כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מי תהיה השכונה הגשומה ביותר בראשון לציון?

כל הפרטים על המיזם של עיריית ראשון לציון, חברת המים מניב ראשון בע״מ והשירות המטאורולוגי

מי תהיה השכונה הגשומה ביותר בראשון לציון?

עיריית ראשון לציון, חברת המים מניב ראשון בע״מ והשירות המטאורולוגי התקינו בימים האחרונים מכשירים למדידת מי הגשמים בשכונות ברחבי העיר. ראש העירייה, רז קינסטליך: "צעד נוסף בניצול המשאבים הטבעיים לרווחתם של תושבי העיר"

עיריית ראשון לציון תמדוד את כמויות מי הגשמים בשטחה לצורכי שיפור השירותים הניתנים לתושביה: בצעד נוסף של חדשנות חברת המים והביוב העירונית "מניב ראשון" מתקינה בימים אלו מכשירים למדידת כמויות הגשם היורדות באזורים שונים של העיר. המכשירים המתקדמים מוצבים במיקומים שונים בעיר ומאפשרים מדידה מדויקת של המשקעים לצרכי מחקר ופיתוח ללא תלות בגורמים חיצוניים.
ראש העירייה, רז קינסטליך: "זהו צעד נוסף בניצול המשאבים הטבעיים לרווחתם של תושבי העיר. הנתונים שנקבל אודות כמויות מי הגשמים יאפשרו לנו להיערך באופן טוב יותר לחורפים הבאים ולהבטיח מענה מדויק לצרכים של כל אחת מהשכונות בראשון לציון".

ראשון לציון פרוסה על שטח של כ – 60,000 דונם והינה העיר השלישית בישראל בשטחה המוניציפלי (גדולה יותר מתל אביב). כפועל יוצא מכך ייתכנו הבדלים בכמויות הגשם היורדות באזורים שונים של העיר המצריכים מדידה מדויקת יותר.
הנתונים שייאספו על ידי המכשירים יאפשרו לעירייה להתאים מגמות תכנוניות בשכונות השונות ולשפר תשתיות ובאותה נשימה יאפשרו ל"מניב" לבחון אפשרויות למיצוי פוטנציאל מי הגשמים לרווחת התושבים.

מדוע חשוב המעקב אחר מי הגשמים? ראשון לציון נחשבת לאחת הערים המובילות בישראל בכל הקשור לשימוש במי גשמים ממוחזרים לטובת השקיית המרחב הציבורי והגנים ברחבי העיר – חברת מניב מובילה פרויקט ייחודי בארץ שמטרתו לאגור את מי הגשמים ולהחדירם לאקוויפר (מי התהום) ובכך לנצל את מי הנגר העילי לשימושים שונים.
מי הגשמים נאספים על ידי מערכת צינורות ניקוז, מובלים בתעלות ומוזרמים לאגם ראשון (הסופרלנד) במערב העיר. מאגם הסופרלנד מועברים המים בשאיבה לאגם הנקיק הסמוך ושם מתבצעת עיקר ההחדרה של מי הנגר למי התהום.
המים המוחדרים נשאבים מקידוח ייעודי ומשקים את הגינות הציבוריות במערב העיר כמו גם את אצטדיון הכדורגל העירוני ואת הלייב פארק.


סאלי לוי, מנכ"לית "מניב ראשון": "גשמי הברכה היורדים על העיר מהווים עבורנו כלי חשוב לשיפור השירותים העירוניים ולחיסכון במים. המכשירים החדשים שאנו מתקינים בימים אלו יאפשרו לנו לעקוב מקרוב אחר פיזור כמויות הגשם בשכונות השונות ויחד עם העירייה לבחון פתרונות תפעוליים ותכנוניים חדשניים והולמים".

צילום: מניב ראשון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem