כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מה קורה ברשת קהילה ופנאי בחולון? טענות להזנחה והתנהלות לא תקינה בצהרון בית ספר בחולון

בעקבות הטענות הרשת תפעל לקיום פגישה עם ההורים

מה קורה ברשת קהילה ופנאי בחולון?

הורים שהילדים שלהם לומדים בשכבה ב' ו – ג' בביה"ס א.ד. גורדון, אשר בו מופעל צהרון של רשת קהילה ופנאי, טוענים להתנהלות שאינה תקינה הגובלת אף בהזנחה של ילדי הצהרון.(התלונות התקבלו במכתב מפורט במערכת ואנו מביאים אותם במלואם)
ההורים מציינים שמתחילת שנה"ל תשפ"ב, הוחלפו אנשי צוות רבים (לפחות 3) בשכבה ג' ונכון להיום אין איש צוות קבוע לכתות ב'1+ב'2, ולכן קבוצה זו מצוותת עם כתה ב'3, אשר לה אמור להיות איש צוות משלה.
כמו כן עוד מפתיחת שנה"ל, אנו כהורים לא עודכנו לא בחילופי אנשי הצוות, אלא ע"י אותן בנות צוות מספר ימים טרם עזיבתן, ולא הוצגו לנו אנשי הצוות החלופיים.
כך יצא, שלהפתעתנו, מפעילת צהרון לשכבת ג' הייתה ילדה בת 18.
מן הראוי היה לעדכן הורים בדמויות האמונות על רווחת ושלום ילדינו, וראוי שאנו כהורים נביע את הסכמתנו לכך.

בנוסף לכך בצהרון ארעו מספר אירועים שלדעתנו גובלים ברשלנות פושעת:

  • השארת ילדה מכתה ב'1 בכתת האם שלה בתחילת השנה משום שאף איש צוות לא בא לאסוף אותה מכיתתה. היות וזוהי השנה הראשונה שלה בצהרון, לא ידעה לאן ללכת. האם עודכנה ע"י המחנכת שהילדה בוכה בכתתה ורק לאחר התערבות האם – הילדה הועלתה לצהרון.
  • ילדים רבים בשכבה ג' דיווחו על אלימות גואה במסגרת הצהרון, לרבות אגרופים וכסאות שהושלכו ע"י ילדים אחרים. צוות הצהרון נשאר חסר אונים בעוד שמצופה מהצוות להפעיל סמכות ולמנוע הישנות מקרים שכאלו.
  • אנשי צוות מתחלפים, אינם מכירים את הילדים בשמם הפרטי ואינם יודעים לאיזה ילד לקרוא להגיע לשער בשעת האיסוף ע"י ההורים.
  • ערבוב ילדי כיתות ג' ו ב' בשל מצוקת כח אדם המסכנת גם את שלום הילדים מבחינת אלימות, גם מבחינת מספר רב של ילדים על איש/ת צוות אחד/ת בלבד, שאינם מכירים את הילדים, כמו גם ערבוב שכבות בעת קורונה.
  •  ילדה מכתה ג' יצאה על דעת עצמה משטח ביה"ס, מכיוון שלא רצתה להיות בצהרון, דרך השער והלכה באופן עצמאי לביתה המרוחק מרחק של 3 כבישים ראשיים (!) מביה"ס.
    לתשובת הרשת, ילדים בגיל 8 אמורים להיות בוגרים מספיק בכדי להגיע עצמאית לנקודת המפגש של הצהרון ולא קיים מנגנון פיקוח בנושא הגעת הילד לצהרון.
  • ילד נחבל חבלת ראש בשעה 13:45 – ועד לעת בו אימו חזרה לביתה בשעה 17:45 וראתה את הילד אדום ומתלונן על כאבי ראש – איש לא עדכן אותה! גרוע מכך, הילד אף נשלח לבדו לשירותים לשטוף את פניו במים. ואם היה מדובר בזעזוע מח? מי יקח אחריות? איפה רמה בסיסית של עזרה ראשונה או מודעות של הצוות? לתשובת המפעיל בהקבצה האמא "הקדימה" אותו בטלפון… שעות חלפו מעת החבלה, שעות בהן האם הייתה צריכה להיות מעודכנת תוך חשיבה משותפת לפנייה לקבלת טיפול עבור הילד.

מיותר לציין שילדינו הינם באחריות ביה"ס עד לסיום הלימודים ומיידית מועברים לאחריות מפעילי הצהרון. לא יתכן שילד יושאר בכתה, או ילך עצמאית לביתו ויהיו הנסיבות אשר יהיו.

בראש ובראשונה, אנו מצפים מרשת קהילה ופנאי שתישא באחריות מלאה לשלומם ורווחתם של ילדינו, ואם צריך תעבור אשת צוות בין הכתות עם רשימה שמית של הילדים, לוודא שכולם מגיעים לצהרון בבטחה, שאף ילד לא יצא לבדו משטח ביה"ס, שאף ילד לא ינעל בשירותים ושלא חלילה יקרה לאף ילד דבר מה נורא אחר.

אנו מצפים למדיניות אפס סבלנות לאלימות, גם בשטחי הצהרון וצמצום מוחלט של ערבוב השכבות.


ילדינו לאחר שנתיים של אי וודאות בשל הקורונה וזקוקים לקרקע יציבה ואנשי צוות מנוסים, רגישים, מכילים אשר יתמידו בתפקידם. אנו לא מוכנים לתדירות התחלופה של אנשי הצוות בצהרון, יהיו הסיבות אשר יהיו.
פתיחת שנה"ל לא הפתיעה אף אחד, היה מספיק זמן להיערך וילדינו אינם שפני ניסיונות של אף אחד, עד למציאת איש צוות קבוע.
דופק בלבד אינו קריטריון  בכדי לשכור איש צוות, צריכים להיות גם כישורים, יכולת הכלה והתמודדות.

מחירי רשת קהילה ופנאי אינם נמוכים ומשכך יש לוודא כי לאחר הברור מאליו; שמירה על הילדים בגוף ובנפש, ייקבלו ההורים תמורה הולמת לכספם. הורים לשני ילדים משלמים סכום של כ 1600 ₪ בכל חודש מבלי לדעת מי שומר על ילדיהם, אילו תכנים הילדים מקבלים, מה הם אוכלים לצהריים, אילו חוגים (אם בכלל) מתקיימים ועוד.

אנו כהורים חשים שרשת קהילה ופנאי תפסה את ההורים שבויים של המערכת, בהיותם מונופול על צהרון בית הספר, שולחים יד ארוכה לכיסנו ללא כל תמורה וללא שמירה והגנה מספקת על ילדינו, ללא תשובות ברורות (גם לאחר מינוי מנהלת שלוחה) וללא יישום בקשותינו החוזרות ונשנות לעדכון יומי בדבר איש הצוות הממונה באותו היום על ילדינו.

אנו קוראים קריאה להנהלת ביה"ס גורדון לבדוק את הנושא לעומקו, ולדרוש מפעיל אחר בתחומי ביה"ס. הפעלת צהרון כמתואר לעיל בשטח ביה"ס, מותיר כתם על ביה"ס עצמו וחבל שכך.

אנו קוראים למנהל החינוך בעיר לבדוק את הנושא לעומקו ולא לאפשר לרשת קהילה ופנאי להפעיל צהרון שאינו עומד בשום קריטריון פרטי או ציבורי, עד להצגת תוכנית עבודה סדורה, אנשי צוות קבועים ובעלי כישורים בסיסיים והתחייבות לעמוד בכך. טובת הילדים אינה לנגד עיניהם ואין יודע מה קורה מאחורי דלתיים סגורות בכתות הצהרון.

אנו ההורים שומרים לעצמינו את הזכות לפעול בכל דרך למיצוי זכויותנו וזכויות ילדינו.

תגובת רשת קהילה ופנאי

כל המקרים והנושאים המפורטים בפנייה אירעו לפני כמה חודשים, כולם טופלו בזמן אמת בשיתוף הצוותים וההורים.
פתיחת השנה במערכת החינוך היתה מורכבת מאוד השנה – למרות שנערכנו עדיין מצאנו עצמנו מתמודדים עם צוותים שסירבו להמשיך לעבוד בשל החשש מהקורונה, אך זו לחלוטין לא התמונה היום – מזה שלושה חודשים הצהרונים בבית ספר גורדון מתנהלים עם צוותים קבועים, בשקיפות מלאה כשההורים מקבלים עדכונים שוטפים.

רשת קהילה ופנאי מפעילה את צהרוני בתי הספר מתוך אחריות גדולה כאשר בטחון ובטיחות הילדים וטובתם הנה בראש מעיינינו – קיימים נהלים ברורים מאוד שכל הצוותים החינוכיים מכירים ופועלים על פיהם. נבקש להדגיש כי צהרוני הרשת פועלים על פי הנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות, כולל התנהלות הצהרונים בתקופת הקורונה, הכשרת צוותים ומחירים.

מאחר ופניה זו לא נשלחה אלינו, אנו מזמינים את ההורים לפנות ישירות לרשת לטובת שיח פתוח ובונה, אנו פועלים לתאום פגישה עם הנהגת ההורים הבית ספרית בהקדם האפשרי.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem