כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מחאת ההורים נגד רשת קהילה ופנאי

מחאת ההורים נגד רשת קהילה ופנאי

עם חזרתה המשק לעבודה תחת מגבלות הקורונה ,חוזרים בהדרגה גם המעונות והגנים.

למערכת הגיעו תלונות על מעונות רשת קהילה ופנאי שמרביתן עוסקות בהתנהלות בזמן הקורונה ולאחריה.

ההורים טוענים על כך שבמידה וישנה הידבקות בקורונה בגן לא יינתן להם החזר כספי ,וכן על ירידה באנשי הצוות החוגים וקיצוץ בימים ובשעות .

תלונות אלו מצטרפות לתלונות שהגיעו מגנים רבים על התנהלות הרשת .לדוגמה הורים בגן "מעגלים" טוענים שקיבלו אתמול הודעה בווטסאפ בו הם מתבקשים לחתום על הסכם חדש לגן בשעה תשע בערב. ללא ספק ,שעה לא סבירה ,כך לפי טענות הורים.

כמו כן, בתינוקייה לא נמצאת גננת מוסמכת ושלוש סייעות מנהלות תינוקייה ללא הסמכה ,.ההורים מציינים ,כי הם חוו אכזבה בתקופת הקורונה מהתנהלות הגן ואף אחד לא לקח אחריות סבירה במקומה של הגננת.


מרשת"קהילה ופנאי" בחולון נמסר:" הרשת היא עמותה ללא כוונות רווח וכמו ארגונים רבים אחרים נפגעה בשל משבר הקורונה. בין מסגרותיה הרבות מהן נהנים התושבים, פועלים מעונות עם סמל משרד העבודה והרווחה ואנו פועלים לפי המתווה והנחיות המשרד. ההפחתה של ההארכה וביטול החוגים נובעים ממתווה זה.

הורי המעונות עצמם הם אלו שביקשו להפעיל את המעונות מהר ככל שניתן, ולכן הם התבקשו להחליט במהירות האם הם מעוניינים לחזור למעון באופן הפעלה זה, מה שאפשר חזרה לפעילות כבר בשבוע שעבר. 

בניגוד לנטען לגבי מספר אנשי הצוות,  אנחנו עובדים לפני תקני משרד העבודה והתקנים נשארו כפי שהם.
בכיתת שקד שתי עובדות לא חזרו מכיוון שהן בקבוצת סיכון אך שאר העובדות, וותיקות שעבדו עם הילדים מתחילת השנה, חזרו לגן ונוספו נשות צוות וותיקות שעובדות במעון, במקום העובדות שלא יכלו לחזור.

בתקופת ההשבתה של המעונות, היה קשר רציף עם ההורים והילדים הן על ידי צוות הגן והן על ידי מנהלת המעון – נשלח ניוזלטר שבועי עם פעילויות, נערכו שיחות טלפון עם ההורים, נשלחו סרטונים של הגננות ומדריכי החוגים ועוד.

יש להדגיש כי בניגוד לעובדות גני העירייה שהמשיכו לעבוד בתקופה זו עובדות הרשת היו בחל"ת.

כמו כן לגבי החזרי התשלום ,נמסר כי לא יינתן החזר על פחות מחמישה ימי השבתה בשל הקורונה כאשר מעל חמישה ימים ינתן החזר.

על פי מה שנודע למערכת ישנה התאגדות של הורים רבים המעוניינים לשים סוף להתנהלות הלא תקינה של רשת קהילה ופנאי .לדבריהם ,הרשת מתנהלת כגוף מונופוליסטי ונותנים כדוגמה את התנהלות הגנים והמעונות בראשון לציון ששם הכל תקין וכשורה .

לדברי ההורים הם יעלו בקרוב מסמך דרישות לרשת ואם לא יענו דרישותיהם הם ינקטו בצעדים כאשר לדבריהם הרעת התנאים כוללת את הנושאים הבאים :
✔️הפחתת יום שישי
✔️הפחתת שעה ביום באמצע שבוע
✔️הפחתת סייעת – 1/11 במקום 1/7
✔️הסרת חוגים לחלוטין
✔️אין אפשרות ליום קצר (עד 13:00)
✓ אי מתן מענה להורים אשר לא הוגרלו לגן
⁦✔️⁩במידה ויש הידבקות בגן זה על חשבונינו

אחת מהורי גן מעגלים סיכמה בפנינו את התלאות שהם עוברים באימרה "קל להגיד שהכל חזר אך מי שסובל זה אנו ההורים שלא רק שגילינו שלא חזרו הגנים והמעונות אלא שהתנאים שלנו הורעו עוד יותר".

במוסף נמסר מסיעת צעירים שהיא קוראת לראש העיר ולרשת קהילה ופנאי להפסיק להקשות על ההורים המנסים לחזור לעבודה ולדאוג לילדי העיר.

הורים רבים חוזרים בימים האחרונים למקומות העבודה, ואנחנו צריכים להוריד מהקשיים של החזרה לעבודה. אם יש עלויות נוספות הכרוכות בהחזרת הפעוטונים וגני הילדים של הרשת לפעילות, על העירייה להשלים מתקציבה עלויות אלו.

בתקופת הקורונה, העירייה התייעלה, אבל בשורה התחתונה, לא היו הקלות גדולות על ההורים, והמינימום המתבקש הוא להחזיר את פעילות הפעוטונים וגני הילדים באותם התנאים בהם פסקו עם כניסת המשק לסגר.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem