כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מתחמי החיסון בחולון נסגרו

התחלואה במגמת ירידה- יש סיבה לאופטימיות

מתחם חיסוני הקורונה הגדול של מכבי שירותי בריאות במתחם בריזה בחולון נסגר לפני כשבוע וחצי, אחרי שבמהלך מבצע החיסונים בוצעו בו למעלה מ- 1500 חיסונים ביום. רגע לפני שהצוותים נערכים לחיסון הצעירים, קיימנו ראיון עם צוות מרחב חולון במכבי, על החוויות והתובנות מהתקופה שעברה עליהם
 
לילך מואב, מנהלת מרחב חולון במכבי שירותי בריאות, הייתה שם ברגעים החשובים של מבצע החיסונים- בגאווה, בהצלחה וגם בדאגה שלוותה בתחושת אחריות גדולה למשאב הלאומי שיחזיר אותנו לשגרה. "הלוגיסטיקה של ניהול מלאי החיסונים, השינוע, האחסון וניהול התורים, הכל היה מאוד מורכב ומאתגר", נזכרת לילך. "עבדנו לילות כימים על מנת לסיים את כל מלאי החיסונים ולא לזרוק אף טיפה. ואם היו לנו מקרים בהם נשארו מנות חיסון בסוף היום, מיד התקשרנו לחברים והזמנו אותם להגיע עוד באותו היום למתחם. כל מנת חיסון טופלה כאוצר יקר ערך".
 
רגע היסטורי למדינה ולעיר
"אני זוכרת את הרגע שבו קיבלנו את החיסונים", היא נזכרת בנוסטלגיה. "כל הצוות עמד יחד והסתכל בחרדת קודש בנהג, שפרק את החיסונים מהרכב המיוחד. עמדנו ומחאנו כפיים, עד כדי כך התרגשנו". "כולנו הרגשנו שותפות אדירה והיינו מלאי מוטיבציה להתחיל את המבצע".
 
מאז חלפו הימים, מיליונים חוסנו, אך נראה כי ההתרגשות בעינה עומדת, כשמצטרפת לשיחה מיכל אלעד מנהלת מרכז רפואי נאות שושנים בחולון: " גם אני חושבת שרגע קבלת החיסונים והחיסון הראשון שביצענו במתחם החיסונים ברחוב אילת, הוא רגע שיישאר חרוט בזיכרון שלי לעד.. התחושה הייתה שאנחנו עושים היסטוריה, ואני בטוחה שעוד ילמדו על התקופה הזאת רבות".
 
מעבר למתחם חיסונים גדול
 
"בהתחלה הקמנו מתחם חיסונים ברחוב אילת", מספרת לילך, "אבל אז לשמחתנו, הבנו שהביקוש הרב מחייב אותנו להרחיב את המתחם ועברנו למתחם בריזה בשיתוף פעולה מצוין עם העיריה. המבצע התנהל ממש כמו מבצע צבאי וירדנו לפרטי פרטים כדי לא לפספס כלום. היה לנו חשוב לחסן כמה שיותר, תוך שמירה על רמת השירות והמקצועיות הגבוהה המאפיינת אותנו. "בחולון ביצענו למעלה מ- 130,000 חיסונים והתגובות בשטח היו מדהימות ומרגשות", מספרת מיכל. "אנשים ניגשו אלינו והודו לנו עם דמעות בעיניים. אנחנו בהחלט יוצאים מסופקים מהמבצע, כשלמרות העייפות, העומס והלחץ, היינו מחויבים למטרה הלאומית ועמדנו בה בהצלחה.".
 
תחושה של אופטימיות באוויר
 
"לפני כשבוע וחצי סגרנו סופית את מתחם החיסונים שלנו במתחם בריזה בחולון, והחזרנו את כל הטיפול בחיסונים למרפאות ברחבי העיר", אומרת מיכל ." כעת אנו מחכים להנחיות משרד הבריאות בכל הקשור לחיסוני הצעירים. העובדה שאנו רואים שישנו קשר ישיר בין החיסונים לבין הירידה ברמת התחלואה זהו הישג של ממש מכל הבחינות. אני מצדיעה לכל הצוותים של מכבי במרחב חולון על הדבקות במטרה, המקצועיות והנחישות. זה בהחלט לא עניין של מה בכך".
 
"זו הייתה תחושה מעט מוזרה לסגור את מתחם החיסונים אחרי תקופה ארוכה שבילינו שם את רוב זמנינו " אומרת לילך. "אבל הייתה בזה גם תחושה של אופטימיות. תחושה שלמרות הקשיים, העומס, הלחץ והמחסור בשעות שינה, עשינו את המוטל עלינו ותרמנו להורדת התחלואה בעיר. מפה אני מבקשת להודות לצוותים של מכבי- לרופאים, לצוות הסיעוד, לאנשי המנהל ולכל מי שתרם והיה שותף במבצע הגדול הזה. אני מקווה שנגיף הקורונה יעלם במהרה ולתמיד מעולמנו".

לקבלת מבצעים ולהצטרפות לקופת חולים מכבי לחצו כאן.


 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem