן התגלו המגנטים

במהלך ניתוח שגרתי לטיפול בדלקת בתוספתן של ילדה בת 10 – התגלו במעיים מגנטים ממשחק שבלעה בטעות

השבוע במהלך ניתוח שגרתי בחשד לדלקת חריפה בתוספתן לילדה בת 10 שבוצע ע"י ד"ר עדי קנושי מומחית בכירורגית כללית בתת התמחות בכירורגית ילדים במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), גילתה היא כי המכשור הלפרוסקופי (זעיר פולשני) באמצעותו מבוצע ההליך – נדבק למעיים והתברר כי הילדה בלעה מגנטים של משחק ידוע שיכלו לסכן את חייה.

ילדה בת 10 לרוב בריאה הגיע בתמונה קלינית והדמיות אולטרסאונד המחשידים לקיום דלקת תוספתן חריפה. כתוצאה מכך נלקחה לניתוח לפרוסקופי כמקובל. במהלך הניתוח ד"ר קנושי זיהתה שהתוספתן לא נראה מודלק ובמצב כזה הפרוטוקול מחייב חיפוש אחר הסיבה לתסמינים ובדיקת המעי הדק.

במהלך הניתוח הלפרוסקופי המכשיר נדבק למעי ומשך אותו ועלה הרעיון שזה אולי מגנט שמצוי במעי הדק. טכנאי רנטגן הוזמן לחדר הניתוח ובוצע צילום בטן, שהדגים שורה של מגנטים בתוך המעי (כפי שניתן לראות בתמונה). מדובר בחמישה מגנטים שהצמידו שתי לולאות מעי זו לזו וביניהן נוצר כיב (פצע בדופן המעיים) ע"י לחץ המגנטים. מדובר במצב רפואי מסכן חיים שיכול להחריף עד לכדי חור במעי וזיהום מפושט בכל הבטן" הסבירה ד"ר קנושי.

ד"ר קנושי הזעיקה לעזרה את הרופאה הבכירה, ד"ר נדיה סירוטה, וכדי לא לפתוח את המעי או לכרות חלקים ממנו הן ניצלו את כושר המגנט של המכשיר הלפרוסקופי וביצעה משיכה של המגנטים מהמעי הדק לתוספתן שנכרת עם המגנטים בתוכו. לדבריה, "המגנטים נמצאו במעי הדק הסופי באזור התוספתן ולכן נראו תסמינים הדומים לדלקת בתוספתן. בסופו של דבר הילדה עברה ניתוח כריתת תוספתן שהוא ניתוח שגרתי ושכיח עם החלמה מהירה וכעת מרגישה מצוין ותחזור בהקדם לפעילות".


לסיכום הסבירה ד"ר קנושי "הבעיה במגנטים שאם בולעים מספר מגנטים הם עשויים להימצא בחלקים שונים של המעי, אשר נצמדים אחד לשני ויכולים להוביל לפרופרציה (חור במעי). מגנטים הם מאוד מסוכנים. על ההורים לשים לב ולהשגיח במשחקים מסוג זה".

ד"ר אסנת זמורה מנהלת מחלקת כירורגיה במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא): "זהו מקרה יוצא דופן במסגרתו המנתחת ד"ר קנושי זיהתה תוך תושייה בסיטואציה שאיננה רגילה את התמגנטות המכשיר הלפרוסקופי למעיים ומיהרה לפעול ולאבחן במה מדובר. לאחר מכן פעלה ביצירתיות יחד עם רופאה בכירה של המחלקה למשיכת המגנטים עד התוספתן וכריתתו, וכך נחסך ביצוע ניתוח מורכב יותר. חשוב שאנשים יבינו שיש משמעות לכך שילד מכניס משהו לפה ויש להיזהר עם המשחקים שעשויים להכיל מגנטים".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem