כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

נקבעו קנסות חדשים לעבירות בדבר שימוש באופניים, חשמליים, קורקינטים חשמליים, סגוואי והוברבורד

בנוסף נקבעו קנסות על חסימת חניה ועל חסימת חניית נכה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשת משרד התחבורה לתקן את צו התעבורה העוסק בתיקונים בגובה הקנסות.

במהלך הדיון החליטה הוועדה לבצע שינויים בצו, שיכנס לתוקף בעוד כחודש. בהתאם לכך נקבעו קנסות לעבירות בדבר שימוש באופניים, חשמליים, קורקינטים חשמליים, סגוואי והוברבורד, בהם קנס של 1,000 שקלים לרוכבים מתחת לגיל 16, 1,000 שקלים על רכיבה ללא קסדה ו-1,000 שקלים על שימוש בכלי לא תקני. בנוסף נקבע כי רוכבים מעל גיל 16 שירכבו ללא הכשרה מתאימה צפויים לקנס של 750 שקלים. עוד אושר להחיל את הקנס הקיים היום על רכיבה על אופניים חשמליים לא תקניים, בסך 250 שקלים, גם על הכלים החשמליים הנוספים. בנוסף נקבע קנס של 250 שקלים על חסימת חניה ו-1,000 שקלים על חסימת חניית נכה.

ח"כ איתן גינזבורג, שמילא את מקומו של היו"ר, הזכיר כי מדובר בדיון שהוא המשכו של הדיון אותו ניהל בשבוע שעבר, ואמר כי הצו חשוב ובא לעשות סדר ואחידות באכיפה אל מול שלל הכלים החשמליים. הוא הוסיף כי בשבוע הבא צפויות להגיע התקנות שיאפשרו להרחיב את סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים בנושא, כך שגם האכיפה תוגבר.

ח"כ אוסאמה סעדי ביקש לשלוח תנחומים למשפחתו של השוטר עמיחי כרמלי, ואמר כי אין ספק שהמגיפה של תאונות הדרכים לא מספיקה לגבות קורבנות, וגובה מחירים כבדים במיוחד בחברה הערבית. הוא הוסיף כי אין ספק שצריך הרתעה, אבל צריך גם להשקיע בחינוך ולהתחיל מבית הספר. ח"כ מופיד מרעי אמר כי בחלק מהעבירות העונש קל מדי ולא מרתיע.

כאמור, במהלך הדיון היום אישרה הוועדה תיקונים לצו. במסגרתם הוחלט שלא להטיל קנס על מי שירכב ללא מחזיר אור על הקסדה. ח"כ גינזבורג הסביר כי התקנה הזו אינה ברורה מספיק ועלולה להכשיל את הציבור. בנוסף הוחלט כי הקנה על חסימת מקום חניה יעמוד על 250 שקלים והקנס על חסימת חניית נכה על 1,000 שקלים.


באשר לבקשה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי בנהיגה מ-1,000 ל-1,500 שקלים אמר גינזבורג כי הוועדה לא קיבלה נתונים באשר לאפקטיביות המהלך. ראש תחום ייעוץ וחקיקה במשטרה, סימונה זילבר, התייחסה לכך ואמרה כי אין ביסוס מחקרי שהמשטרה יכולה להציג שמעיד שהעלאת הקנס מונעת עבירות. ראש מדור תעבורה באגף התנועה, גיא לוי, הוסיף עם זאת כי מדובר באחת העבירות המסוכנות ביותר ועל כך אין עוררין. הוא הדגיש כי המשטרה סבורה שצריך להעלות את הקנס ושהדבר ירתיע.

ח"כ גינזבורג אמר בתגובה כי לוועדה לא הוצגו נתונים וחברי הוועדה סבורים שהעלאת הקנס לא תשיג את המטרה.  הוא הוסיף: "חשבנו שבעת הזו, לנוכח היעדר מחקרים שמראים אפקטיביות בהעלאת הקנס, לא ראינו ביסוס להצדקת עמדת הממשלה", וציין כי במקביל צריך לעדכן את העבירה האוסרת דיברו בזמן נהיגה ולהתאימה להתקדמות הטכנולוגית.

כאמור, בתום הדיון אושרו התקנות בתמיכת ח"כ גינזבורג וח"כ טטיאנה מזרסקי, בעוד ח"כ סעדי התנגד. לאחר ההצבעה אמר ח"כ גינזבורג כי הוא מקווה שלא נצטרך לעשות שימוש בתקנות הללו, שלא יבוצעו עבירות וששוטרי התנועה יישארו מובטלים, וביקש מהציבור לנהוג בזהירות, בבטחה ובמקומות המיועדים לכך. הוא שב וציין כי בשבוע הבא יגיעו התקנות שיאפשרו הרחבת סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים וציין כי כך יושלם מכלול של צעדים. הוא אף קרא לממשלה להאיץ את פעילויות ההסברה והחינוך.​

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem