כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מחאת הנשים חוזרת

מחאת הנשים חוזרת

״נשים וגברים בכל רחבי הארץ בשיתוף ארגוני נשים ויוזמות מקומיות יפגינו מחר כנגד גל האלימות כנגד הנשים שפשט בארץ וכך הן כותבות״

5 נשים נרצחו מאז תחילת משבר הקורונה, בתוך 7 שבועות! 10 נשים וילדות מאז תחילת שנת 2020. מחר, ביום רביעי, ה6/5 בשעה 10:00 יתקיימו ברחבי הארץ הפגנות מחאה בקריאה לשים סוף לאלימות כלפי נשים!

בזמן שנקראנו כולנו להישאר בבתים שלנו, למען בטחוננו ובריאותינו, יש מי שהבית הוא המקום הכי פחות בטוח עבורן!

אנחנו קוראות וקוראים לשים סוף לאלימות – כי נשים משלמות את המחיר בחייהן ולא עוד! #לאעלחשבוני!
נשים משלמות את המחיר, תמיד! כשועדת המל״ל לא רואה לנכון לשלב מספיק נשים בתוכה ובונה תוכנית חזרה לשגרה שמתעלמת מהצרכים של 50% מהאוכלוסיה – אנחנו משלמות, כשמערכות סוציאליות קורסות – אנחנו משלמות. כשמוציאים נשים לחל״ת פי 3 מגברים ובשגרה משתכרות 30% פחות – אנחנו משלמות.

המציאות הזו חייבת להשתנות, התקופה האחרונה הוכיחה לנו שיש לנו האמצעים והטכנולוגיה להעביר חקיקות בזק לניתור חולים, שאפשר להקים בתי חולים ייעודיים ולהסב מסגרות להרחקת חולים.


אלימות של גברים כלפי נשים היא לא תופעת טבע, היא לא משהו שאפשר או צריך לחיות איתו, אם אפשר לבודד חולי קורונה – אפשר לבודד גברים אלימים!

שתי נשים שנרצחו בשבוע האחרון על ידי בני זוגן, מסטואל אלאזה בת ה-31 וטטיאנה חייקין בת ה-50 שתיהן פנו לקבלת סיוע, שני הרוצחים הורשעו ונאסרו על אלימות כלפיהן בעבר. מאנדפרו אלאזה יצא ממאסר רק ב-11 במרץ האחרון!

רצח של אישה על ידי בן הזוג שלה הוא הצורה קיצונית ביותר של אלימות כלפי נשים, אבל היא לא היחידה, עליה נוספות הטרדות ותקיפות מיניות. כל עוד 50% מאוכלוסיה לא מרגישות ביטוחון בסביבה שלהן – בבית שלהן! – זה עניין של כולנו, נשים וגברים כאחד.

הצטרפו אלינו מחר בשעה 10:00 בצומת קוגל/סוקולוב בחולון ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem