כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לקראת ל"ג בעומר

ראש העיר קורא אנא הימנעו מהדלקת מדורות

לקראת ל"ג בעומר שיחול בשבוע הבא, ראש עיריית חולון מוטי ששון, קורא לתושבי העיר להימנע מהדלקת מדורות עד כמה שניתן ולערוך פעילויות חלופיות במקומן ברוח החג. במקרים שבכל זאת יוחלט להדליק מדורות, יש להסתפק בעריכת מדורות קטנות ומשותפות, בית ספריות או שכבתיות, תוך שמירה על כללי הבטיחות ועל הניקיון, וזאת בשל הפגיעה באיכות הסביבה וההפרעה לתושבים.

ששון העביר את בקשתו לתושבים במכתב אישי באמצעות מוסדות החינוך בעיר וכן באמצעי הפרסום הדיגיטליים של העירייה.

ששון: "ל"ג בעומר מהווה חוויה חברתית מהנה, בוודאי אחרי השנה הקשה שעברנו, אך, יחד עם זאת, חשוב להזכיר כי מדורות טומנות בחובן פגיעה משמעותית באיכות החיים ובאיכות הסביבה של כולנו. רמת זיהום האוויר בערב ל"ג בעומר עולה מדי שנה ומגיעה לרמות גבוהות במיוחד, שמעיקות על קשישים, על תינוקות, על נשים בהיריון ועל אנשים שאינם בקו הבריאות. בנוסף, הדלקת המדורות משתרעת על פני כמה ימים עד שעות הלילה המאוחרות בקרבת בתי תושבים, ומכבידה עליהם עם עשן, רעש ולכלוך. ולא פחות חשוב, ההתעסקות עם האש עלולה לגרום לפציעות מיותרות ולכוויות מסוכנות וקיים חשש לפגיעה בחי ובצומח".

ששון מציע לתושבים לקחת אחריות ולמזער את הנזקים תוך ייזום של פעילות חינוכית חברתית חלופית, שתביא לידי ביטוי את רוח החג ותהווה מוקד עניין והנאה, ללא הנזק הבריאותי והסביבתי הנלווה. דוגמאות לכך הן: קיום תחרויות ספורט, חידונים והפעלות ברוח החג, יצירה מחומרים ממוחזרים, עריכת פיקניק בחיק הטבע, סיורי עששיות ועוד.

עיריית חולון מבקשת להזכיר כי הדלקת מדורות אסורה בגנים ציבוריים, בחורשות, בסמוך לבתי מגורים, לקווי חשמל וטלפון ולמתקני דלק. על פי החוק, חל איסור על הבערת אש בשטחים ציבוריים שלא בערב ל"ג בעומר ובכוונת השיטור והפיקוח העירוני לאכוף זאת. עובדי העירייה, בשיתוף מתנדבים, יסיירו בין המדורות בשעות הלילה ויפעלו לצמצום התנהגויות סיכוניות בקרב בני הנוער.


 הנחיות נוספות בנושא מצויות באתר האינטרנט העירוני  holon.muni.il

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem