כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מי יציל את התרבות

המאבק עולה מדרגה

המאבק על התרבות של כולנו עולה מדרגה:

מנכ"לי היכלי התרבות ברחבי הארץ: "דורשים שוויון, למען תושבי העיר"

תיאטרון חולון נמנה על 17 היכלי התרבות שעתרו לבג"ץ כנגד החלטת משרד התרבות להקצות כ-200 מלש"ח לשיקום עולם התרבות הישראלי, אולם קבע כי היכלי התרבות לא ייכללו בגופים הזכאים לסיוע * גיא תלם, מנכ"ל ,תיאטרון חולון: "האפליה הזו מסוכנת לישראל. היא מעמיקה את הפערים החברתיים, והופכת את כולנו לסוג ב' אחרי תל אביב. לא ייתכן ששר התרבות יעדיף אזור אחד בארץ, על פני המדינה כולה".

שבוע דרמטי עומד בפני היכלי התרבות ברחבי הארץ, הנלחמים בימים אלה על שוויון ועל זכותם לכספי סיוע מהמדינה, שיאפשרו להם לצלוח את משבר הקורונה ולהמשיך לדאוג עבור כולנו לתרבות נגישה ואיכותית.

"ההיכל סגור מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרץ, והדבר פוגע במעגלים רחבים של עובדים, ספקים ורבים נוספים. כמו כל עולם התרבות, היינו בטוחים שהסיוע הלאומי יהיה בעזרנו, אבל שר התרבות בוחר להתעלם מזכותם של תושבי העיר לשוויון- גם בתחום התרבות, ומפנה את עיקר המשאבים למוסדות התרבות של ת"א. אי אפשר לשתוק על ההתנהלות הזו- ואנו נלחמים כעת למען התושבים", אומר גיא תלם, מנכ"ל תיאטרון חולון.


במסגרת סל הסיוע שהקצתה המדינה עבור עולם התרבות, יחולקו כ-200 מליון ₪, לגופי תרבות שונים. מבדיקה מעמיקה שערכו במטה המאבק של היכלי התרבות, עולה כי למעלה מ-80% מהסיוע לתחום אמנויות הבמה מועבר למוסדות התרבות בתל אביב בלבד. לעומתם, היכלי התרבות שעתרו לבג"ץ לא יקבלו סיוע כלל, כך על פי החלטת משרד התרבות.

בעתירתם, קובלים מנהלי היכלי התרבות על אי השוויון בחלוקת המשאבים המיועדים להתמודדות עם המשבר, ומזהירים מפני חוסר צדק משווע, שעלול לפגוע בתושבי הפריפריה. "היכלי התרבות עוסקים לאורך כל השנה ביצירת סל אירועי תרבות המותאם לציבור המקומי, ומטרתם לאפשר לכל אחד- מהגיל הרך ועד בני הגיל השלישי, ליהנות מתרבות איכותית ליד הבית. שר התרבות בוחר לפגוע בכולנו ולהעדיף את תל אביב על פנינו. אין להתנהלות כזו מקום במדינת ישראל של 2020, ולכן יצאנו למאבק בלתי מתפשר עד שנתקן את העוולה הזו", מבהירים במטה המאבק של היכלי התרבות.

את העתירה הגישו 17 היכלי תרבות ברחבי הארץ, והדיון הראשון בעתירה זו צפוי להיערך ביום ה' (17.12). בהיכלי התרבות תולים תקווה כי ביהמ"ש יורה למדינה לשנות את התבחינים כך שהיכלי התרבות יוכלו ליהנות מסיוע שיאפשר לתושבים להמשיך ולצרוך תרבות מיד עם החזרה לשגרה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem