כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ממעשנת כבדה למנחת קבוצות לגמילה מעישון

הכירו את אודליה זינגר שעישנה כ- 10 סיגריות ביום יותר מ- 30 שנה.

ממעשנת כבדה למנחת קבוצות לגמילה מעישון
אודליה זינגר עישנה כ- 10 סיגריות ביום יותר מ- 30 שנה. לאחר שאובחנה כסובלת ממחלת ריאות כרונית ודלקת ריאות קשה החליטה לשים קץ להתמכרות. כיום היא סוגרת מעגל , משמשת כמנחת קבוצות של מכבי שירותי בריאות למניעת עישון בחולון ומסייעת לאנשים אחרים להפסיק לעשן. ראיון מיוחד לכבוד היום הבינלאומי ללא עישון שצויין השבוע

אודליה זינגר התחילה לעשן בסתר בגיל 15 בערך ובמהלך השנים עישנה בסביבות 10 סיגריות ליום. "אבא שלי עישן גם הוא מעל קופסא ליום", היא מספרת. "ולכן העישון היה נראה לי מאד טבעי. גם כשחליתי באסטמה ובמחלת ריאות כרונית שממנה סובלים מעשנים, לא ממש חשבתי להפסיק. נקודת המפנה היתה דלקת ריאות קשה בה חליתי. אני זוכרת שהלכתי לרופא, שרשם לי אינהלציה ולפני שהתחלתי את הטיפול – אמרתי לעצמי יאללה נעשן סיגריה אחרונה".
"אני זוכרת את הרגע ההוא בו הדלקתי את הסיגריה ופתאום הרגשתי שאני נחנקת. זה כנראה היה הסימן שלי וזו גם היתה הסיגריה האחרונה שלי".
"את האמת, לקח לי שנה להגיד בקול שנגמלתי מעישון", היא מוסיפה. " כל הזמן הייתי אומרת לעצמי רק כרגע אני לא מעשנת. השארתי את האופציות פתוחות. אבל מאז חלפו 10 שנים במהלכן לא עישנתי וממש אין לי זיכרון של אישה מעשנת או צורך לעשות זה".
כשנפתחה במכבי ההכשרה למנחי סדנאות למניעת עישון, הרגשתי שזה הייעוד שלי- לסייע לאנשים אחרים להתמודד עם ההתמכרות הקשה ולנצח אותה".
כיום שמאחוריה ניסיון של יותר משנתיים של הדרכת סדנאות למניעת עישון ולא מעט הצלחות, היא יכולה להעיד בסיפוק שאין דבר העומד בפני הרצון.
"אני לא באה להפחיד אף אחד", היא אומרת. "כולנו יודעים את הסכנות שבעישון אבל רק כשנבין שמי שיעשה את השינוי עומד מולנו במראה- נוכל לעשת צעד אחד לעבר ההצלחה. בעבודה שלי כמנחת סדנאות יש תחושת סיפוק עצומה בעיקר שכשאחרי שנה אנשים חוזרים אלי ואומרים שהצלתי את חייהם- זו מבחינתי הצלחה.

**** ארגון הבריאות העולמי הכריז כי עישון הוא גורם המוות מספר אחד בעולם הניתן למניעה: העישון הורג כ-8,000 אנשים מדי שנה בישראל, מתוכם כ-800 שאינם מעשנים. נזקי העישון ידועים לכל והעישון הוכח זה מכבר כגורם סיכון להתפתחות זיהומים בדרכי הנשימה כגון: הצטננות, שפעת, דלקת ריאות ושחפת. ההשפעה המזיקה של העישון על מערכת הנשימה חושפת את המעשנים לסיכון גבוה יותר לחלות במחלות אלה ולפתח סיבוכים.
סקירת מחקרים שנערכה באפריל 2020 על ידי מומחי בריאות הציבור מטעם ארגון הבריאות העולמי מצאה כי מעשנים שחלו בווירוס הקורונה (COVID-19), התוקף את הריאות, נטו לפתח מחלה קשה יותר בהשוואה ללא מעשנים

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem