כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

משרד הבינוי והשיכון לעיריית חולון: "קדמו את פרויקט 'פינוי בינוי' במתחם שבו קרס המבנה"

מוטי ששון קורא לשר השיכון זאב אלקין: "אני מצפה ממך לעמוד בהבטחתך האישית ולהעביר את התקציב שעליו התחייבת לטובת הדיירים שביתם קרס בהקדם".

משרד הבינוי והשיכון לעיריית חולון: "קדמו את פרויקט 'פינוי בינוי' במתחם שבו קרס המבנה"

בפנייתו לעיריית חולון הדגיש המשרד כי "הסיוע על סך מיליון השקלים שהבטחנו לתכנון הבניין החדש ממתין להעברה כבר מספר ימים".

יום למחרת קריסת המבנה בחולון, שר הבינוי והשיכון ומנכ"ל המשרד, אביעד פרידמן, ערכו פגישת עבודה עם עיריית חולון, ובמהלכה סוכם מתווה סיוע ולפיו העירייה והמשרד יעבירו יחד שני מיליון ₪ (כל צד מיליון ₪) לתקצוב תב"ע לבניין שקרס וסיוע בשכר דירה לדיירי הבניין.

עם סיום הפגישה, החלו אנשי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון בהכנת הקרקע לשם העברת כספי הסיוע לתכנון לעיריית חולון, והכספים מוכנים להעברה מזה מספר ימים. 

במקביל, בעקבות בקשת עיריית חולון, התבצעה על ידי המשרד בדיקה משפטית ובדיקת חשבות להיתכנות מימון הסיוע בשכר דירה לדיירי הבניין דווקא מתקציב שיעביר המשרד ולא מחלקה של העירייה, אך לצערנו הרב, החשב הכללי במשרד האוצר אסר על המשרד לממן תשלומי שכר דירה, ואישר את העברת התקציב רק למימון התכנון.

עם תום הליך בחירת צוות התכנון למבנה החדש על ידי העירייה, ולאחר הגשת הבקשה, יעביר המשרד את המימון לעבודות התכנון.

יודגש כי משרד הבינוי והשיכון מוכן לממן באופן מלא את עלות התכנון של המבנה החדש עבור הדיירים בהיקף של מיליון ₪. 


אנו קוראים לעירייה להשקיע את מיליון השקלים שהובטחו מצידה בנושא מימון שכר הדירה לדיירים.

כמובן שהמשרד לא יעביר את הסיוע שהובטח במצב שבו עיריית חולון תמשיך להתחמק מסיוע לדיירים ולא תקצה את מיליון השקלים מצידה לטובת שכר הדירה לדיירים.

בנוסף, משרד הבינוי והשיכון ממשיך בצעדים לקידום ועידוד התחדשות עירונית, בדגש על מבנים המוגדרים כמסוכנים.

במבנים אלו, לפי ההצעה שתקודם בכנסת במסגרת חוק ההסדרים (אם תאושר), יידרש רק רוב של 51% עבור ביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית – בין אם מדובר בפרויקטי פינוי בינוי או בפרויקטי תמ"א 38, וזאת בניגוד לרוב הנדרש כיום (80%) בכל פרויקט, ללא קשר למסוכנות המבנה. 

יודגש כי במסגרת חוק ההסדרים הרוב שיידרש יהיה 66% בכל המבנים. 

המשרד, בהובלת השר אלקין, הציב את קידום ההתחדשות העירונית כיעד מרכזי כאשר נכנס למשרד, ובדיוני התקציב השיג כחצי מיליארד ₪ למטרה זו.

מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה

אמש נערכה בבית העירייה פגישה ברוח טובה בין הנהלת העירייה והפקידות המקצועית ובין נציגות הדיירים ועורך דינם שבמהלכה קיבלו תשובות על כל הסוגיות המטרידות אותם, וביניהן הסיבות לאי העברת הכספים בסך מיליון ₪ מצד משרד השיכון כפי שהתחייב עליהם אישית שר השיכון זאב אלקין לטובת שכר דירה לדיירים והוצאות התכנון. העירייה התחייבה להעמיד סכום זהה, התחייבות שבעינה עומדת וראש עיריית חולון מוטי ששון קורא לשר השיכון זאב אלקין: "אני מצפה ממך לעמוד בהבטחתך האישית ולהעביר את התקציב שעליו התחייבת לטובת הדיירים שביתם קרס בהקדם".

יודגש, כי מיד לאחר הקריסה הנחה ראש העיר את מינהל ההנדסה ואת החברה הכלכלית לפיתוח חולון ללוות את הדיירים כדי לקדם תוכנית בניין עיר שתאפשר תהליך של פינוי בינוי מהיר בהתאם למדיניות העירונית ותקציב עירוני בסך 3 מיליון ₪ לטובת הנושא כבר אושר במועצת העיר. המטרה שיוקם בניין חדש ושהדיירים יוכלו להיכנס לדירות משלהם כמה שיותר מהר ושיידעו שבטווח הארוך הם לא יישארו ללא דירה. המינהלת להתחדשות עירונית בחולון נפגשה כבר לפני כשלושה שבועות עם נציגי הדיירים, הציגה בפניהם את התהליך הצפוי לשינוי תב"ע, הוצאת היתר ותחילת ביצוע במקביל של דיפון, חפירה ומרתפים לקיצור הזמן ומלווה אותם מאז בכל השאלות התכנוניות. עד כה הדיירים טרם חתמו על הסכמתם לתהליך וברגע שיקבלו החלטה תפעל העירייה לפיה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem