כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

סערת ספר התנ"ך

הנהגת ההורים וגורמים דתיים נגד המהלך של ששון

האם ספר התנ"ך המחולק לבוגרי כיתה ו בתום הלימודים יהיה זה שיביא לקרע בין ראש עיריית חולון לתנועת ש"ס.

הורים רבים שלחו מיילים זועמים למערכת על כך שעיריית חולון החליטה לוותר על הענקת ספר התנ"ך בסיום הטקס וחלוקת ספרה של הסופרת שלומית כהן אסיף במקומו .

הטענות נוגעות למניעים מתריסים מצידו של ראש העיר כלפי גורמים דתיים והליכתו שבי אחר הגחמות של מנהל החינוך.

הנהגת ההורים אף שלחה מכתב לראש עיריית חולון ולמנהל החינוך ובו ציינה כי מזה שנים קיימת מסורת שתלמידי כיתות ו מקבלים בסוף שנת הלימודים את בתנ"ך והשנה הוחלט לבטל את החלוקה .אנו רואים חשיבות רבה ,ערכית וחינוכית בחלוקת ספר התנך ,ספר זה מחבר את תלמידי ישראל לעבר ,וכידוע עם שאינו מחובר וניזון מעברו עתידו מוטל בספק גם.

אנו מבקשים לשמור ולהמשיך במסורת הקיימת בחלוקת התנ"ך בבתי הספר


גיא יצחקי יו"ר הנהגת ההורים של המגזר הדתי בעיר מסר בנוסף למערכת:

אני רואה חשיבות רבה בחלוקת ספרי תנ"ך לתלמידים המסיימים את בית הספר היסודי.

הצעד שעיריית חולון עשתה הוא צעד חמור המהווה ניתוק מהמסורת ומההוויה היהודית.

אנו נעשה כל שיכולתנו כדי לשנות החלטה זו.

כולי תיקווה שעיריית חולון תחזור בה מהחלטתה ותמשיך במסורת היהודית, בחלוקת ספרי התנ"ך.

גורמים דתיים במועצת העיר חולון רואים בצעד של ראש עיריית חולון כהפרה של הסטטוס קוו ופגיעה חמורה בציבור הדתי והחילוני וחלקם שהעדיפו להתראיין בעילום שם ציינו כי זו תחילת סוף כהונתו של ששון ולא מן הנמנע שיפרקו את החבילה לפני הבחירות.

גם חבר מועצת העיר מיקאל בוזגלו יצא בפוסט זועם בהיוודע דבר אי חלוקת ספר התנך למסיימי כיתות ו בחולון ובמקום הענקת ספר של סופרת.
חבר מועצת הדגיש בכאב ובזעם שכל עוד הוא חי בעיר הזו הדבר הזה לא יצא לפועל. מה מכין מיקאל בוזגלו לעירייה? והאם המהלך הזה כן יצא לפועל

תגובת עיריית חולון:

מאחר שילדי ישראל, וילדי חולון ביניהם,  מקבלים את ספר הספרים בסיימם 12 שנות לימוד ועותק נוסף בסיום הטירונות, סבר מינהל החינוך העירוני כי עדיף להעניק לבוגרי ביה"ס היסודי ספר אחר, שיהווה מזכרת ללימודיהם במסגרת זו. לפיכך, נבחר השנה להעניק לילדי חולון ספר פרי עטה של המשוררת והסופרת המוערכת שלומית כהן-אסיף, תושבת חולון ויקירת העיר, אשר שיריה נלמדים בכל שכבות הגיל כחלק מתוכנית הלימודים הפורמלית של משרד החינוך. שירים אלה מכילים בתוכם ערכים חשובים של ערבות הדדית, חברות, נתינה ואהבת חינם, ערכים שנלמדים במהלך 6 השנים בביה"ס היסודי.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem