כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מחאת הורי ילדי הגנים

מחאת הורי ילדי הגנים

ביום חמישי עיריית חולון פירסמה שביום ראשון הקרוב, 10.5.20, יחזרו 240 גני הילדים העירוניים בחולון לפעול. הגנים יהיו פתוחים משעה 07:55 ועד השעה 14:00, על פי המתווה שקבעה הממשלה לחזרה הדרגתית לגני הילדים בתקופת הקורונה.

על פי המתווה, יחולקו הילדים לשתי קבוצות קבועות, כאשר כל קבוצה תכלול עד 18 ילדים. כל קבוצה תלמד במשך שלושה ימים רצופים בגן ובמידת האפשר, ניתן יהיה לקיים רוטציה בימים משבוע לשבוע. על פי המתווה, לא תתקיים הזנה משותפת בארוחת הבוקר, ועל כן, הילדים מתבקשים להביא ארוחת בוקר אישית בקופסה ומפית.

פרסום הדבר גרם לרגשות מעורבים בקרב ההורים שחלקם שמח על החזרה לגנים וחלקם הביע תרעומת על אופן ההתנהלות שהדבר נעשה

אילן רובינוב יו"ר ועד הגנים העירוני אומר למערכת אני ורבים לא נשלח את הילדים שלנו ביום ראשון לפי המיתווה שהוצע שלחנו מיכתב למינהל החינוך אך טרם ניתנו לנו פיתרונות.

ועד הורי הגנים העירוני שלח מכתב למנהל החינוך בזו הלשון:


לאחר פרסום מתווה החזרה לפעילות בגני הילדים בעיר, אנו נציגי ועד הגנים העירוני מבקשים את התייחסותכם לנקודות הבאות:

  1. חלוקה לקפסולות בגן
  2. כידוע, עפ"י ההנחיות החדשות, בגנים שבהם הגננת/סייעת משלימה עובדות ביותר משלושה גנים (6 קפסולות), לא תתקיים רוטציה בימים. כתוצאה מכך, יהיו ילדים שילמדו באופן קבוע בימים רביעי עד שישי, ובעצם יאפשרו לאחד ההורים באותה משפחה לחזור למשרה בהיקף של 40% (ולא 60% במידה והיה משובץ בימים ראשון עד שלישי).

לפיכך, אנו מבקשים גיוס כח אדם נוסף כדי לאפשר לכל איש צוות משלים לעבוד בעד 3 גנים, כדי לקיים רוטציה בכל הגנים בעיר. ניתן בשלב זה להיעזר בכח אדם מהצהרונים, שנכון להיום אינם חוזרים לשגרת עבודה, שילוב של סטודנטים וכו'.

בגנים שבהם לא יימצא פתרון כזה – נבקש שיבוץ לימים ראשון עד שלישי עפ"י קריטריונים שיוגדרו מראש: האם שני ההורים עובדים מחוץ לבית? האם יש הורה בחל"ת ולכן נמצא בבית? האם אחד ההורים יכול לעבוד מהבית? וכו'.

לא ייתכן שחלוקת הילדים עפ"י ימים תקבע בצורה שרירותית, שכן מדובר בפרמטר כל כך מהותי לחזרת ההורים לעבודה, ואף ייתכן ופוגע ישירות ביכולתם להתפרנס.

  • מהם הקריטריונים שנקבעו על פיהם חולקו ילדי הגן לקפסולות? האם נעשתה התחשבות באם הילד משוייך לצהרון? האם הובטח שיבוץ של ילד/ה יחד עם חבר אחד לפחות באותה תת קבוצה?
  • הדפסת הצהרת בריאות

אין זה הגיוני לבקש מהורים להדפיס בביתם את הצהרת הבריאות. מה גם שמילוי בצורה מקוונת הינו הפתרון הנכון ביותר מבחינה נוחות ושמירה על הסביבה. אנו מבינים שלעת עתה לא אושר טופס מקוון, ולכן מציעים את האלטרנטיבות הבאות:

א. הורה יוכל לכתוב בכתב ידו את ההצהרה

ב. הגננת תדפיס מספר הצהרות בדף (כדי לחסוך בדפים) ותדאג לחלקם להורים ביום הראשון של ילדם בגן

זוהי תקופה לא פשוטה עבור כולנו, הורים, ילדים וצוותי הוראה. אנו רואים את ההשקעה הרבה של הגננות ואת המאמצים הכבירים שלהן להקפיד על כל ההנחיות והכללים במציאות כל כך מורכבת.

נשמח למציאת פתרונות משותפים, שיטיבו עם ההורים, שמנסים כמו כולם לחזור לשגרת יומם.

מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem