כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לקראת העלייה לכיתה א'

סדנאות הכנה לילדי עולים חדשים ולהוריהם

איך מתרגמים "שלום כיתה א'" מרוסית ומאמהרית? השבוע מסתיימות סדנאות הכנה לכיתה א' שערכה מחלקת עלייה וקליטה בעיריית חולון במהלך חודש אוגוסט לילדי עולים חדשים ולהוריהם ממדינות חבר העמים לשעבר ומאתיופיה. הסדנאות נעשו בסבסוד משרד העלייה והקליטה ובשיתוף עם מחלקת הורות, משפחה ורווחה חינוכית במינהל החינוך העירוני (קהילת הורים עושים ח.י.ל.) ורשת קהילה ופנאי.

במהלך ארבעה שבועות בחודש אוגוסט הגיעו הילדים למפגשים מרתקים ומהנים במיוחד. עקב הגבלות הקורונה פעלו הילדים בארבע קבוצות קטנות כאשר בכל קבוצה היו שמונה ילדים, מדריכה ומתורגמנית. שתי קבוצות לילדים עולים ממדינות חבר העמים לשעבר פעלו בבית העולה ושתי קבוצות לילדים עולים מאתיופיה פעלו בבית הספר יחד.

העבודה עם הילדים התמקדה בהקניית כלים לקראת המעבר לכיתה א' ויצירת חוויה והפנמה באמצעות תנועה והפעלת החושים בגישה סנסו-מוטורית שמותאמת לכל ילד וילד. מדובר בשילוב הפעלות דרך היצירה, עבודה על  מיומנויות מוטוריות (אחיזת עפרון, גזירה וכו') ומשחקים תנועתיים, שמיעתיים, וויזואליים – כל זאת כדי להכין את הילדים בדרכים יצירתיות וחווייתיות ללמידה בכיתה א'.

במקביל לתהליך עם הילדים התקיימו גם מפגשים עם הוריהם, שבהם קיבלו הסברים על המערכת הבית ספרית בישראל בדגש על רב-תרבותיות. ההורים גם קיבלו טיפים וכלים בהקשר לתפקידם ההורי בהכנת הילדים לכיתה א' והתוודעו לדרכים יצירתיות וחווייתיות לעבודה עם הילדים על מנת למקסם את חוויות הלמידה. לבקשת ההורים מתוכננות להתקיים סדנאות גם לאחר תחילת שנת הלימודים.

סיוון זורע, מנהלת מח' עלייה וקליטה בעיריית חולון: "עולים חדשים רבים לא מכירים את מערכת החינוך הישראלית, את הגישות החינוכיות וגם העברית עדיין לא שגורה בפיהם. לכן, החוויה העוצמתית שעברו ביחד הילדים עם הוריהם במשך חודש שלם סיפקה להם לא רק כלים והכוונה, אלא גם טעימה של צורות למידה שונות ומגוונות עם דגש על יצירת חוויה. לשמחתי, גם הילדים וגם ההורים נהנו מאוד מהסדנאות"


צילום: עיריית חולון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem