כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

נוסטלגיה אצל הפלאפל של הג'ינג'י בחולון

טור הקולינאריה מאת רואי פרסול

נוסטלגיה אצל הג'ינג'י

תלכו למסעדה הכי מפונפנת שיש, תזמינו מקום חצי שנה מראש למסעדת נומה (הטובה בעולם) בדנמרק או תאכלו את הסטייק המדהים של פיטר לוגר בניו יורק. זה יהיה טעים, מסעיר, חדש ומפתיע, אבל בסוף, מה שיצליח לגרום לנו להתרגש זה הדברים הקטנים האלה שמזכירים לנו את הילדות. את הבית. את הרחובות הישנים שהיו מגרש המשחקים שלנו. ובמילה אחת: נוסטלגיה.

שמעתי שבפלאפל של הג'ינג'י שברחוב ויצמן 1 בחולון התחילו לעשות שניצל בחלה בימי שישי. בתור חובב פלאפל ידוע, אני מכיר שנים את הג'ינג'י – איציק סיבה למי שלא מכיר – ויודע שאם הוא מחליט לעשות משהו חדש, זה יהיה הכי טעים שיש.

אז קפצתי בשישי האחרון כדי לנגוס בשניצל פריך עטוף בחלה רכה כמו ענן, וככה, כשעמדתי בדלפק וחיכיתי למנה שלי, פתאום התעורר בי זיכרון ילדות. זה קרה כשראיתי בפס הסלטים את ה"צ'יפס של פעם". זוכרים אותו? הכוכב של הפלאפליות בשנות השמונים? פרוסות תפוחי אדמה, עטופות בטמפורה של קמח נזרקות לתוך טיגון בצ'יפסר ומה שיוצא זה בערך הדבר הכי טעים בעולם, אז מה אם השמן מטפטף על הידיים?

אז ראיתי אותו פתאום, את הצ'יפס הפרהיסטורי הזה, שלא ראיתי כבר שנים. וזה החזיר אותי לילד השמנמן שהייתי, וככה, בלי לשים לב, הושטתי יד, חטפתי צ'יפס אחד, ואכלתי אותו בעמידה. ממש כמו בגיל 8.


איציק סיבה תמיד התעסק במזון. בנאדם שאוהב אנשים, אוהב לארח ולפנק, ככה שטבעי שיפתח פלאפל וינסה לדחוף לכם בפיתה כמה שיותר. "סבא שלי עשה את המתכון של הפלאפל כבר לפני 50 שנה בבית, ואני למדתי ממנו איך עושים פלאפל אמיתי, 100% חומוס, טעים, בריא, וטבעוני", הוא מספר.

ובזמנים שאי אפשר למצוא מנת פלאפל בפחות מ 15 שקל, אצל הג'ינג'י תקבלו מנה בעשרה שקלים. "ואני מתעקש על זה", הוא אומר. "למרות עליות המחירים, למרות שאני עובד על רווח נמוך, חשוב לי שלכל אחד תהיה אפשרות לאכול מנת פלאפל".

כל הסלטים נחתכים במקום בכל יום מחדש ומה שלא נמכר נזרק. בטחינה, מגלה לנו סיבה, כולם מוסיפים קמח כדי להסמיך אותה. "אבל אצלי אין דבר כזה. אני נותן 100% טחינה, וגם מכין אותה עם מים מינרלים ולא עם מים מהברז, כי מרגישים את ההבדל בטעם". הפרטים הקטנים האלה הופכים את הביס לאלוהי. השניצל עם החלה והמטבוחה הפיקנטית נכנס חזק לאחרונה, ומנה שתשביע אתכם לכל היום תעלה לכם 35, כולל צ'יפס ושתייה. סביח בפיתה עולה 12 שקלים, בגט נקניקיות 20. אפשר גם להזמין שניצל בפיתה, בעשרים שקלים. ואם אתם חוגגים יום הולדת או עושים אירוע בבית או בפארק, שליח עם חמגשיות יגיע עד אליכם, עם כל מה שצריך.

איפה ישנם עוד מקומות כאלה, עם מחירים של פעם, ריחות של פעם, וערכים של פעם: חיילים במדים, למשל, אוכלים כאן בחינם.

פתוח כל יום החל מהשעה 08:30 ועד 20:30. בשישי עד 15:30. תבואו רעבים.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem