כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

יש אופטימיות באוויר

מתחמי החיסון של מכבי נסגרים

מתחמי החיסון של מכבי שירותי בריאות נגד נגיף הקורונה בבית העם ובנוה ים שבראשון לציון, נסגרים סוף סוף אחרי ארבעה חודשי פעילות ולמעלה מ- 150,000 חיסונים. רגע לפני שהצוותים נערכים לחיסון הצעירים, קיימנו ראיון עם עדו פן ואורנה ונטורה, מנהלי מרחב ראשון לציון במכבי, על החוויות והתובנות מהתקופה שעברה עליהם
 
תקופה מאתגרת ומורכבת עברה על צוותי הרפואה והסיעוד, שעמדו בחזית המלחמה בנגיף הקורונה. בימים אלה, אחרי ארבעה חודשי פעילות מאומצת, נסגרו מתחמי החיסונים של מכבי בראשון לציון והפעילות השוטפת בכל הקשור לחיסונים חזרה לתוך המרכזים הרפואיים.
 
"את הפעילות במתחם החיסונים בבית העם התחלנו לפני חצי שנה בדיוק", מספר עדו פן, מנהל מרחב ראשון לציון- מזרח במכבי. "זה יישמע מעט מוזר אבל בהתחלה פעל במקום מתחם חיסוני שפעת. חיסון נגד קורונה כלל לא היה על הפרק והחשש היה שנעמוד בפני חורף קשה שבו תחלואה של שפעת וקורונה גם יחד. חיסנו במקום אלפי חברים נגד שפעת כשלשמחתנו כבר בדצמבר הגיעה בשורת חיסוני הקורונה וכל הצוותים של מכבי התגייסו למשימה במלוא המרץ. בניגוד לחיסוני השפעת, איתם לא היה צורך בהתארגנות מיוחדת, הלוגיסטיקה סביב חיסוני הקורונה הצריכה היערכות שלא היכרנו קודם לכן. היינו צריכים להתארגן בצורה מדוקדקת בכל הקשור לניהול מלאים, אחסון החיסונים בטמפרטורה מיוחדת, גיוס צוותי מחסנים ועוד". 
 
"כמו בכל דבר חדש ההתחלה הייתה מאתגרת מאד", מצטרפת לשיחה אורנה ונטורה, מנהלת מרחב ראשון מערב במכבי. "החיסון לקורונה היה חדשני ולמדנו איך לתפעל את כל המערך העצום הזה תוך כדי תנועה. ההיענות מצד הצוותים הייתה מדהימה וכולם חשו שהם מתייצבים, בלי כל ציניות, למשימה ברמה הלאומית. השקענו שעות רבות ביצירת נהלים חדשים, בפתיחת מתחמים וכל זה תוך כדי טיפול שוטף בבריאות החברים".
 
חיסון יקר ערך
 
"אני זוכר את הרגע בו קיבלנו לידינו את חיסוני הקורונה הראשונים", נזכר עדו.  "זו הייתה התרגשות מטורפת. התחושה הייתה שאנחנו לוקחים חלק במשהו היסטורי, תחושה של שליחות אמתית ברמה הלאומית. הרגשנו כאילו קיבלנו לידיים אוצר יקר ערך וככה הייתה גם ההתייחסות של כל הצוות. כל בקבוקון של חיסון טופל בכפפות משי. לא בזבזנו אף טיפה. הכל היה מדוד ומסודר".
"בתחילת מבצע החיסונים הביקוש היה אדיר", מספרת אורנה. בתחילת המבצע הגיעו אלינו מידי יום מאות אנשים מהשעה 06:00 בבוקר ועד לחצות שרצו להתחסן. ההיענות היתה מאוד גבוהה ואנו פעלנו בנהלים קפדניים ביותר וחיסנו רק בהתאם להנחיות משרד הבריאות. חיסנו אלפי חברים מידי יום ואין ספק שזו הייתה עבודה לא פשוטה. עבדנו סביב לשעון ולקחנו על עצמנו את האחריות כמשימה לאומית, למגר את המגיפה בעיר ובכלל, וגם כשהיינו בבית לא הפסקנו לעסוק בניהול המתחם ושיפור השירות.
פתחנו מתחם ייעודי לקורונה במרכז הרפואי בנווה ים, עם מינימום פגיעה בשירות. ניהלנו הפקה שלמה סביב מתחם החיסונים, במשך כמה חודשים ישנו ונשמנו את חיסוני הקורונה וכל זה כדי לעמוד במשימה שקיבלנו- לחסן כמה שיותר חברים ולמגר את המגיפה, תוך ניהול קפדני של מלאי החיסונים"
 
לא מזניחים את הפעילות השוטפת
 
"חשוב להבין שיחד עם הטיפול בנושא חיסוני הקורונה התמודדנו גם עם נושאים שוטפים", מוסיפה אורנה. "הקורונה לא העלימה את המחלות האחרות, ולכל אורך התקופה אנשים הגיעו למרפאות ואנו הענקנו להם את השירות המיטבי. הצוותים שלנו התחלקו במרכזים הרפואיים ובמתחם הקורונה, אין ספק שזו הייתה משימה מורכבת והיה מאד מאתגר למצוא פתרונות תוך כדי תנועה, אבל הצלחנו. בשנה זו הרופאים עבדו 24/7 לטובת כלל חברי מכבי הכולל אשפוז ביתי לחולה הקורונה".    
"כשאני מסתכל על הירידה ברמת התחלואה אני בהחלט חש גאווה רבה" אומר עדו. "עבדנו קשה מאד, חיסנו כמות אדירה של אנשים. כן, היו לנו לילות רבים ללא שינה והרבה דאגות, אבל התוצאה שווה את זה. העובדה שהיום כבר יש אישור להסתובב ברחובות בלי מסיכות מוכיחה שהמאמץ היה שווה בהחלט".
"התקופה של חיסוני הקורונה לימדה אותנו להיות ערוכים לכל תרחיש", הוא מסכם. "זוהי בהחלט תקופה ממנה למדתי הרבה, על הארגון אליו אני שייך, על יכולות הניהול שלי, על ההתגייסות של הצוותים, על גמישות מחשבתית. זהו ידע שללא ספק ילווה אותי להמשך החיים". "עכשיו אנחנו מחכים להנחיות של משרד הבריאות ונערכים לחיסוני הילדים", מסכמת גם אורנה. "אני מחזיקה אצבעות שהתקופה הקשה מאחורינו ומקווה שנוכל לחזור כולנו יחד לשגרה בריאה במהרה. יחד עם זאת אני מדגישה שחשוב להמשיך ולשמור על עטית מסיכות במתחמים סגורים למניעת חולי".

לקבלת מבצעים והצטרפות לקופת חולים מכבי לחצו כאן
 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem