כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מחברים בין תעשייה לאקדמיה

שח"מ מקורות והמכון הטכנולוגי HIT חנכו מעבדה ראשונה מסוגה לחיזוי תקלות במשק המים

מחברים בין תעשייה לאקדמיה
שח"מ מקורות והמכון הטכנולוגי HIT חנכו מעבדה ראשונה מסוגה לחיזוי תקלות במשק המים
השר זאב אלקין שחנך את המעבדה:
"הכנסת טכנולוגיות לעולם המים היא הזדמנות לפתח הכנות מהתקפות סייבר של מגורמי חוץ על משק המים שלנו."

עמית לנג, מנכ"ל שח"מ מקורות:
"נוכל לחסוך כ-30% מהוצאות האחזקה של ציוד שאיבת המים"

שח"מ מקורות, חברת תשתיות המים המובילה בישראל, והמכון הטכנולוגי HIT בחולון, חנכו הערב, ג', מעבדה משותפת ראשונה מסוגה, אשר תפעל לחיזוי תקלות במשק המים ותסייע בהכשרת דור העתיד של מהנדסי המים בישראל.

עלות המעבדה, שהוקמה בהשקעה משותפת של שח"מ מקורות ו-HIT עומדת על למעלה מחצי מיליון שקלים, והיא כוללת ציוד מתקדם ו'מחשבי על' שנועדו לנתח מידע במזמן אמת ולהחיל עליו מודלים של חקר ביצועים. במסגרת הקמת המעבדה הציבה חברת שח"מ מקורות ב HIT דגמי מנועים של משאבות לשאיבת מים מתוצרתה, אשר יעבירו נתונים אל המעבדה לאורך כל שעות היממה ובכך יבצעו סימולציה של תחנת שאיבה וקידוח אמיתית, דבר שיסייע בחיזוי אירועים ותקלות אפשריות. בשח"מ מקורות מעריכים כי חיזוי התקלות באמצעות המעבדה יוכל להביא לחיסכון של מיליוני שקלים למשק המים ולהקטין את כשלים של מתקני מים "באמצעות הסטודנטים במעבדה נוכל לבצע ניתוחים סטטסטים שיביאו להקטנה של עד 30% בהוצאות האחזקה של ציוד שאיבה, מדובר בחיסכון משמעותי למשק המים בישראל" אומר עמית לנג מנכ"ל שח"מ מקורות.

למרות שבשנים האחרונות התנהלו מספר שיתופי פעולה בין חברות תשתיות מים לאקדמיה, מהווה המעבדה של שח"מ מקורות ו-HIT פורצת דרך, בהיותה המעבדה הראשונה מסוגה אשר עוסקת בחקר ביצועים וחיזוי תקלות. "הפעילות המשותפת עם שח"מ מביאה לרווח משותף לשני הגופים" אומר פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT "באמצעות המעבדה יוכלו סטודנטים להנדסת מים להתנסות בסביבת עבודה אמיתית ולהיות מוכנים יותר ליום שאחרי הלימודים, ובמקביל, תוצאות החקר של המעבדה יסייעו לשפר את הייעילות של מוצרים שמייצר חברת שח"מ למשק המים".


בשח"מ מקורות ו-HIT מתכננים כי בעתיד תספק המעבדה פתרונות חדשניים להיבטים נוספים של עולם התשתיות כגון חשמל ותחבורה על מנת לשדרג את המרחב האורבני תוך שיפור ניצול המשאבים הקיימים בו. לשם כך הוקם בפקולטה למדעים של המכון מרכז ייעודי להובלת שיתופי פעולה בין האקדמיה לתעשייה אשר יפעל לחיבור בין מומחים בישראל לסטודנטים הלומדים בו כדי שיחד יובילו פתרונות בתחומים הנמצאים בחודש החנית של התעשייה בארץ ובחו"ל.

השר למשאבי מים וההשכלה הגבוהה, ח"כ זאב אלקין, אשר היה אורח הכבוד באירוע חנוכת המעבדה, בירך על העשייה המשותפת וציין: "מדינת ישראל היא מעצמה בתחום טכנולוגיית מים, והטכנולוגיות שלנו מבוקשים בכל העולם בסין, הודו ואין לי ספק שגם לאיחוד האמירויות נגיע.
החיבור בין טכנולוגיה לאקדמיה הוא חשוב, ומאפשר לנו לייצר הזנה של המגזר העסקי את האקדמיה ומשם שוב למגזר העסקי, התהליך הזה משפר את היכולות שלנו ומעמיד אותנו כמובילים בעולם.
הכנסת טכנולוגיות לעולם המים היא גם הזדמנות אבל גם סיכון שפותחת אפשרות להתקפות סייבר מגורמי חוץ, אבל היא גם מאפשרת לפתח את כלי ההגנה על משק המים שלנו. לאחרונה חווינו כמה ניסיונות כאלה וישראל הוכיחה שהיא ערוכה להתמודד עם התקפות סייבר על משק המים שלנו.
עלינו להמשיך ולהוביל את המחקר והעצמה של המוחות העתידיים שלנו כך שנוכל להמשיך לוודא שידנו על העליונה.
אין לי ספק שיהיה ביקוש לטכנולוגיה שמפותחת פה גם בארץ וגם בעולם ואני מחזק את ידי כל העוסקים במלאכה

בנוסף באירוע החנוכה השתתף גם ראש העיר חולון, מוטי ששון שאמר: "אני שמח ששני מוסדות חולונים חברו יחד ומובילים מחקר שישנה את עולם המים בעתיד, זאת גאווה מקומית״.

בתמונה: השר זאב אלקין, מנכ"ל שח"מ מקורות, עמית לנג, נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב וראש העיר חולון, מוטי ששון, בטקס גזירת הסרט

דודי מוסקוביץ׳

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem