כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

נפטר יקיר העיר יצחק סולומון

יצחק ז"ל היה פסל מוותיקי חולון

מוטי ששון ראש עיריית חולון יצא בשעה האחרונה בהספד עצוב.

הקורונה הכריעה גם את יקיר העיר, יצחק סולומון ז"ל, בגיל 91. יצחק ז"ל היה פסל מוותיקי חולון, בעל תרומה רבה ומשמעותית לחיי התרבות בה בימיה הראשונים ובכלל. הוא הפעיל סטודיו לפיסול בביתו, שם גידל דור צעיר של יוצרים. יצחק ז"ל גם אחראי לקירות אמנותיים ברבים מבתי הספר בעיר וגם לפסל הזה, ברחוב שנקר פינת ז'בוטינסקי.יהי זכרו של יצחק ברוך. תנחומים לבני משפחתו.

כך נכתב על סלומון יצחק ז"ל באתר עיריית חולון.

נולד ב- 1930 בטרנסילבניה. למד ב"חדר" ובבית-ספר עממי ותיכון כלליים. במקביל למד גראפיקה שימושית. שם היה חבר בתנועת "בני-עקיבא". ב- 1950 עלה עם הוריו ארצה והתיישבו בחולון.

כאן החל לעבוד בבית דפוס שפתח אביו בחולון ולמד ציור ב"מכון אבני" בתל-אביב במשך שלוש שנים. אחריהן יצא להשתלם בפיסול בפאריס, שם שהה שנתיים. לאחר מבצע "קדש" הוציא לאור אלבום מקיף ורב לשוני על המיבצע ואירגן תצוגה עשירה של דגי ים-סוף להגברת התיירות לאילת.


בשנות ה- 60 עיצב, בשיתוף משרד החוץ, תערוכה בנושא "אפריקה – אמנות ופולקלור", שלמענה אסף מוצגים מ- 23 מדינות באפריקה. מאז עבד למען משרד החוץ עד 1977 בהפקת תערוכות הסברתיות אמנותיות, מהן שהוצגו בחו"ל וזיכוהו פעמיים בפרסים. ב- 1964, לבקשת ראש העירייה פ. אילון, סייע לעריכת תערוכת הפרחים בחולון ואף דאג להבאת צמחים מאפריקה ומאז הוסיף לתרום לתערוכות הפרחים בעירנו. הוא ורעייתו היו ממייסדי החוג לריקודי-עם בחולון.

מ- 1973 הוא מקיים בביתו סטודיו לציור ולפיסול המוכר על-ידי משרד החינוך.

כמה מתלמידיו תרמו מכשרונם לעיצוב קירות אמנותיים בחולון. הוא עצמו נחלץ למיזם רב ממדים בבית-הספר בן-גוריון והוא מדריך את התלמידים לעיצוב אמנותי של שלושה קירות תבליטים.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem