כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מסתמן: חוזרים ללימודים ב-1 בספטמבר

היום יתקבלו ההחלטות הסופיות

האחד בספטמבר הוא לרוב יום חג לילדים ולהורים מידי שנה, אלא שמאז שפרצה הקורונה לחיינו – הכל השתנה. הילדים לא ממש יודעים מהם לימודים ללא זום, ההורים לא יודעים כלל מהי שגרה, סביר להניח גם שכמות החומר שנלמד או נתפס על ידי התלמידים קטן מהרגיל, בשל הנסיבות. אלא שכעת נדמה כי השאלה באשר לפתיחת שנת הלימודים גדולה מהרגיל. אז האם תיפתח שנת הלימודים כרגיל? מסתמן שכך לפחות בקרב תלמידי שכבות ז-יב, התיכונים. עוד לא התקבלה ההחלטה בנוגע לתלמידי היסודי וגני הילדים. בקבינט ידונו מחר על  סוגיית המורים הלא מחוסנים – כאשר ההמלצה לפתרון היא לאמץ את התו הירוק.

משרד החינוך פתח במסע הסברה נרחב לציבור ההורים, הקורא להם להיות שותפים לחזרתם הבטוחה והרציפה של תלמידי ישראל לבתי הספר והגנים, במסגרת התכנית הלאומית להפעלת מערכת החינוך – תכנית "מתחברים לחינוך". לתכנית שותפים משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות, משרד האוצר, מרכז השלטון המקומי, הרשויות המקומיות ופיקוד העורף. במסגרת מסע ההסברה, המשרד קורא להורים:

1. להצטרף למאמץ החיסונים הלאומי ברחבי הארץ. החיסונים מיועדים לילדים בגיל 12 ומעלה.
2. לבוא ולבצע בדיקה סרולוגית במהלך חודש אוגוסט. הבדיקה מיועדת לילדים בגילאי 12-3
3. לבוא ולבצע בדיקה מהירה יום – יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים. הבדיקה מיועדת לילדים בגילאי 16-3
4. לחתום על טופס הסכמה לבדיקות במסגרת תכנית ״מגן חינוך״ . הבדיקות מיועדות לתלמידים בגילאי 12-3

ממשרד החינוך נמסר כי הצעדים אלה נועדו בראש ובראשונה לשמור על בריאות הילדים, בריאות אנשי החינוך והבריאות של כולנו. כמו כן, הם יאפשרו למערכת החינוך לשמור על רציפות תפקודית, ויבטיחו שגרת לימודים רציפה וסדירה לתלמידים, שצברו פערים בתחום הרגשי החברתי והלימודי. בתוך כך, מחוזות משרד החינוך, מרכז השלטון המקומי, המועצות האזוריות, פיקוד העורף ומועצת התלמידים הארצית מסייעים למשרד הבריאות במאמץ החיסונים הלאומי ברחבי הארץ.

החל ממחר (ראשון) מבצע הבדיקות הסרולוגיות, שהחל ברשויות המקומיות לפני כשבועיים, מתרחב לכלל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ. תלמידים שיימצאו חיוביים בבדיקה הסרולוגית – יקבלו תו ירוק, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. המשמעות היא שתלמידים אלו לא ייאלצו לשהות בבידוד ויוכלו להמשיך ללמוד במסגרת החינוכית – בתי הספר וגני הילדים.


[bc_random_banner category=article_middle_both slider=no autoplay=true delay=3000 loop=true dots=false]

כזכור, ברביעי האחרון אושר המתווה המשותף של שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ציינה כי "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם ולכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך. בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית, ליצור בעבורם וודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי וכך גם עבור הצוותים החינוכיים".

על פי המתווה: הלימודים יתקיימו ברצף מגן ועד יב'

מתווה נשען על עקרון היסוד שמבטיח למערכת החינוך שגרה ורצף של הלמידה והמשך מיקוד העבודה בצמצום הפערים שנפערו בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי. הלימוד ייעשה תוך שמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך והקפדה על כללי הבריאות. ממשרד החינוך נמסר כי המתווה הוא פרי עבודה של שותפות והסכמות משותפות עם משרדי הבריאות והאוצר והשלטון המקומי. הפעלתו במערכת החינוך כפופה לתיקון התקנות ולאישור קבינט הקורונה.

המתווה מבטיח את בריאות התלמידים וצוותי החינוך באמצעות 6 שכבות של פעולות הגנה:
1. בדיקות סרולוגיות: הבדיקות נועדו לאיתור תלמידים שכבר חלו בקורונה והחלימו, מה שהופך אותם לפטורי בידוד. הבדיקות התבצעו תחילה בחברה החרדית, ששנת הלימודים בה נפתחה ויתרחבו בהדרגה ליתר התלמידים (1.6 מיליון תלמידים).
2. בדיקות מהירות לאיתור קורונה טרם פתיחת שנת הלימודים, הבדיקות יסופקו להורים ויבוצעו על ידם, הנחיות יצאו בהמשך. הבדיקה תתבצע ל- 1.9 מיליון תלמידים כ-48 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים.
3. מודל "כיתה ירוקה": המודל יפעל רק בבית ספר שבו התגלה חולה מאומת. החולה המאומת ייכנס לבידוד ואילו היתר יעברו בדיקות קורונה, מי שימצא חולה יבודד ומי שימצא שלילי יחזור ללימודים וייבדק בכל יום לאורך 7 ימים. מי שיימצא חולה – ייכנס לבידוד, מי שיימצא שלילי – ישוב ללימודים. תלמידים ועובדי הוראה שלא ירצו להיבדק – יקיימו בידוד בלי המודל הקיים היום. המודל יתחיל כפיילוט בבתי הספר בחברה החרדית, יתרחב בספטמבר גם לבתי הספר בחברה הערבית, שצפויים ללמוד באופן מלא. הפיילוט ישמש בסיס לקבלת החלטות, ובהמשך הוא יתרחב ליתר בתי הספר.
4. מגן חינוך: יתבצעו בדיקות יזומות בבתי הספר לאיתור מוקדם של תחלואה בתדירות של פעם בשבוע ביישובים כתומים ואדומים.
5. אורחות חיים: עטיית מסיכה, שמירת מרחק, שמירה על היגיינה, למידה במרחבים פתוחים, המשך מעקב פיקוח ובקרה על נתוני התחלואה באמצעות מרכז השליטה הארצי (משל"ט) המנטר את נתוני התחלואה בכלל מערכת החינוך.

נמשיך לעדכן.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem