כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

סוף לפקקים בראשון לציון

עיריית ראשון לציון משיקה פיילוט לפתרון מצוקת הפקקים לחוף הים

עיריית ראשון לציון משיקה פיילוט לפתרון מצוקת הפקקים בדרך לחוף הים.

החל מסוף השבוע הקרוב תפעיל עיריית ראשון לציון שירות 'חנה וסע' לחוף הים. החניונים יוקצו בסמוך למתחם האלף ומשם יינתן שירות הסעות חינם לטיילת חוף הים. ראש העירייה, רז קינסטליך: "אני נחוש לבחון כל פתרון ומשקיע משאבים רבים על מנת לדאוג לאיכות חייהם של התושבים"

כחלק מהמאמצים לפתור את מצוקת הפקקים והחנייה בדרך לחוף הים בסופי שבוע, הנחה ראש העירייה , רז קינסטליך, את החברה לביטחון לבחון פתרונות להקלת עומסי התנועה ומצוקת החנייה בחוף הים. החל מיום שישי הקרוב, בין השעות 10:00-18:00 יוקצו שאטלים שיסיעו את המבקרים בחוף הים בחינם, הלוך וחזור בתדירות של כל 15 דקות.
ההסעות ייצאו מחניונים שיוקצו בסמוך למתחם האלף, בשד' מרילנד (מינסטר). שירות הסעות יוביל במהירות ובאופן בטוח את החונים בחניונים הקדמיים לטיילת חוף ראשון לציון ובסוף הבילוי תחזיר את המבלים בחינם למגרשי החניה.
בחברה לביטחון של עיריית ראשון לציון מקווים כי המערך החדש יגדיל באופן משמעותי את מקומות החניה ויאפשר בילוי זמין ומהנה בחוף ראשון לציון. בעירייה מעריכים כי הפעלת שירות ההיסעים מהחניונים הקדמיים לחוף הים תפחית באופן משמעותי את עומסי התנועה על הצירים משה דיין ורחבעם זאבי.
משבר הקורונה יצר בחודש האחרון מציאות חדשה ולא מוכרת. העובדה כי תנועת היוצאים לחופשה בחו״ל נעצרה ורבבות נשארו בארץ. מקומות הבילוי: בתי קולנוע, מועדונים, אולמות מופעים ועוד נסגרו בשל המשבר ומנגד התפוסה בבריכות השחייה ומועדוני הנופש היא מצומצמת בשל ההשלכות הכלכליות הביאה לכך שחוף הים הפך למרכז בילוי מעודף וכמעט יחיד למרבית הציבור. הן תושבי העיר ראשון לציון והן תושבי הערים השכנות מקרוב ומרחוק.
קיבולת מגרשי החניה בחוף הים ראשון לציון הינה מוגבלת ועומדת על סדר גודל של 2500 מקומות חניה בקרוב. השימוש בחניון חוף הים הינו חינם לתושבי העיר בעל תו תושב בכלי הרכב שלו. מי שאינו תושב העיר החניה הינה בתשלום של עשרה שקלים לשעה ביום רגיל ועד 30 שקלים לכל יום חניה. בסופי שבוע מחיר החניה לשעה עומד על 20 שקלים ולכל היום המחיר הינו 60 שקלים.
ראש העירייה, רז קינסטליך: "אני נחוש לבחון כל פתרון ומשקיע משאבים רבים על מנת לדאוג לאיכות חייהם של התושבים. הנהירה הרבה של הציבור המבקש לבלות בסופי שבוע בחוף הים הובילה לתפוסה מלאה של החניונים וליצירת עומסי תנועה קשים. דבר שפגם בחוויית הבילוי, אך בראש ובראשונה פגעה באיכות החיים של תושבי שכונות מערב ראשון לציון בהם שכונות נווה חוף ושער הים. אני מקווה שהפיילוט שאנו משיקים השבוע יסייע בפתרון הבעיה."
המהלך החדש נועד לתת מענה ראשוני לצורך הדוחק שנוצר. ההבנה בעיריית ראשון לציון כי פתרון כולל ומשלים לבעיה הינו הרחבה של רצועת חוף ראשון לציון על ידי פינוי הבסיס הצבאי ופתיחת השטח לרווחת הציבור כולל פריצת דרכי גישה חדשים מדרום לדרך רחבעם זאבי.
בעיריית ראשון לציון מזמינים את הציבור לבלות וליהנות מחוף ראשון לציון שהינו אחד החופים היפים בישראל. בחברה לביטחון מדגישים כי החנייה בחניוני ״ חנה וסע״ הם חינם לכלל הציבור הן תושבי העיר והן לתושבים אורחים. במהלך סוף השבוע תציב החברה לביטחון ומשטרת ישראל כוח גדול של שוטרים, פקחים וסדרנים כדי לבצע פעולות להכוונת התנועה ומתן סיוע לנהגים ולציבור המבלים בחוף ראשון לציון.
סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון, מקסים בביצקי: "אנו עושים מאמץ רב למצוא פתרונות למצוקה של תושבי השכונות הסמוכות לים. הקורונה גרמה לכך שרבים מבלים בחופי הים ולכן המצוקה כעת החריפה. אני מאמין שההסעות לחופי הים והפיזור בין החניונים יסייעו לנו להפחית את מצוקת הפקקים והחנייה."
המשנה לראש העירייה, עידן מזרחי, המחזיק בתיק חופים ואגמים, שהוביל בעבר יוזמה דומה, אמר: "השאטל נותן מענה גם למשפחות שנאלצות לשלם הרבה כסף עבור מוניות כדי להגיע למרכזי הבילוי בעיר ולחוף הים וגם צפוי להקל על עומסי התנועה בסופי שבוע, רווח לכולם".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem