כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מפגן כוח נשי

פרויקט הגמר של מגמת התקשורת בגימנסיה קציר

ידועניות רבות נענו לבקשת תלמידות מגמת התקשורת של גימנסיה קציר בחולון והשתתפו בפרויקט הגמר שלהן, שעסק באלימות כלפי נשים. ניסיון הרצח של שירה איסקוב על ידי מי שהיה בעלה, גרם לחמש תלמידות י"ב במגמה: שובל גונן, מאיה באבא, ליאל שאולוב, דניאל משיח ובר יצחק לעסוק בסוגיה החשובה. לצורך הפרויקט, בהובלת המורים: זיוה מוגרבי, אלי בוסני ואבנר אזולאי, הקימו התלמידות אתר בשם "כוח נשי", שאותו קידמו גם ברשתות החברתיות ובו פרסמו ריאיונות שערכו עם נשים מפורסמות.

אושיית הרשת נטלי דדון סיפרה לתלמידות כי בילדותה הייתה חסרת ביטחון וכיום, כמשפיענית ברשת היא מקדמת יוזמות שונות של נשים למען נשים; אשת התקשורת מירי מיכאלי סיפרה על הסוד הגדול ששמרה לאורך שנים בנוגע לאלימות שחוותה מבן זוגה לשעבר ועל ההחלטה לחשוף את סיפורה האישי בעקבות רצח מיכל סלה ז"ל, על מנת לעורר מודעות בקרב נשים שחוות אלימות פיזית ומילולית, לאזור אומץ ולא לחיות בפחד עם בן זוג אלים. רות רזניק, כלת פרס ישראל על מפעל חיים ועל תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה אשר בשנת 1977 יסדה והקימה את עמותת "ל.א" למאבק באלימות נגד נשים", סיפרה כיצד פעלה להוציא נשים ממעגל האלימות וכיצד הגתה את המושג "מקלט לנשים מוכות", שהחל מבית קטן שנתן מחסה לאישה ולילדים. עוד סיפרה רזניק כי למרות הקידמה ופועלן של רשויות הרווחה והמשטרה, לצערה לא תמיד ניתן למנוע את הרצח הבא, וזאת כל עוד העונש לגברים אלימים אינו מחמיר; לשעבר הג'ודוקאית האולימפית יעל ארד ולשעבר הכדורסלנית טל אנקונה סיפרו שהחברה הישראלית עדיין שוביניסטית ועם זאת, למרות עיסוקן בספורט שנחשב "גברי", הן לא ויתרו על חלומותיהן, השקיעו והגיעו להצלחות; הזמרת החרדית נרקיס סיפרה על האישור שקיבלה מרב לשיר לא רק בפני נשים ודיברה על מעמדן ועל כוחן של הנשים החרדיות והחילוניות בחברה הישראלית.

בנוסף, ראיינו התלמידות שתי נשים שלהן סיפורים מרגשים במיוחד – אומה לוי, צעירה בת 24, שנחשפה בפניה בתקשורת וסיפרה על אודות האונס שעברה על ידי צעירים ישראלים כשהייתה בחופשה ביוון טרם גיוסה לצה"ל. לוי שיתפה בהחלטתה לספר את סיפורה האישי, על אף מחיר החשיפה, על מנת לעורר מודעות בקרב נערות ונערים וכן על החלטתה שלא להתלונן במשטרה; סא"ל מורן אלמוג, קצינת לוגיסטיקה של אוגדת "געש", האישה הראשונה שמונתה לתפקיד זה, אם לשני ילדים, גילתה במהלך שירותה התובעני בצבא שחלתה בסרטן שד אלים. אלמוג סיפרה לתלמידות איך נלחמה, החלימה ומאז היא מסתובבת ברחבי הארץ כדי לספר את סיפורה, על מנת לעורר מודעות לחשיבות הגילוי המוקדם כמציל חיים בקרב חיילות ובקרב אזרחיות.

ניתן להתרשם מהאתר בכתובת girlpower20.wixsite.com/my-site-8

צילום: גימנסיה קציר, חולון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem